• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

کانون کارگردان باز نامه نوشت؛ این بار به وزیر ارشاد و برای رفع ممنوعیت کاری سینماگران قبل از انقلاب⇐پرسش اول: بخش عمده سینماگران قبل از انقلاب یا مرحوم شدند یا فرتوت‌اند؛ پس این نامه برای رفع ممنوعیت چه کسی نوشته شده؟ بهروز وثوقی و پوری بنایی؟ پس چرا جرأت نام بردن صریح از بهروز و پوری در این نامه وجود نداشته؟/پرسش دوم: ناصر ملک‌مطیعی و ایرج قادری و سعید راد که مجوز فعالیت در بعد از انقلاب را گرفتند کدام دستاورد را رقم زدند که مابقی بزنند؟/پرسش سوم: چرا نامه به وزیر فعلی ارشاد؟ مگر وزیر فعلی بوده که حکم ممنوعیت فعالیت فردین و بقیه را صادر کرد؟ چرا جرأت ندارند درباره ریشه‌های ممنوعیت که به وزارت ارشاد خاتمی و مدیریت سینمایی بهشتی بازمی‌گردد حرف بزنند؟/پرسش چهارم: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ چرا شورای مرکزی کانون کارگردانان نامه‌ای به مدیرعامل صنفش نمی‌زند و در چرایی عدم تأیید پوران درخشنده برای حضور در شورای پروانه ساخت احقاق حق نمی‌کند؟/پرسش پنجم: چرا محسن امیریوسفی-رییس کانون کارگردانان-که رییس شورای اکران هم شده درباره حضور غیرقانونی مدیرعامل ابوالمشاغل در شورای اکران نامه نمی‌زند؟

10 خرداد 1397
در گزارش
0 0
A A
3
کانون کارگردان باز نامه نوشت؛ این بار به وزیر ارشاد و برای رفع ممنوعیت کاری سینماگران قبل از انقلاب⇐پرسش اول: بخش عمده سینماگران قبل از انقلاب یا مرحوم شدند یا فرتوت‌اند؛ پس این نامه برای رفع ممنوعیت چه کسی نوشته شده؟ بهروز وثوقی و پوری بنایی؟ پس چرا جرأت نام بردن صریح از بهروز و پوری در این نامه وجود نداشته؟/پرسش دوم: ناصر ملک‌مطیعی و ایرج قادری و سعید راد که مجوز فعالیت در بعد از انقلاب را گرفتند کدام دستاورد را رقم زدند که مابقی بزنند؟/پرسش سوم: چرا نامه به وزیر فعلی ارشاد؟ مگر وزیر فعلی بوده که حکم ممنوعیت فعالیت فردین و بقیه را صادر کرد؟ چرا جرأت ندارند درباره ریشه‌های ممنوعیت که به وزارت ارشاد خاتمی و مدیریت سینمایی بهشتی بازمی‌گردد حرف بزنند؟/پرسش چهارم: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ چرا شورای مرکزی کانون کارگردانان نامه‌ای به مدیرعامل صنفش نمی‌زند و در چرایی عدم تأیید پوران درخشنده برای حضور در شورای پروانه ساخت احقاق حق نمی‌کند؟/پرسش پنجم: چرا محسن امیریوسفی-رییس کانون کارگردانان-که رییس شورای اکران هم شده درباره حضور غیرقانونی مدیرعامل ابوالمشاغل در شورای اکران نامه نمی‌زند؟

محسن امیریوسفی

سینماروزان: این چندمین بار است که شورای مرکزی کانون کارگردانان نامه مینویسد؛ پیشتر نامه نگاری برای رفع ممنوع الخروجی محمد رسول‌اف و جعفر پناهی و ادغام بخش «بین الملل» در جشنواره فجر بود و این بار نامه نگاری برای رفع ممنوعیت کاری سینماگران پیش از انقلاب.

در دفعات قبل نامه نگاری به رییس جمهور و رییس سازمان سینمایی را شاهد بودیم و این بار نامه به وزیر ارشاد. آنچه جرقه نامه اخیر شورای مرکزی کانون کارگردانان بوده مرگ ناصر ملک مطیعی است و این شورا خطاب به وزیر نوشته است: ما اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان به نمایندگی از خانواده بزرگ و مفتخر سینمای ایران از شما درخواست می‌کنیم به ممنوعیت کار سینماگرانی که قبل از انقلاب به این «هنر» و «پیشه» می پرداخته‌اند، خاتمه داده شود.

اول. منظور شورای مرکزی کانون کارگردانان از سینماگران ممنوع الفعالیت دقیقا چه کسانی است؟

ناصر ملک مطیعی که رفته! فردین که مرحوم شده! بیک ایمان وردی که دار فانی را وداع گفته! ایرج قادری هم که هکذا! مابقی بازماندگان و مثلا یکی نظیر نصرت الله وحدت هم که آن قدر فرتوت شده که حتی راه رفتن عادی هم برایش مشکل است چه برسد به رفع ممنوعیت. پس وجه تسمیه نامه اخیر شورای مرکزی کانون کارگردانان چیست؟ بازگشت به ایران بهروز وثوقی و بازگشت به سینمای پوری بنایی؟؟ پس چرا جرأت اینکه مستقیم درخواست بازگشت بهروز و حل مشکل پوری را کنند ندارند و در لفافه حرف می زنند؟

دوم. بر فرض که صدور مجوز فعالیت برای این سینماگران زودتر از اینها صادر می‌شد، چه اتفاقی برایشان رخ می‌داد؟ سعید راد که با «دوئل» به سینما بازگشت این روزها کجاست و چه میکند؟ ایرج قادری که در زمان حضور علی لاریجانی در وزارت ارشاد مجوز فعالیت گرفت چه دستاوری در سینمای بعد از انقلاب داشت؟ به جز یک فیلم «می‌خواهم زنده بمانم» بقیه فیلمهایش نه تنها بازخورد مثبتی نداشتند که حتی برخی از همین آقایان نان به نرخ روزخوری که حالا شده‌اند هوادار رفع ممنوعیت اینها، هم برای همکاری با قادری چنان رقمهای نجومی پیشنهاد میدادند که نگو و نپرس.

مگر همین ناصر ملک مطیعی در دولت دوم محمود احمدی نژاد برای بازی در «نقش نگار» مجوز نگرفت. چه اتفاقی افتاد؟ فیلم با حمایت سورینت‌فیلم بابک زنجانی ساخته شد که در دولت اعتدال چند سالی توقیف ماند اما در نهایت روی پرده رفتنش هم نه کمکی به فیلم کرد و نه کمکی به بازیابی خاطرات خوشی که ملت از گذشته های دور و ناصر داشتند!

سوم. چرا شورای مرکزی کانون کارگردانان به عباس صالحی وزیر فعلی ارشاد نامه نوشته؟ مگر صالحی حکم ممنوعیت این جماعت را صادر کرده بود؟ ممنوع الفعالیت شدن ناصر و فردین و دیگر همکارانشان در دل وزارت ارشاد خاتمی و با همراهی امثال محمد بهشتی صورت گرفت که اتفاقا همچنان باجناقش در حلقه بالادستی خانه سینما و یکی از نیروهای متبوعش در حلقه بالایی سازمان سینمایی حضور دارد. کانون کارگردانان نه تنها حتی به تلویح به ریشه های ممنوع الفعالیت شدن این جماعت اشاره نمیکند که از یارغاران آن جماعت که هم در سازمان و هم در خانه سینما مسئولیت دارند تقاضایی نمی کند. چرا؟

چهارم. در همین دو ماه اخیر اتفاقاتی به مراتب مهمتر و صنفی تر در سینمای ایران رخ داده اما کمترین واکنشی از شورای مرکزی کانون کارگردانان به دنبال نداشته! یکی‌اش چندین تخلف در اکران و مثلا روی پرده فرستادن فیلمی به نام «آن سوی ابرها» در اکران دوم نوروز بود علیرغم آن که به دلیل لغو اکران اولیه در اسفند سال قبل فیلم نباید زودتر از شش ماه بعد و آن هم با داشتن سرگروه روی پرده میرفت! چرا شورای مرکزی کانون کارگردانان که رییس اش که محسن امیریوسفی باشد، شده است رییس شورای صنفی نمایش درباره این بی قاعدگی ها نامه نمی دهد؟

چرا شورای مرکزی کانون کارگردانان درباره نفوذ نماینده یک جریان سیاسی شکست خورده در شورای اکران و صعود تا نایب رییسی شورا نامه نمیدهد؟

چرا شورای مرکزی کانون کارگردانان درباره حضور غیرقانونی منوچهر شاهسواری مدیرعامل ابوالمشاغل خانه سینما در شورای اکران و امضای صورتجلسات شورا توسط وی نامه نمیدهد؟

پنجم. میگویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. نزدیک به دو ماه از انتخابات کانون کارگردانان و معرفی اعضای تازه شورا می گذرد اما هنوز فردی منتسب به شورای مرکزی قبلی است که به نمایندگی از کانون کارگردانان در شورای پروانه ساخت حاضر میشود. چرا ؟؟یعنی شورای مرکزی کانون کارگردانان حتی جرأت ندارد نامه ای بزند به مدیرعامل خانه سینما و از وی بپرسد بعد از مدتها که از معرفی پوران درخشنده به عنوان نماینده کانون فعلی کارگردانان برای حضور در شورای پروانه ساخت چرا همچنان این مازیار میری است که در شورا حضور دارد؟ شورای مرکزی کانونی که نمی تواند بر احقاق حق خویش مبنی بر حضور نماینده رسمی اش در شورا پافشاری کند چگونه می خواهد برای رفع ممنوعیت امثال بهروز مثمرثمر باشد؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=50194
image_print
برچسب ها: شورای مرکزیکانون کارگردانان سینمای ایراننامه
نوشته قبلی

انتقاد «کیهان» از حضور غیرقانونی مدیرعامل 14شغله در شورای اکران⇐چرا سازمان سینمایی واکنش نشان نمی‌دهد؟/ آیا این حضور برای حمایت از اکران فیلمهای «خاص» است؟

نوشته‌ی بعدی

سقف تقاضای نمایندگان خانه سینما در افطاری ریاست جمهوری: دعوت از سینماگران قبل از انقلاب برای بازگشت به ایران!!!⇔پرسش: یعنی با بازگشت بهروز، گوگوش، شهرزاد، ملوسک، جمیله و شورانگیز طباطبایی، یک «بیمه درمانی جامع» برای سینماگران ایجاد خواهد شد؟/ یعنی با بازگشت فرزانه تأییدی، مری آپیک، پرویز صیاد، مسعود اسدالهی، شهناز تهرانی، فرزان دلجو و رضا علامه‌زاده، خلأ «بیمه بیکاری» سینماگران رفع خواهد شد؟

مطالب مرتبط

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

نوشته‌ی بعدی
سقف تقاضای نمایندگان خانه سینما در افطاری ریاست جمهوری: دعوت از سینماگران قبل از انقلاب برای بازگشت به ایران!!!⇔پرسش: یعنی با بازگشت بهروز، گوگوش، شهرزاد، ملوسک، جمیله و شورانگیز طباطبایی، یک «بیمه درمانی جامع» برای سینماگران ایجاد خواهد شد؟/ یعنی با بازگشت فرزانه تأییدی، مری آپیک، پرویز صیاد، مسعود اسدالهی، شهناز تهرانی، فرزان دلجو و رضا علامه‌زاده، خلأ «بیمه بیکاری» سینماگران رفع خواهد شد؟

سقف تقاضای نمایندگان خانه سینما در افطاری ریاست جمهوری: دعوت از سینماگران قبل از انقلاب برای بازگشت به ایران!!!⇔پرسش: یعنی با بازگشت بهروز، گوگوش، شهرزاد، ملوسک، جمیله و شورانگیز طباطبایی، یک «بیمه درمانی جامع» برای سینماگران ایجاد خواهد شد؟/ یعنی با بازگشت فرزانه تأییدی، مری آپیک، پرویز صیاد، مسعود اسدالهی، شهناز تهرانی، فرزان دلجو و رضا علامه‌زاده، خلأ «بیمه بیکاری» سینماگران رفع خواهد شد؟

دیدگاه‌ها 3

  1. رهی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    این اقایان
    کانون صنفی رو با حزب سیاسی اشتباه گرفتن
    هی بیانیه
    هی نامه
    طرف بیانیه و نامه هم حتی بهشون یه بار جواب نمیده
    اما باز اینا نامه میزنن و بیانیه میدن
    خنده دار نیست؟؟؟

    پاسخ
  2. مصیری می‌گوید:
    قبل 8 سال

    کاملا با شما موافقم
    که این کانون جرات نداره از نماینده معرفی شده به شورای پروانه ساخت که پوران درخشنده باشه
    دفاع کنه
    چرا میترسن از اینکه نماینده شونو معرفی کنن به شورا؟
    از ابوالمشاغل ترس دارن؟
    خب یه تیکه طلا بندازن تو آب بخورن ترسشون بریزه

    پاسخ
  3. حسنک وزیر می‌گوید:
    قبل 8 سال

    بهروز برگرده که چه کنه
    بهروز خودش در رفت
    زودتر از همه هم دررفت
    چون با دربار در ارتباط بود و میدونست باید در بره
    کسی که خودش دررفته
    خودش هم باید برگرده
    فردین مرد بود
    که موند و درنرفت و رفت فرش فروشی راه انداخت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

منوچهر شاهسواری-دبیر جشنواره فیلم فجر- ریاست هیات مدیره صندوق هنر را برعهده گرفت!/امید به حل دو مشکل اساسی

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

«استندآپ ابوطالب حسینی» در فیلم‌نت

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

یلدا روی موج رادیو

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تبلیغات

ویژه ها

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟
خبر وسط

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

ادامه مطلب
تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم