• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

گلایه‌های کارگردان «تپلی و من» از اوضاع اکران⇐سختی اکران فیلم کودک به مراتب بیشتر از تولیدش است/مدام شعار حمایت از سینمای کودک را میدهند ولی در اکران، سینمای کودک را بایکوت میکنند/چون فکر میکنند کودکان ساعت 8 شب میخوابند پس هیچ سانسی بعد از ساعت 8شب به «تپلی و من» نداده‌اند؟؟!!/بخش عمده سانسهای ما محدود شده به 11 صبح و 1 بعدازظهر و 3بعدازظهر!/ آخر کدام خانواده در این گرمای 40درجه تابستان، کودکش را ساعت 1بعدازظهر به سینما میبرد؟؟

12 مرداد 1398
در گفتگو
0 1
A A
0
حسین قناعت

حسین قناعت

سینماروزان: بخش عمده از سبد سرگرمی‌سازی سینماها در همه جای دنیا، سرگرم کردن مخاطبان کودک و نوجوان است ولی در ایران بیش از آن که به فکر ایجاد مجالی مناسب برای اکران آثار کودک باشیم، این شوراها و جشنواره های ایجاد شده به بهانه کودکان است که رونق دارد!!!

«تپلی و من» تنها فیلم کودک روی پرده است که کارگردانش حسین قناعت، پیشتر هم علاقه خود به تولید محصولات سرگرم کننده برای کودکان را نشان داده است؛ با این حال «تپلی و من» در اکران شرایط مطلوبی ندارد.

حسین قناعت کارگردان «تپلی و من» با اشاره به اوضاع اکران فیلمش به سینماروزان گفت: با توجه به محدودیت سالنی که داشته ایم اوضاع فروش نسبتا بد نبوده است ولی متاسفانه در کلیت، وضعیت اکران وضعیت خوبی نیست زیرا عملا سانسهای خوب نداریم یا کم داریم یعنی تصور شده است چون این، فیلمی است که فقط برای بچه هاست و چون بچه ها باید ساعت 8 شب بخوابند پس هیچ سانسی بعد از ساعت 8 به ما نمیدهند!!!

قناعت ادامه داد: خودم شاهدم که غیر از معدودی سینما، هیچ کدام از سینماها برای سانسهای 8 شب به بعد «تپلی و من» را روی پرده نمی‌فرستند و در این شرایط خانواده ای که میخواهد کودکش را به تماشای این فیلم ببرد باید چه کند؟؟؟ بخش عمده سانسهای ما محدود شده به 11 صبح و 1 بعدازظهر و 3بعدازظهر. آخر کدام بچه و کدام خانواده دراین گرمای چهل درجه ساعت 1بعدازظهر به سینما میرود؟؟

حسین قناعت افزود: خاطرم هست که سال قبل میگفتند چرا در باکس اکران تابستان فیلم کودک مناسب نداریم و حالا که یک فیلم مناسب کودکان در دل تابستان اکران شده بهش سانس نمیدهند! این چه معنایی دارد جز اینکه ژانر کودک را نمیخواهند جدی بگیرند؟؟ مدام شعار حمایت از سینمای کودک را میدهند ولی در اکران، سینمای کودک را بایکوت میکنند.

قناعت که سابقه ساخت فیلمهایی مانند «دزد و پری» و «قهرمانان کوچک» را هم در گونه کودک دارد با اشاره به لزوم حمایت مدیران سینمایی از سینمای کودک گفت: الان وزارت ارشاد باید به کمک سینمای کودک بیاید و برای کودکانی که در تابستان نیاز به خوراک فرهنگی دارند مجال مناسب سرگرمی فراهم کند. «تپلی و من» یکی از دهها فیلمی است که با الگوی جذب مخاطب کودک و خانواده تولید شده و میتواند مخاطبان را سرگرم کند. واقعا اگر بنا بود که این فیلم را بدون حمایت اکران کنم صبر میکردم تا در مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس فیلم را روی پرده میفرستادم تا به واسطه سانسهای مدارس بتوانم مخاطبان بیشتری را برای خود داشته باشم. بخش عمده فروش فیلمها در فصول گرم سال مربوط به سانسهای عصر است و متأسفانه برای ساعات 8 به بعد هیچ سانسی به «تپلی و من» نداده اند.

حسین قناعت خاطرنشان ساخت: اولین بار است که خودم به عنوان تهیه کننده وارد شده ام، و از نزدیک با ماجرای اکران روبرو میشوم، شاید سختی اکران فیلم به مراتب از تولیدش بیشتر باشد. اینکه فیلمی که ساخته شده ، بتواند در این وضعیت سینمای ما اکران شود و خودش را نشان دهد و بتواند با مخاطبین ارتباط برقرار کند و سرمایه ای که صرفش شده را برگرداند واقعا مشکل و طاقت فرساست.

این کارگردان با مخاطب قرار دادن مدیران رسانه ملی بیان داشت: صدا و سیما هیچ کاری که نکند باید به سینمای کودک تیزر مجانی دهد، حتی اگر به خاطر بچه ها هم که شده است این کار را کند. رسانه ملی برای حمایت از آنهایی که فیلم کودک تولید می کنند، باید خیلی بیشتر از اینها کمک کنند زیرا سینمای کودک مظلوم واقع شده است و باید تلویزیون به کمک معرفی درست آثار کودک بیاید تا والدین، کودکان خود را به تماشای آثار کودک بیاورند.

در «تپلی و من» یک کارگردان ایرانی است که گرفتار رویاپردازی میشود و همین شائبه های گرته برداری فیلم از زندگی یک کارگردان سرشناس را شکل داده. حسین قناعت در این باره گفت: اصلا و ابدا منظورم کارگردان خاصی نبوده است چون خودم هم کارگردان هستم و فقط برای اینکه تخیل و ایده پردازی سینمایی را محور درام کنم به سراغ کاراکتر کارگردان رفتم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=56869
image_print
برچسب ها: تپلی و منحسین قناعتدزد و پریسینماروزانسینماژورنال
نوشته قبلی

توقف «متری شش و نیم» در آستانه 28میلیارد/«تگزاس2» در مرز 23 میلیارد/«زهرمار» مماس با 5میلیارد/«ایکس لارج» 4میلیاردی شد/«سرکوب» در مرز نیم میلیارد/«تپلی…» 300میلیون را رد کرد +آمار کامل فروش

نوشته‌ی بعدی

روایت خواننده ای که صدایش یادآور “ابی” است از دیدار با “ابی”!!!+نقطه نظر “ابی” درباره این خواننده

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
ابی-قاسم-افشار

روایت خواننده ای که صدایش یادآور "ابی" است از دیدار با "ابی"!!!+نقطه نظر "ابی" درباره این خواننده

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم