• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 27 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

یک عضو هیات انتخاب فجر چهلم روی آنتن زنده مطرح کرد⇐قصه‌گویی، تزریق امید و الویت‌دهی به مخاطب، سه شاخص کلیدی انتخاب آثار بود!/اکثریت فیلمهای جشنواره، حرف خوبی را به شکلی خوب بیان می‌کنند!/در گزینش آثار، هیچ کاری با نام تهیه‌کننده، کارگردان و نهاد پشت سر فیلم نداشتیم!/براساس نسخه اولیه “مرد بازنده”، تشخیص دادیم که قابلیت نمایش در جشنواره را دارد!/ فیلم “موقعیت مهدی” را بسیار پسندیدم!/حذف فیلم اوج، ربطی به حجاب بازیگران زن ندارد!/ برای هیات انتخاب، کیفیت بیان و زبان سینمایی و شکل روایت اهمیت داشت!

10 دی 1400
در گفتگو
1 0
A A
0
اسماعیل بنی اردلان

اسماعیل بنی اردلان سینما بدون مخاطب معنا ندارد لزوم اهمیت دادن به داستان در سینمای ایران

سینماروزان/امیر صباغ: مبنای انتخاب فیلم در جشنواره، سلیقه شخصی نبود و هیچ کاری با نام تهیه‌کننده، کارگردان و نهاد پشت سر فیلم نداشتیم و همین الان نام تهیه کننده بعضی فیلم ها را به خاطر ندارم.

اسماعیل بنی‌اردلان از اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر چهل با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار رادیوگفتگو، اظهار داشت:  همه ۲۲ فیلمی که انتخاب کرده ایم فیلم های قابل قبولی هستند و هم در انتخاب این ۲۲ فیلم و هم کنار گذاشتن بقیه فیلم ها میان هیات داوران کمترین اختلاف نظر وجود داشت و می.توانم این جمع بندی را از ۲۲ فیلم جشنواره داشته باشم که اکثریت این فیلم ها حرف خوبی را به شکلی خوب بیان می کنند.

اسماعیل بنی اردلان گفت: سه شاخص اصلی و کلیدی در انتخاب فیلم ها داشتیم. اول اینکه فیلم ها توان تعریف کردن قصه را داشته باشند چون امروز همه تمایل دارند قصه بشنوند و بزرگترین مزیت  متون دینی و ملی ما همین قصه گویی شان بوده است و در کنار این در فیلم ها دنبال حرف تازه ای بودیم که مخاطب را از حرف های کسل کننده روزمره بالاتر ببرد.

وی ادامه داد: دوم داشتن یک افق و امید دادن به تماشاگر بود. من این جمله که سینما باید انعکاس جامعه باشد را به شرطی قبول دارم که ما را به یک دانایی برتر و امید برساند وگرنه نمایش یک تلخی که فقط ما را ناامید کند چه معنایی دارد؟! فیلمسازان بزرگ اگر تلخی را نشان می دهند یک افق و ایستادگی و مبارزه را برای مخاطب شان تعریف می کنند و باید به مخاطب بگوییم علی رغم همه شرایط می توان به روزهای خوب رسید و امیدوار بود. و سوم اینکه فیلم باید برای مخاطب ساخته شود و به مخاطب الویت دهد.

وی افزود: بجز این ۳ شاخص ، شاخص های کوچک دیگری را هم مد نظر داشتیم مانند انتخاب لوکیشن، چگونگی بهره برداری از آن لوکیشن، کیفیت بصری و رعایت استانداردهای سینمایی و…

بنی اردلان گفت: در هیات انتخاب ۶۰ فیلم را دیدیم و همه اعضا برای تک تک فیلم ها یادداشت برداری کردند و در خصوص برخی آثار مانند “مرد بازنده”ی مهدویان که هنوز نسخه نهایی آنها آماده نشده است با تماشای نسخه موجودشان تشخیص مان این بود در صورت آماده شدن فیلم شرایط شرکت در جشنواره را خواهند داشت.

وی گفت: اینکه چطور سریالی به فیلم بدل شده و وارد جشنواره گشته، بحث دبیرخانه است ولی از منظر کیفی، فیلم “موقعیت مهدی” هادی حجازی فر درباره شهید باکری را بسیار پسندیدم و البته این نظر من است.

این عضو هیات انتخاب با اشاره به کیفیت پایین فیلم ارگانی “مسیح پسر مریم” بیان داشت: راجع به کنار گذاشتن فیلم موسسه اوج برای مان فرقی نداشت فارابی فیلم را تولید کرده یا بخش خصوصی و یا موسسه اوج! که آن انتخاب دیگری ست. ربطی هم به حجاب بازیگران زن فیلم نداشت که این موضوع در فیلم های دیگری هم بود و تشخیص این مساله به عهده شورای پروانه نمایش است. برای ما کیفیت نحوه بیان موضوع و زبان سینمایی داشتن و شکل بیان قصه اهمیت دارد و از این حیث، فیلم کیفیت لازم را نداشت.

سینمامعیار با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ و تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش می شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=67003
image_print
برچسب ها: #سایت_سینما_روزاناسماعیل بنی اردلانجشنواره فجر چهلمسینماروزان
نوشته قبلی

در دیدار رئیس سینما با سینماگران صاحب‌نام مسیحی چه گذشت؟⇔دیداری با حضور کارگردان “پرده آخر”، آهنگساز “سگ‌کشی”، دوبلور “رابین هود” و…

نوشته‌ی بعدی

فروش نازل فیلم‌های متاخر!/دو فیلم تازه اکران شده رویهم فقط ده میلیون و نیم فروخته‌اند!!/”گربه سیاه” میلیاردی شده!/”شهر گربه‌ها” از ۳میلیارد عبور کرد!/”آتابای” ۴میلیاردی شد!/”قهرمان” در مرز ۱۱میلیارد!/فروش هفتاد میلیاردی دو فیلم صدرنشین!+آمار کامل فروش

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
واگذاری مدیریت سینما فرهنگ به “هنروتجربه”؟/دعوت از سینماشهر برای بازسازی سینما

فروش نازل فیلم‌های متاخر!/دو فیلم تازه اکران شده رویهم فقط ده میلیون و نیم فروخته‌اند!!/"گربه سیاه" میلیاردی شده!/"شهر گربه‌ها" از ۳میلیارد عبور کرد!/"آتابای" ۴میلیاردی شد!/"قهرمان" در مرز ۱۱میلیارد!/فروش هفتاد میلیاردی دو فیلم صدرنشین!+آمار کامل فروش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

تبلیغات

ویژه ها

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»
خبر

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: حمید طالقانی بازیگر و کارگردان ایرانی در ۶۰ سالگی فوت شد.   حميد(محمد) طالقاني متولد ۱۳۴۴ تهران، داراي...

ادامه مطلب
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم