• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

کپی‌برداری از صدایابی ماهواره‌ای به شبکه خانگی رسید⇐این بار با حضور بخشی ویژه برای رقابت رقاص‌ها+عکس

19 مرداد 1395
در یک سکانس سینمایی
0 0
A A
1
کپی‌برداری از صدایابی ماهواره‌ای به شبکه خانگی رسید⇐این بار با حضور بخشی ویژه برای رقابت رقاص‌ها+عکس

ویترین

سینماژورنال: درباره ممیزی سهل الوصول در شبکه خانگی پیش از اینها بارها سخن گفته شده است. ممیزان ارشاد که بیشترین سختگیریها را برای سینما قرار داده‌اند در برابر محصولات عرضه شده در شبکه خانگی که فراگیری آنها سه برابر محصولات سینمایی است کاملا منفعل عمل می کنند.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “نسیم” به تازگی سریالی در شبکه خانگی عرضه شده به نام “آسپرین” که عدم ممیزی لازم برخی دیالوگهای آن حتی صدای انسیه شاه حسینی از اعضای شورای پروانه نمایش خانگی را درآورد؛ شاه حسینی به صراحت از این گفته بود که بخشهایی از کار ممیزی خورده اما ممیزی اجرا نشده است.

در تازه ترین مورد قسمت اول از یک مسابقه در شبکه خانگی عرضه شده است که ورای استانداردهای کیفی به شدت پایین، به واسطه ایجاد شرایط رقابتی برای رقصنده هاست که مورد توجه قرار گرفته است!

یک گرته برداری ناشیانه از “استیج”؟

این مسابقه “ویترین” نام دارد که هدف خود را استعدادیابی قرار داده است و کاملا هویداست که یک گرته برداری ناشیانه از صدایابی های ماهواره ای است!

مجری گری “ویترین” را جواد یحیوی برعهده دارد و به غیر از سرمایه گذار اثر که محسن احتشامی نام دارد و به عنوان کارشناس اجرای صحنه ای معرفی می شود، از تهیه کنندگانی نظیر مرتضی شایسته تا کارگردانی پرحاشیه به نام علی عطشانی و البته یک کنسرت گذار به نام محمدحسین توتونچیان برای داوری استفاده شده است.

دو بازیگر میان‌مایه به نام عباس جمشیدی و هومن حاجی عبداللهی هم در پشت صحنه به گپ و گفت با شرکت کنندگان در مسابقه می پردازند تا همه چیز مشابه آن صدایابی ماهواره ای پیش برود.

داورانی که به سبک آن صدایابی ماهواره ای پیش می روند

بعد از کپی برداری برخی برنامه های تلویزیون از یک صدایابی ماهواره ای حالا دست اندرکاران شبکه خانگی هم وارد این فیلد شده اند و البته برای آن که تنور رقابت شان داغتر شود، فقط به کشف استعدادها در زمینه صدا نمی‌پردازند و همه جور شرکت کننده‌ای در مسابقه حاضر می‌شود؛ از علاقمندان خوانندگی گرفته تا علاقمندان اجرای استندآپ کمدی تا توانمندان در عرصه تقلید صدا و حتی رشته ای مانند بیت باکس.

فارغ از اظهارنظرات کلی داوران این مسابقه که سعی زیادی دارند مانند داوران همان مسابقه ماهواره‌ای مواضع مخالف با یکدیگر داشته باشند(!) یکی از بخشهای این مسابقه هم کشف استعداد در عرصه حرکات موزون یا همان رقص است!

روی جلد مسابقه ویترین
روی جلد مسابقه ویترین فقط نوشته شده “کشف استعداد ایرانی” و درباره زمینه های کشف استعداد چیزی نیامده

نمایش رقابت رقصنده ها

بله، این محصول که با مجوز ارشاد در شبکه خانگی توزیع شده یک آیتم خود را به کشف مستعدان حرکات موزون اختصاص داده و در قسمت ابتدایی هم بیشتر از 5 دقیقه از مسابقه به هنرنمایی یک گروه رقص 4 نفره اختصاص داشت.

جالب است که نه سرمایه گذار برنامه و نه هیچ کدام از هیأت داوران به هنگام صحبت درباره کیفیت اجرای این گروه 4 نفره از واژه رقص یا حتی حرکات موزون استفاده نمی کنند و سعی می کنند با به کار بردن واژه “حرکات آیینی” ممیزی را دور بزنند!!!

آیا ممیزی ها مدیوم به مدیوم تغییر کرده؟

حتی اگر فرض کنیم دست اندرکاران ممیزی شورای پروانه نمایش خانگی از کنار این تغییر واژگان گذشته اند چطور است که به آن نماهای رقص اتفاقا کاملا محرک مجوز داده اند؟

پیشتر و در سینما بارها دیده بودیم که نماهای رقص کاراکترها دچار ممیزی و جرح و تعدیل می شد اما حالا در شبکه خانگی حتی فضایی رقابتی برای انتخاب بهترین رقصنده ها استفاده می شود.

سوال اینجاست که آیا دامنه ممیزی ها مابین سینما و شبکه خانگی تا این حد متغیر است یا آن که دست اندرکاران شورای پروانه نمایش خانگی به مانند آن سریال پر از دیالوگهای اروتیک درباره این مسابقه هم ممیزی های خود را ابلاغ کرده اما تولیدکنندگان ممیزی را اجرا نکرده اند؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=26852
image_print
برچسب ها: جواد یحیویحرکات آیینیحرکات موزونرقاصرقصشبکه خانگیعباس جمشیدیمحسن احتشامیویترین
نوشته قبلی

چند پرسش چالشی از دبیر یک جشنواره تازه‌تأسیس⇐چرا یک جشنواره دیگر؟ چند میلیارد هزینه جشنواره می‌شود؟ مدیریت جشنواره در اختیار آقازادگان؟

نوشته‌ی بعدی

برادرزاده رییس اداره نظارت⇔فیلمبردار فعال فیلم اولی‌ها+عکس

مطالب مرتبط

اصغر نصیری کارگردان

فوت اصغر نصیری؛ کارگردانی که عاشق سعید راد بود! 

11 آذر 1404

سینماروزان: اصغر نصیری کارگردان سینما و تلویزیون در ۵۷ سالگی مرحوم شد.   اصغر نصیری متولد ۱۳۴۷ میانه در آذربایجان شرقی و...

ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404

سینماروزان: ناصر مسعودی خواننده خوش‌صدای موسیقی گیلکی در ۹۰ سالگی فوت شد. ناصر مسعودی متولد فروردین سال ۱۳۱۴ در محله صیقلان شهرستان...

هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404

سینماروزان: هادی مرزبان کارگردان و بازیگر در ۸۱سالگی درگذشت.   هادی مرزبان متولد ۱۳۲۳ سبزوار بود و دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی...

نوشته‌ی بعدی
واکنش رییس اداره نظارت به پخش تیزر آثار اکران نوروز از GEM

برادرزاده رییس اداره نظارت⇔فیلمبردار فعال فیلم اولی‌ها+عکس

دیدگاه‌ها 1

  1. بهنام می‌گوید:
    قبل 9 سال

    استاد جواد يحيوي كه به عالم و ادم تيكه مي انداختي مي بيني به چه دريوزگي افتادي برا ديده شدن ؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم