• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

واکنش علیرضا رییسیان به دیدار وزیر ارشاد با حلقه‌ای معدود از خانه سینما⇐آقای وزیر بدانند اینها که باهاشان دیدار خصوصی داشتند نماینده کل سینما نیستند/شِبه‌دولتی شدن خانه سینما و حضور افراد دولتی در بالادست آن باعث پایین آمدن کارایی‌اش شده!/بعد از بازگشایی مجدد خانه سینما، نه‌تنها اقدام مثبتی انجام نشده بلکه ثبت قانونی صنوف هم انجام نشده!

14 آذر 1396
در خبر وسط
0 0
A A
0
علیرضا رییسیان در واکنش به بایکوت در جشن خانه سینما⇐انتظار پروژه‌های تخریبی بیشتری را دارم

علیرضا رییسیان

سینماروزان: خانه سینما با هدف حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست‌اندرکاران و ایجاد امنیت شغلی و تامین اجتماعی و ارتقای سطح آموزشی و حرفه‌ای عوامل سینما شکل گرفته است. چندی پیش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی از اعضای انجمن‌های صنفی زیرمجموعه خانه سینما دیدار کرد؛ دیداری که با اعتراض برخی از اهالی سینما همراه شد. اعتراض از این جهت که این افراد و نظرات‌شان نمی‌تواند نماینده کل سینمای ایران باشد.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «فرهیختگان» بخش مهمی از این واکنش‌ها با استناد به سخنان فرهاد توحیدی، رئیس پیشین هیات‌مدیره خانه سینما در زمان تصدی این مسئولیت بود که گفته بود در یک نگاه آماری، 70 درصد از سینماگران عضو هیچ‌یک از صنوف سینمایی نیستند. یکی از مسائلی که خانه سینما به‌خصوص در سال‌های اخیر با آن مواجه است، این است که این نهاد، کارکرد اصلی و صنفی خودش را در بین بخش مهمی از جامعه سینمایی از دست داده است و جمع کثیری از فعالان حوزه سینما در هیچ‌کدام از صنوف سینمایی عضو نیستند.

علیرضا رئیسیان در سال‌های اخیر یکی از منتقدان جدی وضعیت فعلی خانه ‌سینماست. او با اشاره به دیدار اخیر برخی از اعضای خانه سینما با وزیر ارشاد مطرح کرد: مطمئنا این‌گونه دیدارها و مطرح کردن نکاتی که بتواند به خروجی مثبتی بینجامد؛ خوب است اما باید بدانیم اینکه به واسطه چند نفر و آن هم در جلسه‌ای با مقام عالی وزارت و مدیران سینمایی کشور جلسه‌ای برگزار شود، به منزله حرف تمام اهالی سینما نیست و این را هم آقای وزیر باید بداند که اینها نماینده کل سینمای کشور نیستند و ارتباط اهالی سینما با خانه سینما در حد بیمه است.

وی ادامه داد: مشکلی که در زمینه کارهای صنفی در سینمای کشورمان وجود دارد، این است که اصلا تعریف درستی از جایگاه و موقعیتی که باید داشته باشیم؛ نداریم در حالی که سینما نهادی هنری است که جایگاه آن در میان افراد تعریف شده است.

علیرضا رئیسیان، خانه سینما را براساس تعاریفی که در اساسنامه آن وجود دارد فقط نماینده صنفی اعضاء و صنوف زیرمجموعه خود دانست و در امور تصمیم‌گیری کلان سینما آن را فاقد وجاهت قانونی عنوان کرد و گفت: جایگاه هنری و فرهنگی سینما، جایش در نهاد صنفی خانه‌ سینما نیست و صنف نمی‌تواند و نباید متولی عرصه‌های هنری سینما باشد. شاید در برخی وظایف از طرف مدیریت سازمان سینمایی این تفویض اختیار صورت گرفته باشد ولی در کل و آن چیزی که در شرح وظایف آنها وجود دارد، چنین چیزی قید نشده است.

کارگردان فیلم «دوران عاشقی» به حد‌نصاب نرسیدن اعضای کانون کارگردانان سینما که از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود را خبر بدی برای جامعه کارگردانان خواند و گفت: این موضوع نشانگر این است که روزبه‌روز از قدرت صنفی اعضای این صنف کاسته می‌شود و افراد محدودی هستند که در این جلسات حضور دارند و نظرات خود را به کل جامعه سینمایی تعمیم می‌دهند.

رئیسیان ضمن گلایه از خانه سینما برای جدی نگرفتن بحث امنیت شغلی که بارها توسط صنوف تاکید شده است، گفت: ساده‌ترین کاری که باید توسط نهاد صنفی انجام شود، کنترل بر اعضا و مشخص کردن جایگاه افراد است که حتی چنین کاری هم از آنها شاهد نیستیم. کافی است تا به افراد فعال در سینما نگاه شود تا متوجه شوید افرادی در خارج از خانه سینما و با دستمزدهایی تا یک سوم قرارداد مشغول به‌کار هستند.

وی شبه‌دولتی شدن خانه سینما و حضور افراد دولتی در ترکیب بالادستی آن را یکی از علت‌های پایین آمدن کارایی آنها دانست و گفت: تا قبل از سال 88 که ما در خانه سینما حضور داشتیم کاملا به صورت مستقل عمل می‌کردیم و قدرت نقد دولت و اعمال فشار برای نیل به خواسته‌های صنفی را داشتیم اما در سال‌های اخیر و بعد از بازگشایی مجدد خانه سینما، به علت حضور دولتی‌ها در ترکیب آن، نه‌تنها اقدام مثبتی انجام نشده بلکه ثبت قانونی از صنوف نیز صورت نگرفته است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=45776
image_print
برچسب ها: دوران عاشقیعباس صالحیعلیرضا رییسیان
نوشته قبلی

ادعای «کیهان»: پیشنهاد 15میلیاردی سازمان ارزشی اوج برای حمایت از جشنواره فجر!!!⇔نگاه سینماروزان: اگر این اتفاق بیفتد آیا جرأت حذف فیلمهای اوج از بخش مسابقه را خواهند داشت؟ اگر جز این باشد بهتر آن که مدیریت جشنواره را هم به همین سازمان ارزشی دهند!

نوشته‌ی بعدی

عادل فردوسی‌پور از تأمین سرمایه حضور فیگو توسط یک اپلیکیشن گفت+فیلم⇔عادل درباره سهامداران این اپلیکیشن و به‌خصوص پرسشهای مبتنی بر وابستگی به یک بانک چیزی نگفت!!

مطالب مرتبط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

نوشته‌ی بعدی
عادل فردوسی‌پور از تأمین سرمایه حضور فیگو توسط یک اپلیکیشن گفت+فیلم⇔عادل درباره سهامداران این اپلیکیشن و به‌خصوص پرسشهای مبتنی بر وابستگی به یک بانک چیزی نگفت!!

عادل فردوسی‌پور از تأمین سرمایه حضور فیگو توسط یک اپلیکیشن گفت+فیلم⇔عادل درباره سهامداران این اپلیکیشن و به‌خصوص پرسشهای مبتنی بر وابستگی به یک بانک چیزی نگفت!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم