• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

یک روزنامه‌نگار پیشکسوت خطاب به کیانیان⇐می‌خواهی در یادها بمانی حتی به قیمت رسوایی؟؟؟/آیا داد زدنت یک استراتژی است برای فراموش نشدن؟؟

5 مهر 1396
در یادداشت
1 0
A A
2
یک روزنامه‌نگار پیشکسوت خطاب به کیانیان⇐می‌خواهی در یادها بمانی حتی به قیمت رسوایی؟؟؟/آیا داد زدنت یک استراتژی است برای فراموش نشدن؟؟

رضا کیانیان-همایش آب

سینماروزان: رفتار تند رضا کیانیان در همایشی مرتبط با آب با مخاطبانی که نظراتی در انتقاد از سیاستگذاریهای بالادستی در مقوله آب داشتند(اینجا را بخوانید) همچنان محل اظهارنظر است.

محمد آقازاده از روزنامه‌نگاران پیشکسوت ایرانی در یادداشتی که به این بهانه نگاشته است با نقد رفتار اخیر رضا کیانیان از تلاشهای این بازیگر برای ماندن در کانون توجه به قیمت رسوایی، گلایه کرده است.

متن کامل یادداشت محمد آقازاده را بخوانید:

رضا کیانیان بازیگر خوبی است توانسته در حرفه اش خود را تثبیت کند و آنطور که خبر دارم بخاطر سازگاری با کانون های قدرت وضعیت مالی خوبی دارد، در هنرهای دیگر و از جمله مقاله نویسی مداخله می کند و بخاطر اسم و رسمی که دارد در این رشته ها هم به درست و نادرست تحویل گرفته می شود.

نباید کمبودی او را در زندگی آنچنان آزرده باشد که بخاطر تخلیه روانی ناگزیر سر فعالان محیط زیست داد بزند، همه جا است و همه  تربیونها از آن اوست، چرا حق حرف زدن را از کسانی که تربیونی ندارند دریغ می کند، اما چرا با افسران جنگ نرم نرمخویانه حرف می زند، بیایید بدبین نباشیم و نگوییم هم آن داد زدن و هم این نرمخویی یک دلیل بیشتر ندارد و آن هم بدست آوردن دل اهالی  قدرت و لاجرم رسیدن به موقعیت مالی بهتر است. بجای این بدبینی و شاید هم واقع گرایی  مسئله را از زاویه دیگر دنبال کنیم که در نهایت همین قضاوت را تثبیت می کند.
اهالی شهرت دو موقعیت دشوار را تجربه می کنند. اول در جوانی وقتی می خواهند دیده بشوند باید سختی بسیاری را تحمل کنند. اگر توانستند از موانع صعب عبور کنند به سرعت سوار بر اسب شهرت همه جا مورد احترام و تکریم قرار می گیرند تا به اوج شهرت برسند. مراحل نشیب آغاز می شود. به‌روز نگاه داشتن خود سخت است. تا ته زندگی توانایی خود را حفظ کردن، کار آسانی نیست. بسیاری ناگزیر گوشه انزوا از یادها می روند و زیرک‌ترها از شهرت شان استفاده می کنند و در آکواریوم قدرت بخشی از سیستم تبلیغاتی می شوند.

کیانیان در مستندی که در مورد خسرو دهقان ساخته شده است می گوید دوران او گذشته است و به این دلیل فراموش می شود. اما این بازیگر که در بازیگری به تکرار خود رسیده است برای فراموش نشدن بازی تازه ای را آغاز کرده است. می‌خواهد در یادها بماند حتی اگر با رسوایی باشد؟ قدرت، شهرت و ثروت سقف ندارد. هر چقدر بیشتر داشته باشی می خواهی به بیشترش برسی.

«سنگا» حکیم رُمی می‌گوید اگر به آنچه داری قانع نباشی با داشتن همه دنیا قانع نمی‌شوی. اخیرا با یکی از سردبیران مجلات سینمایی گپ و گفتی داشتم؛ معتقد بود او هم همین مشکل را دارد ولی به هر دلیل می‌شود با یک تذکر، خودآگاهی را در او بیدار کرد ولی کیانیان آگاهانه در این راه قدم گذشته است و نمی‌توان با روشنگری بیدارش کرد.

حتی هنوز در عصر مجازی این بصیرت را نیافته که جلوی دوربین هر چه دلش خواست نگوید. لابد پیامدش برایش مهم است. چرا که همچنان در یادها می ماند و از یادها نمی رود! آیا این نه خطای او که استراتژی تدوین شده‌اش است؟؟ فیلم داد زدن کیانیان را در ببینید تا همه چیز دستتان بیاید.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=43323
image_print
برچسب ها: رضا کیانیانصدای پای آبمحمد آقازادههمایش
نوشته قبلی

ابراز تأسف «کیهان» از نمایش شکوفایی دهه 40 ایران در مستندی ارزشی با نقد هویدا!

نوشته‌ی بعدی

در ایام سوگواری، تماشای تعزیه اباعبدالله حسین(ع) و ابوالفضل عباس(ع) را از دست ندهید

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
در ایام سوگواری، تماشای تعزیه اباعبدالله حسین(ع) و ابوالفضل عباس(ع) را از دست ندهید

در ایام سوگواری، تماشای تعزیه اباعبدالله حسین(ع) و ابوالفضل عباس(ع) را از دست ندهید

دیدگاه‌ها 2

  1. فریبا ن می‌گوید:
    قبل 8 سال

    این بهترین اظهار نظری بود که در باره اقای رضا کیانیان مرد همیشه در ضحنه مسایل زیست محیطی خواندم. این هنرمند همه فن حریف که نه تحصیلاتی در حوزه محیط زیست دارند و نه تحقیقات و تتبعاتی علمی در شاخه های محیط زیست از ایشان به چاپ رسیده در همه گرد هم اییها و نشست های تخصصی از سوی سازمان محیط زیست دعوت می شوند. من خودم در چلسه ای که این سازمان در زمینه تدوین پیش نویس قانون حمایت از حقوق حیواناات تشکیل شده بود حضور داشتنم سازمان به جای دعوت از حقوقدانان و قضات و وکلا برای تدوین قانون از ایشان و چند تا بازیگر سینما دعوت کرده بود. بعد از شنیدن سخنان بی ربط به موضوع و کدخدا ماب ایشان که خالی از هرگونه اظهار نظر تخصصی حقوقی بود از دریافتم که این مرد همیشه در صحنه به شدت از سوی مراجع قدرت حمایت می شود و در واقع به عنوان سلبریتی مجری منویات و توجیه گر کاستی ها و کم کاری های فاجعه امیز این سازمان در دهه گذشته مشغول فعالیت بوده و به عنوان ویترین موجه جلوه دادن ضربات به اکوسیستم ایران در حال خدمت گزاری به دولت است.به خصوص راهنمایی میفرمود که چگونه با اقداماتی می توان در برابر اعتراضات اجتماعی نسبت به تضییع مستمر حقوق حیوانات در ایران مقابله کرد.قصه بلندی است قصه سلبریتی های دولتی که هروقت لازم بود میان مردم و قدرت به نفع قدرت می ایستند.

    پاسخ
  2. وحدت دوست می‌گوید:
    قبل 8 سال

    … این آقا دیگه از شدت “ببینید ما چه خوب هستیم” کلافه شده .. محال است جایی، خبری باشد و ایشون با “نیش باز” مشغول سخنرانی‌ و اجرای خدمات هنری یا اجتماعی نباشند .. هر روز هم موظف هستند دین خود را با پیام گذاشتن زیر سلفی خود در رسانه‌ها به مردم ادا کنند .. چندی پیش با پیام “قصد دارم مدتی‌ از رسانه‌ها دوری کنم و به خانه تکانی روحی‌ بپردازم” باعث نگرانی، دلشوره و بیخوابی مردم شده بودند، و به همین دلیل هنوز نرفته برگشتند .. محال است موضوعی در دنیا باشد که ایشان “از همه بهتر ندانند و یا راه حل ارائه ندهند.. ” هنر، عکاسی، مجسمه سازی، بازیگری، تئاتر، نجات طبیعت، فلسفه، ادبیات، اپرا، علوم سیاسی، موسیقی، روانشناسی‌ ..
    .. آقا شما یه مدت با عینک آفتابی و مشغول با موبایل خود راه برو، تا با هجوم مردم برای امضا و سلفی رو به رو نشوی و در خیابانها راه بندان ایجاد نشه ..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم