• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

پرسشهای منتج از اعمال سختگیری بیش از حد بر سر راه ورود تهیه‌کنندگان تازه به سینما⇐ممیزی مجدد افرادی که عضو یکی از صنوف تهیه‌کنندگان هستند و ارجاع دوباره آنها به شورایعالی تهیه‌کنندگان چه معنایی دارد؟/آیا شورایعالی که مرکب از 4 صنف مختلف تهیه‌کنندگی است خود صنوفی که از آن ریشه گرفته را قبول ندارد؟/چرا درباره هیأت ارزیابی شورایعالی تهیه‌کنندگان، شفاف‌سازی لازم صورت نگرفته؟ نفرات این هیأت ارزیابی چه کسانی هستند؟/چرا مدیرعامل خانه سینما در قبال این ماجرا موضعی کاملا انفعالی دارد؟

25 شهریور 1396
در گزارش
0 0
A A
6
پیشنهاد سینماژورنال به سازمان سینمایی: بودجه مدرسه عالی سینما را حداقل صرف راه‌اندازی “بیمارستان جامع سینماگران” کنید

آیکون سینما

سینماروزان: ماجرای سختگیری در ورود تهیه‌کنندگان اول به سینما و حواله آنها به شورایعالی تهیه‌کنندگان برای گرفتن تأییدیه هرچند در ظاهر در جهت حرفه‌ای شدن هرچه بیشتر جامعه تهیه کنندگان سینماست اما در باطن ابهامات و پرسشهای مختلفی پیرامون آن وجود دارد.

به گزارش سینماروزان مهمترین پرسش آن است که وقتی صنوف مختلف تهیه‌کنندگی با احراز شرایط خاص خود متقاضیان دریافت کارت تهیه‌کنندگی را ممیزی کرده و به واجدان شرایط کارت تهیه‌کنندگی می‌دهند این ممیزی مجدد و ارجاع دوباره به شورایعالی تهیه‌کنندگان چه معنایی دارد؟ آیا شورایعالی که مرکب از 4 صنف مختلف تهیه کنندگی است خود صنوفی که از آن ریشه گرفته را قبول ندارد؟

به عنوان نمونه پیمان معادی علیرغم عضویت در یکی از صنوف قدیمی تهیه‌کنندگی نتوانست پروانه ساخت«متری شش ونیم»سعید روستایی را دریافت کند. چرا؟ آیا شورایعالی تهیه‌کنندگان، صنفی که پیشتر صلاحیت معادی را تأیید کرده قبول ندارد؟؟؟

پرسش بعدی بر سر یک هیأت ارزیابی است که بنا شده در شورایعالی تهیه‌کنندگان شکل گرفته و به ارزیابی مجدد علاقمندان به تهیه‌کنندگی که پیشتر کارت تهیه کنندگی گرفته‌اند بپردازد. چرا درباره این هیأت ارزیابی، شفاف‌سازی لازم از سوی شورایعالی صورت نگرفته و چرا حلقه بالادستی شورایعالی نگفته اند آیا اصلا این هیأت تشکیل شده یا نه؟ و اگر تشکیل شده چه افرادی در آن حضور دارند؟

پرسش مهمتر درباره انفعال مدیرعامل خانه سینما درباره ممیزی تازه‌ایست که پیش‌روی اعضای جوان صنوف مختلف تهیه کنندگی قرار داده شده است.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل این نهاد که در این ماهها 11 مسئولیت را همزمان تقبل کرده است و شاید به سبب همین تعدد مسئولیت نتوانست از پس برگزاری مناسب جشن خانه سینما هم برآید خود قبل از آن که به 40 سالگی برسد اولین پروژه تهیه‌کنندگی خود را انجام داد. آیا خودش ثمره اعتماد به خویش وقتی در جوانی مجوز تهیه کنندگی گرفت را قبول ندارد که کاملا منفعلانه از هر گونه موضع گیری درباره ممیزی دوباره برای ورود تهیه کنندگان اول به سینما سرباز زده است؟

سکوت شاهسواری معنایی جز رضایت دارد؟ اگر این طور است ایشان خروجی این روند را چطور پیش بینی کرده است؟

آیا جز این است که امتداد این روند نه فقط جلوی نوزایی تهیه کنندگی در سینما را می‌گیرد بلکه موجب میشود برخی از بازنشستگان این حیطه به عنوان «گرین کارت»ی برای گرفتن پروانه جلوه‌گر شده و به این ترتیب به مانند هر روند انحصار دیگری، این روند هم آلوده به سوءاستفاده‌های سوداگران شود؟

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=42508
image_print
برچسب ها: تهیه کنندگان اولخانه سینماشورایعالی تهیه کنندگانصنوف تهیه کنندگی
نوشته قبلی

معاون نظارت: «خانه پدری» با درجه‌بندی سنی در هنروتجربه اکران میشود⇔کیانوش عیاری: بی‌خبرم

نوشته‌ی بعدی

علی جنتی 11 ماه بعد از استعفای مناقشه‌برانگیز از ارشاد در گفتگویی تفصیلی بیان کرد⇐هنر من در فرارکردن بود/هاشمی‌رفسنجانی، فردی را در ثبت‌‌احوال داشت که شناسنامه‌ها را کش می‌رفت/اصلا نمي‌دانم مزار برادرم کجا هست!!/انگیزه‌ای برای پیدا کردنش ندارم!!/مادر همسرم تا سال 57 نمی‌دانست من چه کسی هستم/{نسبت به بانوان} هيچ نوع جزميت و نگاه دگماتيک نداشتم/در اواخر جنگ حتي نيروهاي بسيجي هم کمتر رغبت به جبهه نشان مي‌دادند /{به خاطر شورش حاشیه‌نشین‌های مشهد} استانداری خراسان را رها کردم

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
ادعای یک رسانه اصولگرا⇐تا دو هفته دیگر استعفای جنتی محقق می‌شود/جنتی در کابینه بعدی روحانی به مقام وزارت نخواهد رسید

علی جنتی 11 ماه بعد از استعفای مناقشه‌برانگیز از ارشاد در گفتگویی تفصیلی بیان کرد⇐هنر من در فرارکردن بود/هاشمی‌رفسنجانی، فردی را در ثبت‌‌احوال داشت که شناسنامه‌ها را کش می‌رفت/اصلا نمي‌دانم مزار برادرم کجا هست!!/انگیزه‌ای برای پیدا کردنش ندارم!!/مادر همسرم تا سال 57 نمی‌دانست من چه کسی هستم/{نسبت به بانوان} هيچ نوع جزميت و نگاه دگماتيک نداشتم/در اواخر جنگ حتي نيروهاي بسيجي هم کمتر رغبت به جبهه نشان مي‌دادند /{به خاطر شورش حاشیه‌نشین‌های مشهد} استانداری خراسان را رها کردم

دیدگاه‌ها 6

  1. تلألو می‌گوید:
    قبل 8 سال

    واضحه که چرا سختگیری میخوان بکنن
    نمیخوان دست زیاد باشه
    میخوان فقط خودشون باشن و رفقاشون
    این سیاستیه که رییس سازمان هم دنبال میکنه
    فقط 50 تا تهیه کننده باشن و تمام.

    پاسخ
  2. مجید محسنی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    هر چیزی که درونش انحصار وجود داشته باشه
    قطعا به بروز فساد منجر میشه
    همین گروه سینمایی که به نام فیلمهای هنری راه افتاد و ببینید که
    چه خروجی داشته
    و به کجا رسیده؟
    یا انحصار واردات خودرو
    یا انحصار واردات فیلم خارجی که فقط در اختیار فارابی بود
    به کجا رسوند سینما رو؟

    پاسخ
  3. نسترن می‌گوید:
    قبل 8 سال

    شورایعالی تهیه کنندگان
    کارت تهیه کنندگی پیمان معادی رو قبول نکرده؟؟
    یعنی چه آخه؟
    خب پس چرا اصلا کارت دادن به پیمان؟؟؟

    پاسخ
  4. ناصر قبادی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    خب اگه این جوریه
    بیان و یه بررسی هم بکنن روی کارنامه اونا
    که تو همین پنج سال یهو از آسمون پرت شدن وسط سینما
    و پروانه تهیه کنندگی هم گرفتن
    یکیش همونی که شما بهش میگین 3ارگانی
    این چجوری تهیه کننده شد؟؟؟
    یکی دیگه ش همون تهیه کننده بازداشتی سریال …
    کی بهش کارت داد؟
    خانم ف.
    خب اگه اینطوریه که باید اول بیان مدرک تهیه کنندگی اونایی رو باطل کنن که به اینا کارت دادن
    بعدش قوانین مجدد بزارن

    پاسخ
  5. م. مصیری می‌گوید:
    قبل 8 سال

    قدیما سلمونیا که بیکار میشدن سر همو میتراشیدن
    الان هم شورایعالی بیکار شده اما به جای اینکه سر خودشونو بتراشن و یه سوزن بزنن به خودشون
    افتادن به جون جوونایی که دارای صلاحیت هستن و میخوان تهیه کننده بشن
    اما نباید تهیه کننده بشن تا یهو دست زیاد نشه و اقایون از اینی که هست بیکارتر نشن
    ….
    دم خروس شون هم اونجایی ه که از یه طرف میخوان دست زیاد نشه و از اون طرف برای یکی از همین تهیه کننده های تازه از راه رسیده مراسم ویژه در فلان پردیس میزارن
    یاللعجب

    پاسخ
    • تیشه بر ریشه می‌گوید:
      قبل 8 سال

      صددرصد درست گفتی اقای مصیری
      درباره دم خروس
      دم خروس اقای غ. و حالی که به اون تهیه کننده ارگانی دادن
      و تا بازرسی صنف هلش دادن
      خیلی تابلو حکایت داره از اینکه چه میگذره در این صنوف

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم