• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

“هفت” را تا پیدا شدن یک مجری درجه یک تعطیل کنید!

9 اسفند 1393
در یادداشت
0 0
A A
1
صندلی “هفت” لرزان شد؛ برادر به کمک برادر آمد…

محمود گبرلو

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: چند هفته ای میشود که زمزمه هایی مبنی بر لزوم تغییر مجری “هفت” شنیده میشود. زمزمه هایی که از روزهای پیش از جشنواره آغاز شد و این روزها پررنگتر شده است.

مشکل اصلی هم بر سر شیوه اجرای محمود گبرلو مجری فعلی “هفت” است.

گبرلو در این یک سال و نیمی که مجری این برنامه سینمایی است نه تنها نتوانسته اعتماد به نفس که لازمه هر نوع اجرایی است را پیدا کند بلکه کمبود دانش سینمایی اش هم بدجوری به پاشنه آشیلش بدل شده است.

گبرلو اگر می خواست حتما می توانست در این مدت طولانی که بر کرسی “هفت” تکیه زده و از تهیه تا اجرای آن را برعهده گرفته پله پله هم که شده نواقص کار خویش را برطرف کند اما خودمحوری این شخصیت و عدم تعامل درستش با مشاوران حرفه ای حیطه اجرا سبب ساز آن شده است که در ماههای اخیر کیفیت “هفت” از اجرای ایشان به شدت ضربه بخورد و از آن سو مخالفان ایشان نیز به دنبال تصاحب این برنامه باشند.

آیا بهتر از گبرلو سراغ دارید؟

اما یک نکته را نباید از نظر دور داشت و آن هم اینکه حتی اگر گبرلو نه به اجبار که به اختیار کنار برود یا استعفا دهد آیا کسی هست که بتواند بهتر از او اجرا کند و کیفیت این برنامه را ارتقا دهد.

یادمان نمی رود بخشی از آنها که این روزها به مخالفان گبرلو بدل شده اند در روزگار اجرای “هفت” توسط بنیانگذارش که فریدون جیرانی بود تا توانستند از او ایراد گرفتند؛ ایرادهایی که از پوشش این مجری گرفته تا نحوه دیالوگ کردن با مهمانانش را دربرگرفته و در نهایت نیز عقبه سیاسی جیرانی بود که باعث شد مخالفان او را از برنامه کنار گذاشته و همین چناب گبرلو را وارد کار کنند.

عجبا حالا همانها که گبرلو را آورده بودند از شیوه تولید و اجرای او ایراد گرفته و به دنبال آن هستند که شخصی دیگر را جایگزین او کنند.

هیچ مجری توانمندی در میان گزینه های جایگزینی به چشم نمی خورد

جالب اینجاست که در میان گزینه هایی که این مخالفان پیشنهاد می دهند چهره ای که سابقه اجرای برنامه زنده تلویزیونی داشته باشد به چشم نمی خورد و از منتهی الیه راست تا چپ، این چهره های بیشتر مرتبط با حلقه های سیاسی-سینمایی است که نامشان میان گزینه ها آمده.

نمی دانم چرا ما ایرانیان اصرار داریم که از یک سوراخ چند بار گزیده شویم. فریدون جیرانی که دانش سینمایی کافی را داشت اما اجرایش ضعیف بود را کنار گذاشتیم و محمود گبرلویی را وارد کردیم که نه دانش سینمایی کافی دارد و نه مجری توانمندی است.

حالا هم قرار است باز هم به سراغ گزینه هایی برویم که در هر چه سبقه داشته باشند فن اجرا را نمی دانند.

برنامه را تعطیل کنیم بهتر است تا جایگزینی “بد” با “بد”

طبیعی است که این وضعیت دورنمای مثبتی برای “هفت” به جا نخواهد گذاشت. اگر بناست جای بد را با بد یا بدتر عوض کنیم بهتر است که اصلا چنین برنامه ای در تلویزیون نداشته باشیم تا حداقل در استفاده از منابع صرفه جویی کرده باشیم.

می شود برنامه را برای مدتی تعطیل کرد و آن گاه با فراغ بال و با گماردن یک گروه کارشناسی برای تولید برنامه ای به مراتب باکیفیت تر و البته پیشرو اقدام کرد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=1270
image_print
برچسب ها: هفت، گبرلو، جیرانی، تغییر مجری
نوشته قبلی

تجاری‌ساز علیه تجاری‌ساز؛ محمد بانکی: “شانس عشق تصادف” فرحبخش کپی یک فیلمفارسی با بازی “وحدت” است!!!

نوشته‌ی بعدی

گلزار در نسخه سینمایی “خشکسالی و دروغ” در برابر چهره‌های مطرح تئاتر ایفای نقش می‌کند/داستان در فاصله زمانی 25 اردیبهشت 93 تا 25 اردیبهشت 94 روایت می شود

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
گلزار در نسخه سینمایی “خشکسالی و دروغ” در برابر چهره‌های مطرح تئاتر ایفای نقش می‌کند/داستان در فاصله زمانی 25 اردیبهشت 93 تا 25 اردیبهشت 94 روایت می شود

گلزار در نسخه سینمایی "خشکسالی و دروغ" در برابر چهره‌های مطرح تئاتر ایفای نقش می‌کند/داستان در فاصله زمانی 25 اردیبهشت 93 تا 25 اردیبهشت 94 روایت می شود

دیدگاه‌ها 1

  1. جواد می‌گوید:
    قبل 11 سال

    گاملا موافقم انتخاب گبرلو كاملا بر اساس رويكرد سياسي انجام شد كه ناتواني فني او را نديد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم