• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

یک کارگردان با انتقاد از سیاستگزاران سینمای کودک بیان داشت⇐نه سرگرم کردن کودکان را جدی گرفتیم و نه آموزش آنها را!/سینمای کودک را می‌خواهند فقط برای دریافت بودجه!!/سینمای کودک، محصول قوی می‌خواهد و نه همایش و سمینار/باعث تأسف است که کودکان و نوجوانان ما به‌جای محصولات بومی، مصرف‌کننده بازیهای غربی هستند/آقایان سیاستگزار آموزش و پروش که بودجه‎‌ها دستشان است بگویند برای سینمای کودک چه کرده‌اند؟/هزار مشکل و سد، سر راه قرار می‌دهند تا در نهایت فیلمسازان قید ژانر کودک را بزنند

12 آبان 1397
در گفتگو
0 0
A A
0
یک کارگردان با انتقاد از سیاستگزاران سینمای کودک بیان داشت⇐نه سرگرم کردن کودکان را جدی گرفتیم و نه آموزش آنها را!/سینمای کودک را می‌خواهند فقط برای دریافت بودجه!!/سینمای کودک، محصول قوی می‌خواهد و نه همایش و سمینار/باعث تأسف است که کودکان و نوجوانان ما به‌جای محصولات بومی، مصرف‌کننده بازیهای غربی هستند/آقایان سیاستگزار آموزش و پروش که بودجه‎‌ها دستشان است بگویند برای سینمای کودک چه کرده‌اند؟/هزار مشکل و سد، سر راه قرار می‌دهند تا در نهایت فیلمسازان قید ژانر کودک را بزنند

غلامرضا+رمضانی

سینماروزان: علیرغم هزینه های میلیاردی هرساله برای برگزاری جشنواره کودک اما سهم محصولات کودک از سبد اکران سینمای ایران که نقطه تلاقی سینما و مخاطب است اندک است و تازه همان فیلمهای کودکی که روی پرده هستند باید با حداقلها کنار بیایند.

غلامرضا رمضانی از جمله فعالان سینمای کودک ایران که کار در سینما را با یکی از متفاوت‌ترین آثار گونه کودک یعنی «دونده» آغاز کرد. با اشاره به عدم تولید محصولات آموزشی سرگرم کننده برای کودکان به «ایرنا» گفت: اینکه سینمای کودک نیاز دارد به ترکیب توأمان سرگرمی با مایه‌های آموزشی در همه جای دنیا مرسوم است. به کودک باید در کنار سرگرمی آموزش داد اما در سینمای ایران نه سرگرم کردن کودک را جدی می‌گیرند و نه آموزش دادن را! چرایش را باید از آقایان سیاستگزار آموزش و پرورش پرسید که بودجه‌های مکفی برای تولیدات را در اختیار دارند. در این باره بارها و بارها گفتیم و گفتیم ولی به جایی نرسیدم و گاهی واقعا از این ذکر مصائب بی‌فایده خسته می‌شویم.

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: بها دادن به ژانر کودک، یک سرمایه‌گذاری واجب در سینمای ایران است و باید آن را جدی گرفت. زیرا سرمایه گذاری برای آینده یک جامعه است. جامعه‌ای که کودکش مخاطب محصولات غیربومی باشد معلوم است که دچار تعارضات فرهنگی خواهد شد. فوتبال را مثال میزنم. همانطور که در جوامع مترقی در زمینه فوتبال سرمایه گذاریهای اساسی برای کودکان انجام می‌گیرد، به همین شکل کشورهای صنعتی در حوزه سینمای کودک هم فعالیت دارند زیرا می‌دانند که یک امر واجب است و برای اینکه در آینده یک جامعه با سطح فکری بالا داشته باشند حاضر به چنین سرمایه‌گذاریهایی هستند و بسیار هم برایشان نتیجه بخش بوده است.

رمضانی خاطرنشان ساخت: متأسفانه ما در ایران همه چیز را به صورت دکوراتیو و نمادین می‌خواهیم عرضه کنیم یعنی سینمای کودک را می‌خواهیم فقط برای دریافت بودجه در صورتی که بودجه‌ای که صرف تولید محصولات کودک راهبردی نشود فایده‌ای ندارد. هرچقدر هم سمینار و همایش در این زمینه برگزار کنند آب در هاون کوبیدن است. باید تولید در ژانر کودک را تقویت کرد و آن هم با تمرکز بر استفاده از نیروهای مجربی که بتوانند هم سرگرم کنند و هم به کودکان مفاهیم لازم برای پرورش و رشد را آموزش دهند.

این کارگردان 58 ساله با اشاره به تلاشهایی که زمانی از سوی عباس کیارستمی برای تولید فیلمهای آموزشی ویژه کودکان انجام می‌شد اظهار داشت: یادمان نرفته مرحوم کیارستمی چه زحماتی که برای ساخت فیلمهای آموزشی نکشید اما پس از او هیچ کس نتوانست راهش را ادامه دهد. به نظر میرسد در آن زمان و با آن امکانات کم، حمایت از امثال کیارستمی بسیار راحتتر انجام می گرفت ولی امروزه هزار مشکل و سد، سر راه قرار می‌دهند تا در نهایت فیلمساز قید ژانر کودک را بزند.

کارگردان «فرار از اردو» تأکید کرد: سه دهه قبل شرایط خیلی بهتر بود. آن زمان ایده را به مسئولین می دادیم و آنها هم چون از جنس ما بودند به راحتی می‌پذیرفتند و امکانات را در اختیار ما قرار می‌دادند. ولی امروزه این گونه نیست و کلی مصائب جلوی آدم قرار می‌دهند. موانع و قوانینی که سر راه قرار داده‌اند، بسیار دست و پا گیر است و خلاصه بگویم باید از هزارتوی مشکلات گذشت و اراده آهنین داشت تا به تولید محصولات کودک پرداخت.

غلامرضا رمضانی با اشاره به اینکه تولید محصولات آموزشی در سینمای کودک کاملا بی‌قاعده است بیان داشت: واقعا مشخص نیست تولیدات در این زمینه به صورت سفارشی باید پیش رود یا براساس علقه‌های فیلمسازان چون گاهی مدعی حمایت از ایده‌های بکر میشوند و ایده‌ها را با سفارشات نازل خویش ترکیب میکنند و گاهی هم میخواهند سفارش دهند اما پیشنهاداتشان آن قدر پیش پاافتاده است که خواندن طرحهایشان هم لذتی پیش رو نمی‌گذارد. من اسم چنین وضعیتی را گذاشته‌ام «فروزشی»!!! در زمینه تولیدات کودک ما در وضعیت فروزشی هستیم یعنی هرازگاه جرقه ای زده میشود و آتشی افروخته میشود و تمام تا جرقه بعدی.

این کارگردان و نویسنده ادامه داد: مدیران ما هرگز تولید در سینمای آموزشی کودک و نوجوان را جدی نگرفتند و از حساسیت آن خبر ندارند و نمی‌دانند چقدر این موضوع برای آینده یک جامعه واجب و لازم است.

رمضانی افزود: موضوعی را می خواهم برایتان بگویم. امروز به واسطه پیشرفت تکنولوژی در دست نوجوانان ما تلفنهای همراه می‌باشد و فرزندان ما، مدام سرشان به این تلفنهاست که در آن کلی بازیهای مختلف ریخته‌اند. نمی‌گویم بازی کردن بد است اما متأسفانه زیادی بازی کردن با این ابزارها، چنانکه همه می‌دانند بسیار عواقب دارد و باعث نوعی توهمات می‌گردد و این بسیار مخرب و خطرناک است! حال فکر کنید به کودک و نوجوان که به جای پرورش افکار، با موضوعات بعضا اروتیک این بازیها، درگیر می‌شوند. همین نوجوانان هستند که باید آینده مملکت را به‌دست بگیرند و از همه بدتر آن که والدین آنها هم راضی هستند که به جای اینکه فرزندان خود را به سینما ببرند، سر آنها توسط همین گوشیها که پر از بازیهای توهم‌زاست گرم شود و این بسیار جای تأسف دارد. 

کارگردان «سبز کوچک» در پایان گفته‌هایش اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به لحاظ فرهنگی در ده تا بیست سال آینده اثرگذار باشیم باید از امروز بر تولید محصولات سرگرم‌کننده مطلوب کودکان و نوجوانان مان کار کنیم؛ محصولاتی که بار آموزشی لازم برای ایجاد اعتماد به نفس در کودکان نسبت به فرهنگ و قومیت شان را داشته باشند. اگر این کار را نکنیم در آینده با نسلی مواجه خواهیم بود که کمترین علقه‌ای به فرهنگ خود نخواهد داشت!

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=53224
image_print
برچسب ها: سبز کوچکغلامرضا رمضانیهمبازی
نوشته قبلی

جلیل سامان کارگردان سریالهای «پروانه» و «نفس» اظهار داشت⇐ وقتی نمایندگان ضعیف و متناقض را به مجلس می‌فرستیم چه توقعی داریم؟!/نه مداحان، نخبه هستند و نه سلبریتی‌ها!/چرا کم‌سوادترین سلبریتی‌ها، بیشتر از همه حرف می‌زنند؟/چرا حاکمان برای کسب قدرت و وجاهت دست به دامن سلبریتی‌ها شدند؟؟/چرا نیروهای مخلص‌ ما در رأس کار نیستند!؟/آدم مخلص هیچ وقت سرمایه‌اش چند هزار میلیاردی نمی‌شود و در خانه چندده میلیاردی نمی‌نشیند!/چرا سریال «چمران» ساخته نشد؟ حتی کار را به اوج هم ارائه کردم، اما کسی دستی نجنباند!/عدم تولید سریال «چمران» عجیب نیست چون همه دنبال این هستند که با سلبریتی‌ها عکس بگیرند!!/اگر بتوانید پای پله هواپیما یا پلوخوران آقازاده‌ای، رضایت مسئولی را جلب کنید کار تمام است وگرنه ول معطلید

نوشته‌ی بعدی

توضیحات غلامرضا رمضانی کارگردان کودک درباره انتشار گفتگویش⇐حرفهایم خطاب به مدیران آموزش و پرورش بود

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
توضیحات غلامرضا رمضانی کارگردان کودک درباره انتشار گفتگویش⇐حرفهایم خطاب به مدیران آموزش و پرورش بود

توضیحات غلامرضا رمضانی کارگردان کودک درباره انتشار گفتگویش⇐حرفهایم خطاب به مدیران آموزش و پرورش بود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

منوچهر شاهسواری-دبیر جشنواره فیلم فجر- ریاست هیات مدیره صندوق هنر را برعهده گرفت!/امید به حل دو مشکل اساسی

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

«استندآپ ابوطالب حسینی» در فیلم‌نت

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

یلدا روی موج رادیو

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تبلیغات

ویژه ها

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟
خبر وسط

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

ادامه مطلب
تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم