• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

پرسش رسانه اصولگرا: آیا ماجراهای “رستاخیز” برای “محمد(ص)”مجیدی تکرار می‌شود؟

15 مرداد 1394
در یادداشت
0 0
A A
0
تکذیب تهیه‌کننده+ تأیید مجری طرح  یعنی قطعی بودن اکران “محمد(ص)” در عیدفطر

محمد(ص)

سینماژورنال: حدودا یک ماه بعد از توقیف ناگهانی “رستاخیز” در اولین روز اکران، حالا گمانه زنیهایی شکل گرفته است در این باره که ممکن است “محمد(ص)” مجیدی نیز سرنوشت مشابهی را تجربه کند.

به گزارش سینماژورنال مخالفان “رستاخیز” از نمایش چهره حضرت عباس(ع) به عنوان یکی از کلیدی ترین مشکلات فیلم یاد کرده بودند و از آنجایی که در “محمد(ص)” مجیدی نیز برخی از بستگان پیامبر(ص) نمایش داده میشوند و البته تصویری سه رخ از ایشان می بینیم روزنامه اصولگرای “جوان” با ارائه تحلیلی به طرح این پرسش پرداخته که آیا ماجراهای “رستاخیز” برای “محمد(ص)” مجیدی هم تکرار خواهد شد؟

سینماژورنال متن کامل یادداشت تحلیلی “جوان” که توسط الناز خمامی زاده نگاشته شده را ارائه می دهد:

دلیل صبر مجیدی

رئيس هيئت مديره شركت سينمايي نور تابان از تداركات گسترده براي اكران فيلم «محمد(ص)» مجيد مجيدي سخن گفته اما به گفته رئيس سازمان سينمايي تصميم‌گيري درباره اكران اين فيلم منتظر پاسخ مجيدي و اعلام نظر او و تهيه‌كننده فيلم است اما مجيدي فعلاً صبر پيشه كرده است؛ شايد دليل اين صبر به حكايت «‌رستاخيز»‌ گره خورده باشد.

«محمد(ص)»‌ فيلمي است كه بسياري منتظر آمدن آن به سينماها و نمايش عمومي‌اش هستند اما در بحبوحه توقيف فيلم مذهبي «رستاخيز» احمدرضا درويش شايد سنجيده‌ترين كار براي كارگردان اين فيلم و ساير عواملش اين باشد كه فعلاً براي نمايش آن دست نگه دارند و به سينماها و وزارت ارشاد چراغ سبز نشان ندهند؛ آن هم بعد از اقدامي كه وزارت ارشاد درباره فيلم «رستاخيز»‌ به عمل آورد و اين فيلم را تا زمان اعمال تغييراتي از روي پرده پايين كشيد تا اعتراض‌ها عليه اين فيلم بخوابد. اما تا كنون سرباز زدن درويش از اعمال اين تغييرات بر فيلمش، شرايط را به كارزار و دوئل ميان وزارت ارشاد و خودش بدل كرده است.

ایوبی هم گفته منتظر اعلام نظر تهیه کننده است

حالا بهترين كار براي مجيد مجيدي صبر است آن هم تا زماني كه اوضاع آرام‌تر شود و فيلم ديني او در فضايي آرام و به‌دور از اغتشاش به روي پرده سينماها بيايد. با اين حال بسياري منتظر اكران اين فيلم هستند. حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي كشور نيز اخیرا گفته است كه براي تصميم‌گيري درباره اكران فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله» منتظر اعلام نظر تهيه‌كننده و كارگردان اين اثر است.

یکی از رسانه ها به نقل از او درباره وضعيت فيلم «رستاخيز» هم نوشت: «‌به هر حال اين فيلم اثري هنري است و صاحبان اين اثر روي آن مالكيت مادي و معنوي دارند و ما نمي‌توانيم عوامل آن را به تغييراتي كه دلشان نمي‌خواهد مجبور كنيم و فعلاً اكران فيلم به تعويق افتاده است و منتظر اقدام عوامل آن هستيم.»
فيلم «محمد رسول‌الله» قرار بود در عيد فطر امسال اكران شود؛ يعني درست در چند هفته پيش و در تاريخ 27 تيرماه. اين خبر از سوي مقامات رسمي نيز اعلام شد اما هرگز روي تحقق به خودش نديد. اينكه چرا احتمالاً دليلش نزد مجيد مجيدي است. اوست كه بايد به عنوان كارگردان كاركشته و جهاني ايران درباره زمان اكران آن نظر بدهد.

نگرانیها درباره چالش همیشگی

به گفته رحمت‌الله صادقيان قرار است تداركات گسترده‌اي براي اكران اين فيلم در نظر گرفته شود. معاون هماهنگي بنياد مستضعفين و رئيس هيئت مديره شركت سينمايي “نور تابان” گفته است كه برنامه‌ريزي منظم و گسترده‌اي براي اكران اين فيلم انجام شده و تلاش شده تا در زمان اكران اين فيلم مردم كشور در اقصي نقاط بتوانند آن را تماشا كنند.

فيلم مجيدي برچسب سال 93 را دارد و بهتر است كه در سال جاري هر چه زودتر اكران شود. بسياري منتظر آمدن اين فيلم به سينماها هستند و البته بسياري نگران چالش هميشگي برخي با اين قبيل فيلم‌ها؛ اينكه واكنش آنها به اين فيلم چه خواهد بود و آيا آنها در كنار فيلم «رستاخيز»‌ به فيلم كودك محور مجيدي نيز اشكال خواهند گرفت؟

نمایش چهره پیامبر(ص) در حالت سه رخ

كساني كه عليه «رستاخيز»‌ در مقابل وزارت ارشاد تجمع كردند به نمايش چهره حضرت عباس (ع )‌ در اين فيلم معترض بودند.  آنچه مشخص است اين است كه در فيلم مجيدي نيز بخشي از چهره حضرت محمد(ص) در حالت سه رخ قابل مشاهده است اما مجيدي به شكلي هنرمندانه برخي محدوديت‌ها را تبديل به فرصت كرده تا جايي كه اين نمايش نصفه و نيمه خيلي ماحصل كارش را تحت تأثير قرار نمي‌دهد.

فيلم او داراي سطح بالاي تكنولوژي است كه مي‌تواند صنعت سينماي ايران را متحول كند؛ داستان كودكي حضرت محمد(ص) و مظلوميت و مهرباني ايشان در برخورد با ساير كودكان مكه و واكنش كودكانه‌اش به حقايق تلخي چون زنده به گور كردن دختران يا مرگ دايه‌اش جملگي صحنه‌هاي تكان دهنده و تأثيرگذار اين فيلم هستند كه مي‌تواند حال مخاطب را منقلب كند.

مهم‌تر از اين اما نمايش بين‌المللي فيلم است كه پاسخ سينمايي يك كارگردان شناخته شده و بين‌المللي ايراني به فيلم‌هاي موهن ساخته شده و كاريكاتورهاي طراحي شده عليه پيامبر اسلام(ص) است. با اين اوصاف هيچ‌كس دوست ندارد كه حكايت فيلم «رستاخيز»‌ براي فيلم مجيدي هم تكرار شود؛ شايد به همين خاطر صبر مجيدي تا حدود زيادي توجيه منطقي دارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=7829
image_print
برچسب ها: احمدرضا درویشچهره پیامبرحضرت عباس(ع)رستاخیزمجید مجیدیمحمد(ص)
نوشته قبلی

ممنوعیت پخش “خندوانه” با حضور بهرام رادان

نوشته‌ی بعدی

فرمانده داعش روی آنتن شبکه “افق”!!!

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
فرمانده داعش روی آنتن شبکه “افق”!!!

فرمانده داعش روی آنتن شبکه "افق"!!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم