• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

واکنش تهیه‌کننده «مالاریا» به انتشار خبر حضور کارگردان یک سریال شکست‌خورده در رأس «هفت»؟؟⇐دست از چهره‌های تکراری بردارید/به سراغ مجریان و منتقدان مستقل بروید

27 تیر 1397
در یادداشت
0 0
A A
0
روایت تهیه کننده «سه بیگانه» از مذاکره مستقیم با مقامات قضایی برای رفع توقیف فیلمش و تلاش برای اکران در نوروز96

مسعود ردایی

سینماروزان: متعاقب انتشار خبر حضور کارگردان سریال ارگانی «سر دلبران» به عنوان مجری «هفت» که با انتقاد رسانه های مستقل هم مواجه شد(اینجا را بخوانید) مسعود ردایی با انتشار یادداشتی ده بندی و با طرح این پرسش که چرا «هفت» هیچ گاه جایگاهی مستحکم پیدا نکرده، ده پیشنهاد برای تبدیل این برنامه به برنامه ای مفید ارائه داد.

به گزارش سینماروزان مسعود ردایی که تولید آثاری همچون «سه بیگانه» و «مالاریا» را در کارنامه دارد در یادداشت خود عدم هدف گزاری مناسب برای «هفت» را موجب غلتیدن آن در حاشیه های دردسرساز دانسته و از مدیران رسانه ملی خواسته است برای بهبود اوضاع این برنامه به سراغ چهره های توانمند مستقل بروند و از سپردن برنامه به افراد تکراری دست بردارند.

متن یادداشت مسعود ردایی را بخوانید:

مهمترین سوالی که در چرایی دوره های مختلف برنامه «هفت» با اجرای مجریان و کارشناسان و منتقدان مختلف در سالهای گذشته به ذهن خطور میکند این است که چرا این برنامه نتوانسته مانند برخی از برنامه های مشابه گفتگومحور در سیما جایگاه و مخاطب خاص خودش را در اقشار مختلف مردم پیدا کند و در هر دوره با غلطیدن در حاشیه های پر رنگ تر از متن یا نگرش خاص مجریانش، به بن بست رسیده یا ناخواسته محکوم به تعطیلی و حذف شدن از کنداکتور برنامه ها شده؟

شاید یکی از بارزترین پاسخ ها این باشد که برای چنین برنامه ای برخلاف برنامه های مشابه ، هدف گذاری مناسبی طراحی نشده و در هردوره محتوا وشکل و فرم آن براساس ذوق وسلیقه مجریان وکارشناسان تولید و پخش شده است آن هم بدون توجه به اهداف و انتظاراتی که از چنین برنامه هایی برای پخش از یک رسانه ملی باید وجود داشته باشد.

شاید یکی از رموز موفقیت برنامه ای مانند «نود» همین باشد که از ابتدا می داند مخاطبش کیست؟ هدف یا اهدافش چیست و با چه شکل و فرم و محتوایی و با چه نوع کارشناسانی باید برنامه اش را هدایت کند تا پس از این همه سال نه از طراوت و تازگی برنامه کاسته شود و نه از چهارچوب اولیه طراحی شده برای برنامه خارج شود.

متاسفانه آنچه در برنامه های «هفت» در ادوار مختلف ثابت بود، عدم چهارچوب مشخص و از پیش تعریف شده است اما پیوسته با آمدن و رفتن سلیقه های گوناگون دچار تلاطم و حاشیه های رنگارنگ شد در حالیکه دستمایه های اولیه تولید چنین برنامه ای هم از نظر تنوع تصویری و هم از نظر وجود منتقدان وکارشناسان متعدد در ژانرهای مختلف باید به مراتب بیشتر از موضوعات در برنامه های مشابه باشد.

اخیرا در خبرها آمده بود که تلویزیون بنا دارد فصل جدید این برنامه را تولید و پخش کند، اگر چه جای چنین برنامه ای در سیما واقعا خالیست اما برای اینکه فصل جدید به همان سرنوشت برنامه های پیشین دچار نشود پیشنهاد می شود قبل از هرگونه طراحی و سیاستگزاری در سری جدید و چگونگی تولید آن، پیشنهادات زیر مورد توجه قرار گیرند:

1- اهداف و چهارچوب کلی برنامه به صورت شفاف اعلام شود.

2- انتخاب موضوعات محوری براساس تحقیق وپژوهش کافی ونیازهای متناسب با ذائقه مخاطبان باشد.

3- استفاده از جذابیت های بصری وتنوع تصویری در پلی بک ها برای جلوگیری از ملال آور شدن برنامه و اجتناب از گفتگوهای طولانی وخسته کننده.

4- دعوت از چهره های جدید ومتنوع و پرهیز از تداوم دعوت از چهره های شاخص شناخته شده تکراری.

5-استفاده از مجریان وکارشناسان و منتقدان مستقل و مجرب، بدون وابستگی به احزاب وگروه های سیاسی و باندهای هنری حاشیه دار.

6- بازنگری در برنامه های مشابه این چنینی در تلویزیون های سایر کشورها و اقتباس از قالب ها وایده های جدید برنامه سازی سایر کشورها.

7- تقویت بخش محتوایی برنامه با تولید پلی‌بک های متناسب با موضوع انتخابی و تأکید بر ضبط برنامه، بجای پخش زنده که خود به خود باعث هیجانات کاذب والتهابات غیر ضروری در برنامه خواهد شد.

8-تعقیب اهداف از پیش تعیین شده واجتناب از غلطیدن در حاشیه های موجود در گروه ها و دسته های هنری در نشریات زرد.

9- از تک محوری در انتخاب منتقد در برنامه پرهیز شود و به فراخور ژانرهای مختلف از منتقدی مناسب در همان ژانرها در هر برنامه دعوت به عمل آید.

10- در کنار نقد و بررسی تولیدات ساخته شده، درباره آنچه باید باشد و نیست به ویژه در راستای آرمانها و اهداف متعالی اسلام و انقلاب اسلامی و آنچه از دید عمومی سینماگران کنونی جامعه مغفول واقع شده توسط کارشناسان برنامه ، ارایه طریق شود و رهنمودهای موثر وتعالی بخش در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=51184
image_print
برچسب ها: محمدحسین لطیفیمسعود رداییهفت
نوشته قبلی

رسانه اصلاح‌طلب خبر سینماروزان را تأیید کرد⇐ردّپای دو مجری تلویزیون به نامهای «م.م» و «ا.ع» در پرونده تخلفات یک موسسه مالی-اعتباری/«م.م» 2میلیارد و 900میلیون تسهیلات گرفته و «ا.ع» دقیقا 3میلیارد عایدی داشته!!!

نوشته‌ی بعدی

عبدالله علیخانی در نشست با مدیران سازمان فرهنگی-هنری شهرداری مطرح کرد⇐کمدی «دشمن زن» متعلق به اسرائیل نیست و برای هنرمندان همین کشور است!/ چه معنی دارد که مدیر تصویرشهر، «دشمن زن» را توقیف کرده؟/سینماهای شهرداری ملک پدری هیچ کسی نیست و متعلق به مردم است/مدیر تصویرشهر برود با پول جیبش سینما بزند و در سینمای شخصی‌اش هر طور دلش خواست رفتار کند /سینماهای شهرداری برای همه سینماگرانی ایرانی است و نه برای دوست و رفیق یک مدیر واپسگرا!

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
عبدالله علیخانی در نشست با مدیران سازمان فرهنگی-هنری شهرداری مطرح کرد⇐کمدی «دشمن زن» متعلق به اسرائیل نیست و برای هنرمندان همین کشور است!/ چه معنی دارد که مدیر تصویرشهر، «دشمن زن» را توقیف کرده؟/سینماهای شهرداری ملک پدری هیچ کسی نیست و متعلق به مردم است/مدیر تصویرشهر برود با پول جیبش سینما بزند و در سینمای شخصی‌اش هر طور دلش خواست رفتار کند /سینماهای شهرداری برای همه سینماگرانی ایرانی است و نه برای دوست و رفیق یک مدیر واپسگرا!

عبدالله علیخانی در نشست با مدیران سازمان فرهنگی-هنری شهرداری مطرح کرد⇐کمدی «دشمن زن» متعلق به اسرائیل نیست و برای هنرمندان همین کشور است!/ چه معنی دارد که مدیر تصویرشهر، «دشمن زن» را توقیف کرده؟/سینماهای شهرداری ملک پدری هیچ کسی نیست و متعلق به مردم است/مدیر تصویرشهر برود با پول جیبش سینما بزند و در سینمای شخصی‌اش هر طور دلش خواست رفتار کند /سینماهای شهرداری برای همه سینماگرانی ایرانی است و نه برای دوست و رفیق یک مدیر واپسگرا!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم