• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

واکنش 3 رسانه مختلف به ادعاهای تهیه‌کننده «خاله قورباغه»⇐وقتی کارگردان‌تان مهمان ویژه «خندوانه» است و «آیفیلم» هم رپورتاژ ویژه برای فیلمتان می‌رود، ژست اپوزیسیون گرفتن دربرابر صداوسیما، تحمیق مخاطب نیست!؟؟/چگونه می‌توانید داور جشنواره‌ها و شوراهای مختلف دولتی باشید و تسهیلات نیم میلیاردی فارابی را بگیرید و باز بگویید مستقل هستید؟

11 تیر 1397
در شیروانی داغ
0 0
A A
4
تیتر «کیهان»⇐تجلیل از سازندگان فیلم‌های نامناسب برای کودکان در جشنواره فیلم کودک!!!+اشاره به تناقض‌گویی صدرعاملی درباره هاشمی رفسنجانی

علیرضا رضاداد-فرشته طائرپور-رسول صدرعاملی-جشنواره کودک

سینماروزان: فرشته طائرپور خواهرزن محمد بهشتی معمار سینمای گلخانه ای که با حمایت او وارد سینما شد و همچنان در سینما حضور دارد فیلمی کودک به نام «خاله قورباغه» را در مقام تهیه کننده روی پرده فرستاده است؛ فیلمی که به دلایل مختلف و از همه مهمتر دهه شصتی بودن بیش از حد ساختار و ماجراهایش نتوانسته چنان که باید مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

شاید همین عدم اقبال به «خاله قورباغه»-که فهرست رسمی فارابی حکایت از تسهیلات بیش از نیم میلیاردی آن داشت- بوده که باعث شده فرشته طائرپور نامه ای به رییس صداوسیما نوشته و از عدم توجه به این فیلم توسط رسانه ملی انتقاد کند.

فارغ از آن که رسانه ملی تأثیرگذاری دو دهه قبل را در شکل دهی به جریان حول محصولات سینمایی ندارد، این انتقادات طائرپور را کنار رپورتاژی که «آیفیلم» برای «خاله قورباغه» رفته و همچنین حضور افشین هاشمی کارگردان آن در «خندوانه» که بگذاریم تناقضی شکل میگیرد که اسباب واکنش چند رسانه مختلف شده است.

رسانه مستقل «انلی سینما» با کنار هم قرار دادن رپورتاژ «آیفیلم» برای «خاله قورباغه» و ادعاهای طائرپور نوشت: در حالی که شبکه «آی‌فیلم» یک رپورتاژ ویژه را برای فیلم کم فروش «خاله قورباغه» تولید و پخش کرده، تهیه‌کننده این فیلم مدعی شده حتی یک تیزر چندثانیه‌ای از فیلم هم روی آنتن نرفته!! النجات فی الکذب؟؟؟

رسانه «امپایرمدیا» هم با اشاره به حضور افشین هاشمی کارگردان «خاله قورباغه» در برنامه «خندوانه» آن هم درست در ابتدای اکران این فیلم نوشت: سرکار خانم طائرپور! وقتی کارگردان‌تان مهمان ویژه «خندوانه» است و «آیفیلم» هم رپورتاژ ویژه برای فیلمتان می‌رود، ژست اپوزیسیون گرفتن دربرابر صداوسیما، تحمیق مخاطب نیست!؟؟

روزنامه «فرهیختگان» در گزارشی بلند با اشاره به این ماجرا آورده است: فرشته طائرپور تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خاله قورباغه» است ولی تهیه‌کنندگی، تنها بخش کوچکی از مجموعه فعالیت‌های سینمایی تهیه‌کننده پرنفوذ در دستگاه‌های فرهنگی کشور است. طائرپور یکی از تهیه‌کنندگان قدیمی سینمای ایران است که در سازمان سینمایی نفوذ زیادی دارد و نامش در شوراهای گوناگون این سازمان دیده می‌شود. از داوری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر گرفته تا شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک‌ونوجوان. همچنین همکاری با کانون پرورش فکری کودکا‌ن‌ونوجوانان و گروه کودک‌ونوجوان سیما و مدیریت خانه ادبیات و هنر کودکان‌ونوجوانان ازجمله دیگر فعالیت‌های طائرپور است. او بیش از 10 فیلم سینمایی و حدود 20 هزار دقیقه آثار ویدئویی در خانه ادبیات ‌و هنر کودکان‌ونوجوانان تهیه کرده است و از اواخر دهه 70 به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره خانه سینما نیز انتخاب شده است. به قول خودش یکی از سه میهمان سینمایی دعوت شده به میهمانی جنجالی رئیس‌جمهور، حسن روحانی در کاخ سعدآباد بود که روایت‌های متفاوتی از این جشن را در رسانه‌ها منعکس کرد. بعد از این مقدمه از مجموعه ضریب نفوذ خانم طائرپور، برگردیم به همان «خاله قورباغه» که کمتر از یک هفته اکران آن شروع شده است. فرشته طائرپور، این فیلم را با تسهیلات 550 میلیون تومانی سازمان دولتی فارابی و برخی حمایت‌های دیگر که از آنها به‌عنوان «وام سینمایی با بهره» یاد می‌کند، ساخته است ولی در تازه‌ترین ژست تبلیغاتی مستقل فیلم که خودش و افشین هاشمی کارگردانی این کار را برعهده گرفتند، نامه‌ای سرگشاده به علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما نوشته و نسبت به عدم پخش تیزر تبلیغاتی «خاله قورباغه» در صداوسیما اعتراض کرده است. در بخش‌هایی از این نامه آورده است: «خلاصه مطلب اینکه، ما یک فیلم خوب ایرانی برای کودکان ایرانی ساخته‌ایم، هیچ امکان تبلیغی هم جز رسانه شما نداریم(مگر رسانه‌های خارج از کشور که گاهی بدون قرارداد یا دریافت وجهی، فیلم‌های مارا رأسا تبلیغ می‌کنند و بسیار هم تاثیرگذار هستند)، اگر باور دارید که برای تفریح و رضایت کودکان ایرانی باید قدمی برداشت و برای دو ساعت هم که شده آنها را از شنیدن بحث‌های تکراری سیاسی و اقتصادی نجات داد و از دلهره‌هایشان کاست و بر نشاط‌شان افزود، همان رفتاری را با فیلم ما بکنید که با فیلم‌های «به وقت شام» و «فیلشاه» در نوروز امسال کردید.»

البته در بخش‌های دیگری از این نامه سرگشاده، خانم دبیر شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک‌ونوجوان، با طعنه و کنایه به پخش تیزرهای انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در تلویزیون و در اختیار دادن اکران نوروزی به این فیلم مدعی شده است که سازمان‌های مختلف از انیمیشن «فیلشاه» حمایت کرده‌اند و ما هیچ حمایتگری نداریم. پخش تیزر تبلیغاتی «خاله قورباغه» در تلویزیون چند روزی به تعویق افتاده است و احتمالا در روزهای آتی، قالب‌های دیگری برای تبلیغ این فیلم در تلویزیون انتخاب می‌شود که البته این مدل به تعویق انداختن‌های پخش تیزر تبلیغاتی هم خودش حدیث مفصلی دارد که هربار باعث این مدل مظلوم‌نمایی‌ها در فضای تبلیغاتی سینمایی می‌شود؛ اما اینکه خانم تهیه‌کننده که داعیه حمایت از سینمای کودک دارد، این‌چنین به انیمیشن سینمایی «فیلشاه» بی‌رحمانه می‌تازد و در بخش دیگری از نامه‌اش ناراحتی‌اش را از اکران نوروزی «فیلشاه» ابراز می‌کند، نکته دیگری است که احتمالا به نگاه‌های قبیله‌ای و سیاسی فضای سینما باز می‌گردد و البته مغفول ماجرا اینکه تهیه‌کننده «خاله قورباغه» در حالی دست به قلم شده و نسبت به استفاده رانتی در تبلیغات تلویزیون معترض است که تنها چند روز بعد از شروع اکران «خاله قورباغه»، افشین هاشمی، کارگردان این فیلم کودک، در برنامه «خندوانه» به‌عنوان پربیننده‌ترین برنامه صداوسیما حضور داشت و همچنین شبکه آی‌فیلم به‌عنوان یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های صداوسیما با سه تن از عوامل فیلم «خاله قورباغه» گفت‌وگو کرد.

این شکل تبلیغات و نامه‌نگاری‌ها، اتفاق غیرمرسومی در فضای تبلیغاتی سینما نیست ولی اینکه شخصی با نهایت نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی، خودش را محروم از مواهب دولتی و تلویزیون می‌داند، مساله را عجیب، متناقض و البته غیرواقعی می‌کند. البته پیش از این هم تناقض آشکار طائرپور در حمایت از سینمای کودک در جشنواره فیلم فجر مشهود بود. طائرپور سال گذشته که در جمع هیات داوران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر بود، به اذعان رسول صدرعاملی، دیگر داور این جشنواره، انیمیشن «فیلشاه» را اصلا در داوری‌ها لحاظ نکردند و به اذعان منتقدان و اهالی رسانه مورد کم‌لطفی قرار دادند. اما این بار که آب سر بالا رفته است، تهیهکننده «خاله قورباغه» که تاکنون خبری از او به‌عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک‌ونوجوان برای حمایت از اکران‌ حتی یکی از فیلم‌های کودک‌ونوجوان در رسانه‌ها بازتاب پیدا نکرده است؛ خواهان حمایت تمام‌قد همه ارگان‌ها از سینمای کودک و فیلمی است که تهیه‌کنندگی‌اش را خودش به عهده دارد و با بودجه‌های دولتی آن را ساخته است. البته این شکل از اعتراضات و نامه سرگشاده نوشتن‌ها با بررسی پیشینه تاریخی سینمای ایران، به بار می‌نشیند و پایان شیرینی برای یکی از تهیه‌کنندگان پرنفوذ سینمای ایران خواهد داشت؟؟؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=50834
image_print
برچسب ها: آیفیلمافشین هاشمیخاله قورباغهخندوانهفرشته طائرپور
نوشته قبلی

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐آغاز اکران کمدی عطارانی «هزارپا» از همین هفته+ثبت قرارداد «دم سرخها» و «همه چی عادیه»

نوشته‌ی بعدی

صدور دو پروانه ساخت برای صاحبان فیلمهای اکران‌نشده+صدور دو پروانه دیگر

مطالب مرتبط

کوروش یغمایی

پس از ۲۴ سال ممنوع‌کاری⇐کوروش یغمایی با خوانندگی خداحافظی کرد!+متن کامل پیام خداحافظی

13 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: نزدیکِ ۲۴ سال از آخرین باری که کوروش یغمایی توانست مجوز آلبومی با عنوان «تفنگ دسته نقره» را...

علیرضا قربانی

واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

7 آذر 1404

سینماروزان: در روزهای اخیر که ماجرای خط سفید جنجالی شده و اکانتی با خط سفید منسوب به علیرضا قربانی هم...

مسعود ده نمکی

حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

25 آبان 1404

سینماروزان: مسعود ده‌نمکی کارگردان سه‌گانه «اخراجیها» که به دنبال تولید سریال «ابواخبار» هم هست، به گلایه از بی‌توجهی مدیران به...

نوشته‌ی بعدی
یک مقام سینمایی به سینماژورنال: مشکل اکران “خانه دختر” و “نهنگ عنبر” در حال رفع است

صدور دو پروانه ساخت برای صاحبان فیلمهای اکران‌نشده+صدور دو پروانه دیگر

دیدگاه‌ها 4

  1. مصیری می‌گوید:
    قبل 7 سال

    الهی بمیرم واسه بی کسی این خانم
    دخترشون که بازیگر شدن
    دختر خواهرشون که شدن پخش کننده بین الملل
    شوهرشون که شدن مدیرعامل خانه سینما و 15 تا مسئولیت گرفتن
    کارگردان فیلمشون که شد مهمان ویژه خندوانه

    پاسخ
  2. توانگر می‌گوید:
    قبل 7 سال

    ایشون همونی نیست که بعد از بازداشت تهیه کننده شهرزاد
    مشخص شد برای ایشون کارت تهیه کنندگی فرستاده؟

    پاسخ
    • ترانه ماهینی می‌گوید:
      قبل 7 سال

      بله..ایشون در صنفشون برای محمد امامی کارت تهیهکنندگی صادر کرد

      پاسخ
    • مجلسی می‌گوید:
      قبل 7 سال

      دخترشون هم که در شهرزاد نقش گرفت
      اونم نقش رقیب عشقی ترانه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم