• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

چرا کارگردان “کلاه پهلوی” از شورای راهبردی استعفاء داد؟/آیا این استعفاء نتیجه تهدید ایوبی بوده یا مواضع بهروز افخمی در “هفت”؟

30 آبان 1394
در یادداشت
0 0
A A
1
چرا کارگردان “کلاه پهلوی” از شورای راهبردی استعفاء داد؟/آیا این استعفاء نتیجه تهدید ایوبی بوده یا مواضع بهروز افخمی در “هفت”؟

سیدضیاءالدین دری

سینماژورنال: در حالی که فقط دو ماه از شروع به کار شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران گذشته یکی از اعضای این شورا استعفاء داد!

به گزارش سینماژورنال این عضو سیدضیاءالدین دری کارگردان ایرانی است که در سالهای اخیر بیش از هر چیز به واسطه ساخت مجموعه هایی چون “کلاه پهلوی” و “کیف انگلیسی” شناخته شده است.

استعفای دری درست سه هفته بعد از انتشار بیانیه سوم شورای راهبردی رخ می‌دهد؛ در آن بیانیه شورا از دولت خواسته بود دخالت مستقیم در تولیدات سینمایی نداشته باشد و راه را برای رشد بخش خصوصی باز گذارد.(اینجا را بخوانید)

این بیانیه با واکنش تند حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی مواجه شد که در حاشیه مراسم معارفه رییس جدید موسسه رسانه های تصویری به صراحت از مدیرعامل فارابی خواست حمایتهای خود را از اعضای شورای راهبردی قطع کند.(اینجا را بخوانید)

ترکش تهدید ایوبی دامن کارگردان “کیف انگلیسی” را گرفت

حالا و کمتر از یک ماه بعد از تهدید اعضای شورا از سوی ایوبی، یکی از فیلمسازانی که اتفاقا به دنبال آن بود که بعد از مدتها شرایط تولید یکی از سناریوهای تاریخی-زندگینامه‌ای خود را از طریق فارابی فراهم کند از شورا استعفاء داده است.

سیدضیاءالدین دری به دنبال آن بود که بتواند بخشی از بودجه درام تاریخی “پهلوان خشمگین” را که روایتی ارائه می‌دهد از زندگی یک کشتی‌گیر قدیمی از فارابی بگیرد اما فارابی هیچ حمایتی از این پروژه انجام نداد.

این اتفاقات را کنار هم که می‌گذاریم این پرسش به ذهن خطور می‌کند که آیا این کارگردان به واسطه دلخوری از وضعیت پیش آمده، قید حضور در شورای راهبردی را زده است؟

سیدضیاءالدین دری: گفتنی‌ها را در آینده خواهم گفت

سیدضیاءالدین دری در گفتگو با سینماژورنال درباره دلایل این استعفا فقط از این می‌گوید که گفتنی ها را در آینده خواهد گفت و البته بر این امر هم تأکید می‌کند که ماجرای عدم حمایت فارابی از تولید فیلمنامه وی به امروز و دیروز برنمی‌گردد و مدتهاست این بنیاد سینمایی حمایتی از وی نکرده است.

گفته های دری یک فرضیه جدید را پیش رو می گذارد و آن هم اینکه آیا میان اعضای شورای تحقیق و توسعه راهبری به لحاظ فکری اختلافی بروز کرده است؟

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که برخی اظهارنظراتی که بهروز افخمی در برنامه “هفت” بیان می کند ربطی به جایگاهش در شورای راهبردی ندارد و این یکی از مهمترین موارد اختلافی اعضای شورا بوده است.

گروه گرایی در ایران به نتیجه نمی رسد

استعفای دری از شورای راهبردی بیش از پیش این فرضیه را پررنگ می‌کند که در فضاى حاكم بر سينماى ايران امكان هيچ تجمع جدى وجود ندارد و هر گونه اقدام مشابه با شكست مواجه مي‌شود.

مشکل اصلی از یک طرف روحیات ایرانیان است که علاقه زیادی به کار جمعی ندارند و ترجیح می‌دهند بیشتر مالک جزیره های خرد خویش باشند تا حضور در مجمع الجزایری که به همه سود برساند و از طرف دیگر حضور پررنگ بخش دولتی در سینما که حتی انتظار یک انتقاد حداقلی و صادقانه از خود را ندارد.

شاید دلیل اینکه اهالی سینمای ایران هم هیچ وقت صنف قوی و قدرتمندی نداشته اند و حتی صنفی مانند خانه سینما هم در هیچ دوره ای نتوانسته بدون حمایتهای دولتی سرپا بایستد همین عوامل باشد.

حالا باید منتظر ماند و دید استعفای کارگردان “کلاه پهلوی” از شورای راهبردی چه واکنشی را از سوی این شورا به دنبال خواهد داشت؟

شورایی برای مشاوره به مدیران

 به گزارش سینماژورنال شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران در آستانه ۲۱ شهریورماه روز ملی سینما اعلام موجودیت کرد.

این شورا به دنبال آن بوده که در مقاطع حساس سینمایی کشور با ارائه مشاوره به مدیران سینمایی آنها را در جهت تصمیم گیریهای درست یاری کند.

اعضای این شورا در ابتدا 18 نفر بودند و حالا با استعفای دری به 17 نفر رسیده است. این 17 نفر عبارتند از:

فرهاد اصلانی، بهروز افخمی، مسعود جعفری جوزانی، محمدعلی حسین‌نژاد، سیدشهاب حسینی، پوران درخشنده، علیرضا رئیسیان، سیدجمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی، مهدی فخیم‌زاده، فرامرز قریبیان، مهدی کرم‌پور، رضا کیانیان، علی معلم، مجید میرفخرایی، سیدضیاء هاشمی

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=13679
image_print
برچسب ها: سیدضیاءالدین دریشورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران
نوشته قبلی

“کلاه قرمزی و دوستان” در راه جشنواره…

نوشته‌ی بعدی

شهاب حسینی در دادگاه فرهنگ و رسانه چه می‌کرد؟

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
شهاب حسینی در دادگاه فرهنگ و رسانه چه می‌کرد؟

شهاب حسینی در دادگاه فرهنگ و رسانه چه می‌کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم