• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

پرسشهای یک رسانه اصولگرا متعاقب انتشار فهرست بیش از دوهزارنفره متقاضیان کاخ رسانه‌های فجر⇐وقتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیش از صد روزنامه‌نگار و منتقد فعال سینما نداریم آن 1900 نفر از کجا آمده‌اند؟؟/چرا یک سامانه مجازی غیرموثر تقاضای بیش از 20 کارت کرده؟؟/چرا سازمان صداوسیما با صدها متقاضی در این فهرست است؟/چرا برنامه‌ای تلویزیونی که از پارسال تا امسال حتی یک قسمت هم روی آنتن نرفته با ده‌ها نفر متقاضی حضور در کاخ رسانه هاست؟؟/سامانه‌ای اینترنتی که با 40 نفر متقاضی کارت جشنواره است چرا نمیرود به طور مستقل سالن اجاره کند؟

3 بهمن 1397
در گزارش
0 0
A A
0
پرسشهای یک رسانه اصولگرا متعاقب انتشار فهرست بیش از دوهزارنفره متقاضیان کاخ رسانه‌های فجر⇐وقتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیش از صد روزنامه‌نگار و منتقد فعال سینما نداریم آن 1900 نفر از کجا آمده‌اند؟؟/چرا یک سامانه مجازی غیرموثر تقاضای بیش از 20 کارت کرده؟؟/چرا سازمان صداوسیما با صدها متقاضی در این فهرست است؟/چرا برنامه‌ای تلویزیونی که از پارسال تا امسال حتی یک قسمت هم روی آنتن نرفته با ده‌ها نفر متقاضی حضور در کاخ رسانه هاست؟؟/سامانه‌ای اینترنتی که با 40 نفر متقاضی کارت جشنواره است چرا نمیرود به طور مستقل سالن اجاره کند؟

کاخ جشنواره-پردیس ملت

سینماروزان: تقاضا برای شفاف سازی که در سالهای گذشته از سوی رسانه های مستقل بنیان گذاشته شد حالا به مدیران سینمایی هم رسیده و بعد از شفاف سازیهایی که درباره فهرست حمایتهای مالی برخی ارگانهای زیرمجموعه سازمان سینمایی رخ داد، دبیرخانه فجر هم در اقدامی شفاف ساز فهرست بیش از 2000 نفره متقاضیان حضور در کاخ رسانه های فجر را منتشر کرده است.

به گزارش سینماروزان متعاقب این شفاف سازی، رسانه اصولگرای «جوان آنلاین» با ارائه تحلیلی بر این فهرست، چند پرسش مهم را در چرایی رسیدن متقاضیان حضور در کاخ رسانه ها به بیش از 2000 نفر مطرح کرده است.

متن تحلیل «جوان آنلاین» را بخوانید:

چندی پیش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر فهرست ۲۲۲۷ نفر از متقاضیان دریافت کارت خبرنگاری برای حضور در سی و هفتمین دوره جشنواره را منتشر کرد، فهرستی که بدون در نظر گرفتن افراد و اسامی تنها با رؤیت عددی بیش از دو هزار نفر تعجب و شگفتی فعالان این حوزه را برانگیخت آن‌هم درحالی‌که جامعه خبری به‌خصوص روزنامه نگاران و منتقدین فعال حوزه سینما در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن هرگز بیش از ۱۰۰ نفر نبوده پس چگونه است که لیست منتشرشده بیش از ۲۰۰۰ نفر است.

اما نکته قابل‌توجه این فهرست اسامی بسیاری از رسانه‌ها تحت عناوین سینمایی و غیر سینمایی بوده که هرگز نام و نشانی از آنان در طول سال نبوده و به هنگامه جشنواره همچون قارچ از زمین سر درآورده و این سؤال مهم را پدید می‌آورند که اساساً خروجی و نتیجه این ۲۰۰۰ هزار نفر منتسب به رسانه‌های رنگ وارنگ قرار است چه باشد؟ و اینکه آیا برای پوشش خبری یک رویداد ولو مهم و تأثیرگذار قرار است چه شق‌القمری رخ دهد که دو هزار نفر به‌ظاهر فعال رسانه در آن متقاضی می‌شوند؟ و آیا سازمان سینمایی و به‌عنوان متولی برگزارکننده جشنواره چه تعدادی از آن‌ها را تائید و کارت خبرنگاری صادر می‌کند؟

متاسفانه حضور در جشنواره فیلم فجر هم برای عده‌ای دکان شده است. مثال همان ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری. خبرنگارانی که سال تا ماه پیداشان نیست و اصلا کسی نمی‌داند این‌ها در کدام رسانه فعالیت دارند برای امتیاز طرح ترافیک از هر طریقی شده است خودشان را در یک لیست یک رسانه میچپانند و درنهایت هم عده خیلی کمی از آن خبرنگاران واقعی طرح ترافیک می‌گیرند. شاهد مثالش هم انتشار اسامی عجیب و غریب در لیست طرح ترافیک خبرنگاران بودکه از فرزندان وکیلان و وزیرانی که اصلا سابقه یک روز کار خبری هم نداشتند در آن پیدا میشد.

در فهرست منتشرشده از متقاضیان حضور در کاخ رسانه، تنها از یک سامانه ویدئویی که مربوط به یک اپراتور تلفن همراه است حدود بیش از ۲۰ خبرنگار متقاضی شدند و یا سازمان صداوسیما که با تفکیک برنامه‌های تخصصی و غیرتخصصی بالغ‌بر ۳۰۰ نفر خبرنگار و منتقد معرفی کرده است درحالی‌که همه‌ساله رسانه‌های اصلی و فعال حوزه سینما نهایتاً ۴ الی ۵ خبرنگار، عکاس و منتقد برای پوشش خبری به ستاد آن جشنواره معرفی می‌کنند. چرا برنامه‌ای تلویزیونی که از پارسال تا امسال حتی یک قسمت هم روی آنتن نرفته با ده‌ها نفر متقاضی حضور در کاخ رسانه هاست؟؟

اما دراین‌ بین برخی رسانه های خاص که روسایشان به کارمندان ساختارهای بودجه‌خوار بدل شده اند و همچنین رسانه‌های غیرتخصصی و کاملاً بی‌ربط نیز خود مزید بر علت هستند. اینها بسیاری از ردیف‌های لیست منتشرشده را به تسخیر خود در آورده‌اند!! چرایی این میزان علاقه‌مندی و درخواست فقط برای بهره‌مندی و فخرفروشی مبنی بر حضور در کاخ آن‌هم در ایام جشنواره است؟؟ به‌گونه‌ی که از بی‌نام‌ونشان‌ترین تا معتبرترین رسانه‌ها هر چه نام و نشان از افراد و اطرافیانشان بوده معرفی و متقاضی کرده‌اند که بی‌تردید خروجی آن جز نازل کردن شأن و منزلت خبر و خبرنگاران نبوده و نخواهد بود.

اگر جشنواره برای این دوستان اینقدر اهمیت دارد چرا بابتش هزینه نمی‌کنند؟ برنامه‌ای که قرار است مثلا با ۴۰ نفر این رویداد را پوشش بدهد چرا نمی‌رود بلیت جشنواره را بخرد یا با اجاره سالن به سبک برخی صنوف سینمایی، جشنواره را از سینمای مردمی پوشش بدهد؟ آیا همه چیز در کاخ جشنواره خلاصه شده است؟ 

دست اندرکاران جشنواره که خودشان به لیست واقعی خبرنگاران سینمایی واقفند و اشراف دارند باید از هر رسانه نهایتا ۵ تا ۷ نفر را تایید کنند که تبعیضی ببین رسانه‌ها وجود نیاید. واقعیت این است یک گروه ۴۰ نفره مگر می‌خواهد پخش زنده فینال جام جام جهانی را پوشش دهد که این تعداد درخواست کارت داده است؟؟
بی‌تردید فهرست منتشرشده تنها لیست افراد متقاضی برای دریافت کارت خبرنگاری است و هنوز جشنواره فیلم فجر علی‌رغم اینکه حدود یک هفته تا آغاز مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور زمان باقی‌مانده است تصمیمی مبنی بر تائید یا عدم تائید این فهرست حداقل در رسانه‌ها اعلام نکرده است، اما بی‌صبرانه منتظر می‌مانیم تا دبیرخانه سی و هفتم در لیستی جدید اعلام کند چه تعدادی از فهرست متقاضیان را برای حضور در جشنواره تائید کرده و کارت خبرنگاری برای آنان صادر می‌کند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=54477
image_print
برچسب ها: جشنواره فیلم فجرکاخ رسانهمتقاضیان کارت
نوشته قبلی

در جهت پیش بینی سینماروزان⇐رسانه صداوسیما هم فیلمهای متبوع “کیهان” را روی جلد برد!

نوشته‌ی بعدی

با کنکاش خاطرات زن شریر لاکچری‌نما⇐قسمت سوم «احضار» عرضه شد+عکس

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
با کنکاش خاطرات زن شریر لاکچری‌نما⇐قسمت سوم «احضار» عرضه شد+عکس

با کنکاش خاطرات زن شریر لاکچری‌نما⇐قسمت سوم «احضار» عرضه شد+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم