• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 20 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

کمک 100 میلیونی شمقدری به کمدین فرانسوی برای ساخت یک تله‌تئاتر!!!

6 اسفند 1393
در گزارش
0 1
A A
0
کمک 100 میلیونی شمقدری به کمدین فرانسوی برای ساخت یک تله‌تئاتر!!!

دیودونه

سینماژورنال: “دیودُنِه اِمبالا اِمبالا” یا “دیودونه” شومن-کمدین جنجالی فرانسوی که به واسطه رویکرد ضدصهیونیستی اش در دولت گذشته مورد توجه مقامات بالای اجرایی کشور و از جمله رییس جمهور قرار گرفته بود چندی قبل دوباره بی‌سروصدا به تهران آمد و با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرد؛ دیداری که در آن هدیه‌ای ویژه هم به احمدی‌نژاد داد.

به گزارش سینماژورنال اما فارغ از این سفر دوباره، سفر ابتدایی این کمدین به تهران در زمان مدیریت جواد شمقدری بر سازمان سینمایی بود که رخ داد. در آن زمان برای تولید یک تله تئاتر ضدصهیونیستی به تهیه کنندگی محسن علی اکبری یک حمایت 100 میلیونی از وی صورت گرفت.


شمقدری: این کمدین فیلمنامه ای با محوریت برده داری یهودیان را ارائه داد
جواد شمقدری، رییس سابق سازمان سینمایی که در دولت گذشته ارتباط نزدیکی با این کمدین داشته نمی‌داند او برای چه مجددا به ایران آمده. شمقدری در پاسخ به این سوال بهناز شیربانی در “شرق” که آیا هزینه هنگفتی برای ساخت فیلم به دیودُنِه داده شده؟ گفت: «ماجرای سفر او به ایران و صحبت برای ساخت فیلم به سال اول حضور من در سازمان سینمایی برمی‌گردد. او به ایران سفر کرد و طی گفت‌وگو‌هایی قرار بود تولید مشترکی با سرمایه‌گذاری ما و طرف‌های خارجی صورت بگیرد. او در این نشست‌ها مطرح کرد فیلمنامه‌ای درخصوص تجارت برده‌داری دارد و معتقد است تجارت برده با مدیریت یهودی‌ها صورت می‌گرفته و فیلمنامه خوبی برای ساخت فیلم سینمایی است.»

او را به مرکز گسترش معرفی کردم و حدود 100 میلیون هزینه تولید شد
او ادامه داد: «قرار بود که این فیلم به نام «کد سیاه» ساخته شود و شرکت‌هایی از ونزوئلا و مکزیک نیز در ساخت آن مشارکت داشته باشند. زمانی که آنها نتوانستند مبلغ موردنظر را تامین کنند ما نیز همکاری نکردیم. البته مرکز اسلامی در اروپا پیشنهاد ساخت این فیلم را اولین‌بار با ما مطرح کرد.»
شمقدری ادامه داد: «او یک تئاتر کمدی داشت که می‌خواست آن را به تله‌تئاتر تبدیل کند. من هم او را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معرفی کردم و حدس می‌زنم حدود صدمیلیون‌تومان هزینه ساخت آن کار شد. این فیلم درباره شخصیتی بود که در تخیلاتش آدم یهودستیزی بود و سال٩٠ نیز در بازار فیلم کن به نمایش درآمد و البته با واکنش‌های مسوولان جشنواره روبه‌رو شد چون او یک ضدصهیونیست است و این بینش نیز در آثارش وجود دارد.»شمقدری در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل قرار بود چنین سرمایه‌ای به یک فیلمساز خارجی برای ساخت فیلم تعلق بگیرد؟ گفت: «به‌هرحال ساخت اینگونه فیلم‌ها یک حرکت متقابل بود. وقتی وزارت خارجه فرانسه بودجه‌ای مخصوص برای ساخت فیلم‌های مخفیانه در ایران کنار می‌گذارد تا تصویر سیاهی از ایران ارایه بدهد، چنین حرکتی را ما نیز می‌توانستیم انجام دهیم.»

وظیفه جمهوری اسلامی است که به این گونه هنرمندان کمک کند
به گزارش سینماژورنال شمقدری ادامه داد: «درواقع بسیاری از هنرمندان در غرب با سیاست‌های فرهنگی آنجا مشکل دارند و در آنجا تحت فشار جریانات صهیونیستی هستند و به نظر می‌رسد این وظیفه جمهوری‌اسلامی است که با آنها همکاری داشته باشد. در دولت پیشین نیز این باب باز شد که چنین حرکت‌هایی انجام شود اما به‌دلیل محدودیت بودجه، به شکل مطلوب استمرار نیافت. قطعا ساخت اینگونه آثار هزینه‌بردار است و ما در دولت پیشین تا حدی حرکت‌هایی انجام دادیم مثل ساخت فیلم « ٣٣روز» که با واکنش جریانات صهیونیستی روبه‌رو شد.»


آقامحمدیان: در جریان سفر «دیودُنِه» بودم
بعد از صحبت با جواد شمقدری، برای روشن‌شدن ابعاد موضوع با شفیع آقامحمدیان، مدیر سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تماس گرفتیم. آقامحمدیان در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعی از حمایت مالی از ساخت فیلم «دیودنه» دارد یا نه؟ گفت: «ما هیچ اعتباری برای چنین پروژه‌ای در نظر نگرفتیم. اگر هم فیلمی ساخته شده، تهیه‌کننده ایرانی داشته است.»

او ادامه داد: «البته من در جریان سفر «دیودنه» به ایران بودم. او طرحی داشت که می‌خواست راجع‌به برده‌داری بسازد که سازمان سینمایی به‌دلیل بودجه کلان و مشکل فیلمنامه آن را تصویب نکرد.»

محسن علی اکبری: 100 میلیون هزینه تولید تله‌تئاتر شد

اما محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده که به‌گفته شفیع آقامحمدیان تهیه‌کنندگی تله‌فیلم «دیودُنِه» با نام «یهودستیز» را برعهده داشته است، در پاسخ به این پرسش  که سرنوشت این فیلم چه شد و آیا رقم صدمیلیون‌تومان برای ساخت فیلم صحت دارد یا خیر؟ گفت: «بله این رقم صحیح است. این فیلم در همان سال پس از ساخته‌شدنش در بخش بین‌الملل جشنواره فجر شرکت کرد و در سلسله‌نشست‌های هالیوودیسم هم درباره آن بحث شد و آقای «دیودُنِه» میهمان جشنواره بود.»

در نهایت معلوم شد توانایی انجام پروژه بزرگ را ندارد
او ادامه داد: «درواقع ساخت این تله‌تئاتر به این دلیل بود که کارشناسی کنیم که آیا او می‌تواند پروژ‌ه‌ای چندمیلیاردی بسازد یا خیر؟ که متوجه شدیم او در زمینه اجرای تئاتر توانایی لازم را دارد اما با سینما خیلی آشنا نیست. من مدام در فرانسه سر صحنه فیلمبرداری حضور داشتم و طبق نظر کارشناسی به این نتیجه رسیدم.»علی‌اکبری افزود: «زمانی که این فیلم ساخته شد، بحران اسلام و ایران‌ستیزی در جهان زیاد شده بود. در آن زمان او در فرانسه تئاتری را اجرا می‌کرد که ضدرییس‌جمهور سابق فرانسه و صهیونیست بود و مردم از آن خیلی استقبال می‌کردند و برای ما هم مهم بود که چنین تئاتری در پاریس اجرا می‌شود. این هم پیشنهاد خودم بود که او کاری در این زمینه انجام دهد و فیلمی بسازد و به‌نوعی کار کوچکی انجام دهد و اگر توانایی داشت، پروژه بزرگ‌تری را به او محول کنیم که بعد به این نتیجه رسیدیم او توانایی انجام پروژه بزرگ را ندارد.»

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=1160
image_print
برچسب ها: شمقدری، آقامحمدیان، محسن علی اکبری، دیودونه، تله تئاتر
نوشته قبلی

توصیه پرویز پرستویی به بازیگری که الگویش بهداد بود و حالا در یک فیلم ارزشی نقش فرزند شهید را بازی کرده!

نوشته‌ی بعدی

“کلاه قرمزی94” با یک هفته تأخیر روی آنتن می‌رود

مطالب مرتبط

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
“کلاه قرمزی94” با یک هفته تأخیر روی آنتن می‌رود

"کلاه قرمزی94" با یک هفته تأخیر روی آنتن می‌رود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

افتتاحیه «وحشی ۲» با هومن سیدی و جواد عزتی

رونمایی از کتاب «من شاعر نیستم» در انتشارات «گویا»

رادیو؛ رسانه تکریم مادر/ انتشار کتاب گویای فاطمیات

پیش‌تولید فیلم «دیازپام» آغاز شد

آلفرد یعقوب‌زاده نشست تخصصی «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» را برگزار می‌کند

نمایشگاه “وجود” بر دیوارهای نگارخانه بهارک بازتاب می‌یابد

«برتا؛ داستان یک اسلحه» با زیرنویس ویژه ناشنوایان در فیلم‌نت

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

تبلیغات

ویژه ها

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!
خبر وسط

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

ادامه مطلب
وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم