• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

وقتی آقازاده کیمیایی یک تنه به قاتلی بدل می‌شود برای «قاتل اهلی»!⇔ای کاش پولاد لااقل فیلم چند کنسرت را بادقت می‌دید

23 دی 1395
در شیروانی داغ
0 1
A A
0
وقتی آقازاده کیمیایی یک تنه به قاتلی بدل می‌شود برای «قاتل اهلی»!⇔ای کاش پولاد لااقل فیلم چند کنسرت را بادقت می‌دید

مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی قاتل اهلی

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: در کش و قوس اختلافاتی که در هفته های اخیر بین تهیه کننده و کارگردان «قاتل اهلی» ایجاد شده افتاده بود فرصت تماشای «قاتل اهلی» جدیدترین ساخته مسعود کیمیایی فراهم شد. فیلم داستان جذاب و عامه پسندی دارد و به مسئله مبتلابه این روزهای اقتصاد ایران یعنی پولشویی که سینما و شبکه خانگی ما را هم درگیر خود کرده می پردازد.

به گزارش سینماروزان نسخه ای از فیلم که در اختیار مالک اصلی آن یعنی تهیه کننده است نسخه شسته رفته ایست اما سکانسهایی از فیلم که پولاد کیمیایی در آنها حضور دارد به شکل عجیبی نچسب و یادآور تیپ های کلیشه ای او در فیلمهای قبلی کیمیایی است.

پولاد در قاتل اهلی نقش یک خواننده ی راک را ایفا میکند که از قضا دلباخته دختر شخصیت اصلی فیلم است.  ایرادی که  به نقش پولاد وارد است این است که او حتی با کلاه گیسی که برایش بافته اند باز هم face و style یک خواننده را ندارد ضمن اینکه صدای فالش او بیننده را آزار داده و نمیتواند ارتباط حسی لازم را برقرار کند. ملودی های زیبای امیر دباغ و اشعار خوب یغما گلرویی یک نقطه قوت است اما صدای پولاد به هنگام اجرای آهنگها از محدوده نت و ملودی خارج میشود و پولاد اصرار به اجرای تحریرهایی دارد که از توان صدایش خارج است.

کاش مسعود کیمیایی از یک خواننده مطرح راک در این سکانسها استفاده میکرد یا حداقل صدای آن  خواننده را بر روی صدای پولاد قرار میداد؛ مشابه کاری که داریوش مهرجویی در «سنتوری» انجام داد و صدای چاووشی را بر روی اجراهای بهرام رادان قرار داد.
در کنار این ایرادات، سکانسهای اجرای کنسرت توسط پولاد بسیار غیر حرفه ایست؛ از نوع میکروفون به دست گرفتن تا حرکات روی سن و ابراز احساسات به تماشاگران که میطلبید پولاد برای اجرای هرچه بهتر این سکانسها از راهنمایی چند خواننده برخوردار با حداقل فیلم چند کنسرت را تماشا میکرد.

تیپ کلیشه ای
پولاد «قاتل اهلی» همان تیپ و بیانی را دارد که در فیلمهای قبلی پدرش داشته و فقط مدل موهایش تغییر کرده با همان بیان همیشگی. پولاد در تمام سالهای حضورش در سینما تلاش نکرده تا از این تیپ کلیشه ای خارج شود و بر خلاف کاراکترش همان تیپی را بازی می کند که در «جرم» و »رئیس» و … داشته.
حضور پولاد در این فیلم جذابیتی به فیلم اضافه نکرده و برای مخاطب نکته خاصی ندارد  زیرا در وجودش راز و ابهامی برای کشف شدن نیست. کند و کاو در زندگی و روح و روان و احساس چنین کاراکتری معنا ندارد.
پولاد «قاتل اهلی» با دیالوگ و نگاه های لوتی وار خود نماد عینی کلاه مخملی ها و داش مشتی های قدیم است بدون لباس سیاه چسبان  و کلاه شاپو و کفش پاشنه خواباند. این مورد را میتوان در سکانس خواستگاری از دختر شخصیت اصلی و مجادله لفظی او با پرویز پرستویی مشاهده کرد. نوع بیان و دیالوگ گویی پولاد در این سکانس با کاراکترش با رزمه ای که از او به عنوان یک هنرمند آوازخوان ارائه می شود کاملا در تضاد است.

شخصیت پردازی؟؟؟
داستان فیلم حول محور دو شخصیت اصلی با بازی پرویز پرستویی و امیر جدیدی میگذرد و در سکانسهایی پرویز پورحسینی نیز به آنها می پیوندد. ماجرای اصلی با تکیه بر اینان پیش میرود و محور اصلی کشمکشهای فیلم این افراد به حساب می آیند و ماجرای زندگی آنهاست.
نقش پولاد در این فیلم یک نقش فرعی است که اهمیت آن از شخصیت های اصلی کمتر است و هیچ کمکی به شناسایی کاراکترهای اصلی نمیکند ولی کارگردان اصرار به پررنگ کردن نقش پولاد دارد.
معمولا حضور شخصیتهای فرعی در فیلم می بایست به طبیعی تر شدن فضای داستان کمک کند ولی درباره پولاد اینگونه نیست و فقط داستان فیلم را از مسیر اصلی خارج میکند . کیمیایی نتوانسته آنطور که باید این نقش را به حرکت درآورده و در جاهایی لازم از او بهره ببرد ضمن اینکه این شخصیت  دیالوگ های زائد بسیاری دارد که کارگردان آنها را حذف نکرده؛ به همین علت در بعضی از صحنه ها ، فیلم از مسیر اصلی خارج و غیر قابل باور جلوه می کند.

شخصیتهای پویا در برابر شخصیتی بلاتکلیف
برخلاف شخصیت های دیگر که کاملا پویا هستند شخصیت پولاد در این فیلم کاملا یک شخصیت ایستا است که تا آخر داستان هیچ منطقی پیرامون رفتارش رخ نمی دهد و یکسره با لحنی بهروز وثوقی وار در پی شعاردهی است.
مسعود کیمیایی در یک داستان درست با شخصیت های مشخص، اصرار دارد که یک نقش فرعی(پسرش) را پررنگ کند و این اصرار نه تنها به فیلم بلکه به سایر شخصیتهای فیلم لطمه میزند. در چنین شرایطی حتی بخش های خوب فیلم دیده نشده و در میان سکانسهای پولاد گم میشود . ضمن اینکه رگه هایی از لمپنیسم در این فیلم دیده میشود . نگاه و ادبیات لمپنی پولاد که مدام دوست دارد خاطرات آثار جاودانه پدرش را زنده کرد کمترین ربطی به فیلمی ندارد که می خواهد از یکی از بزرگترین پرونده های فساد اقتصادی چند دهه اخیر یعنی فساد … پرده برداری کند!

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=33498
image_print
برچسب ها: پولاد کیمیاییقاتل اهلیمسعود کیمیاییمنصور لشکری قوچانی
نوشته قبلی

چرا تازه ترین اپیزود «۳۵» جیرانی توقیف شد؟+عکس

نوشته‌ی بعدی

علی نصیریان درباره فیلم ارگانی حذف شده از بخش مسابقه جشنواره فجر⇐نقش یک مفتی را بازی می‌کنم

مطالب مرتبط

کوروش یغمایی

پس از ۲۴ سال ممنوع‌کاری⇐کوروش یغمایی با خوانندگی خداحافظی کرد!+متن کامل پیام خداحافظی

13 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: نزدیکِ ۲۴ سال از آخرین باری که کوروش یغمایی توانست مجوز آلبومی با عنوان «تفنگ دسته نقره» را...

علیرضا قربانی

واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

7 آذر 1404

سینماروزان: در روزهای اخیر که ماجرای خط سفید جنجالی شده و اکانتی با خط سفید منسوب به علیرضا قربانی هم...

مسعود ده نمکی

حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

25 آبان 1404

سینماروزان: مسعود ده‌نمکی کارگردان سه‌گانه «اخراجیها» که به دنبال تولید سریال «ابواخبار» هم هست، به گلایه از بی‌توجهی مدیران به...

نوشته‌ی بعدی
علی نصیریان درباره فیلم ارگانی حذف شده از بخش مسابقه جشنواره فجر⇐نقش یک مفتی را بازی می‌کنم

علی نصیریان درباره فیلم ارگانی حذف شده از بخش مسابقه جشنواره فجر⇐نقش یک مفتی را بازی می‌کنم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم