• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

یک سینماگر باسابقه مطرح کرد⇐یکایک مدیران صنفی که حق سینماگران را خوردند باید مورد بازخواست قرار گیرند!/چرا بعد از سالها همچنان عیدی‌ میلیاردی ارشاد به خانه سینما فقط به عده‌ای خاص می‌رسد؟!/چرا روسای خانه زندگی‌های لوکسی دارند ولی بدنه صنف لنگ دریافت یک میلیون وام هستند؟/دولت نباید پول را به دست روسای خانه بدهد تا هر طور که دلشان خواست، هزینه کنند!/دولت باید تسهیلات را به طور مستقیم میان اهالی سینما توزیع کند

30 آبان 1400
در خبر وسط
0 0
A A
0
بهرام بیضایی و اصغر رفیعی جم در پشت صحنه سگ کشی

بهرام بیضایی و اصغر رفیعی جم در پشت صحنه سگ کشی

سینماروزان: یک سینماگر باسابقه با انتقاد از بی‌توجهی روسای صنف سینما به وضعیت معیشتی اعضا خواستار توجه جدی دولت سیزدهم به حل مشکلات شد.

اصغر رفیعی جم مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده پیشکسوت سینما با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما به سینماپرس گفت: توقع ما از محمد خزاعی این است که یکایک مدیران خانه سینما را که طی سال های اخیر حق سینماگران را خوردند مورد بازخواست و موأخذه قرار دهند! اگر آقای خزاعی از همین ابتدای کارشان به عنوان رئیس سازمان سینمایی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوی این افراد ایستادگی نکنند و روی اشتباهات آن ها سرپوش بگذارند دیگر تا انتهای دوره ریاست شان نمی توانند جلوی هر ناحقی را بگیرند و از این رو باید جسورانه و شجاعانه حقوق یکایک سینماگران را احقاق بکنند و بدانند که ما پشتیبان ایشان هستیم.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «وقتی همه خوابیم» افزود: در سالهای اخیر بی‌عدالتی، بی‌انصافی و نابرابری در خانه سینما بیداد کرد؛ به عنوان مثال چند سال متوالی عیدی‌های میلیاردی که وزارت ارشاد به خانه سینما داد تا به صورت یکسان و عادلانه میان یکایک سینماگران تقسیم شود تنها به حدود ۱۰ درصد از اعضا داده شد و دست ۹۰ درصد از سینماگران خالی ماند.

وی ادامه داد: این اتفاقات دیگر نباید تکرار شود که دولت بیاید و یک پولی را به دست مدیران خانه سینما بدهد که آن ها ۹۰ درصدش را بخورند و بچاپند و بخش بسیار ناچیزی از آن را مانند صدقه میان برخی اهالی سینما تقسیم کنند.

رفیعی جم متذکر شد: زین پس باید سیاست های دولت این گونه باشد که به صورت مستقیم با یکایک اهالی سینما ارتباط بگیرند و اگر کمک نقدی و غیرنقدی می خواهند بکنند مستقیما به آحاد اعضا برسد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه کسانی که به عنوان مدیر و مسئول در رأس خانه سینما نشسته اند به هیچ عنوان نماینده سینماگران نیستند تصریح کرد: این ها کسانی هستند که با باندبازی تنها به رفقا و نزدیکان خود بها می دهند. همواره در هر دولتی خود را به دولتمردان می چسبانند تا برای خود و ایادی شان امکانات بگیرند. این ها کسانی هستند که با عملکرد ضد فرهنگی و ضد سینمایی شان کلاه بر سر یکایک اهالی سینما میگذارند و انتظار ما این است که در دولت سیزدهم جلوی عملکرد این افراد گرفته شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «غیرمنتظره» و «خانه عنکبوت» تأکید کرد: خوشبختانه محمد خزاعی از دل سینما آمده و در واقع همه مشکلات را می شناسد، امکان ندارد ایشان نسبت به وضعیت کنونی سینما آگاه نباشد. ایشان باید بدانند که در حال حاضر عده ای از رئوس صنوف سینما به دلیل زدوبندهای فراوان زندگی‌های لوکسی دارند و ۹۹ درصد سینماگران با سیلی صورت شان را سرخ نگه می دارند و لنگ یک وام یک میلیونی هستند. این وظیفه ایشان است که تدبیری برای اجرای عدالت در سینما داشته باشند.

وی در پایان این گفتگو گفت: به خصوص انتظار ما از آقای خزاعی این است که نسبت به صنوف ضعیف تر که دستمزدهای کمتری می گیرند و میزان فشار کاری شان بسیار بیشتر از دیگران است توجه ویژه داشته باشند و تدبیری اتخاذ کنند تا با کمک های مستمر و ماهیانه دیگر هیچ یک از سینماگران برای تأمین حداقل های زندگی شان دغدغه خاطر نداشته باشند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=66278
image_print
برچسب ها: اصغر رفیعی جمخانه سینماسایت سینما روزانسینماروزان
نوشته قبلی

حرف‌های بی‌تعارف محمد خزاعی رئیس سینما در دیدار با نمایندگان مجلس⇐با وجود تاثیرگذاری عمده، منابع سینمای کشور بسیار ناچیز است!!/تنها چند سلبریتی محدود وضعیت مالی خوبی دارند و  بیش از نود و پنج درصد سینماگران با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند!/متاسفانه تعداد زیادی از سینماگران دچار آسیب‌های اقتصادی شدند!/اگر به معیشت سینماگران توجه نکنیم با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد!/باعث تاسف است که بخش عمده منابع مالی سینما، صرف هزینه‌های جاری و امور اداری می‌شود!/مجلس شورای اسلامی به‌دنبال ارتقای اقتصاد سینما باشد!

نوشته‌ی بعدی

برگزاری شش کارگاه علمی در پنجمین دوره جشنواره فیلم پرواز/ حضور اساتید برجسته علمی و هنری در کارگاه‌ها

مطالب مرتبط

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

نوشته‌ی بعدی
جشنواره پرواز

برگزاری شش کارگاه علمی در پنجمین دوره جشنواره فیلم پرواز/ حضور اساتید برجسته علمی و هنری در کارگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم