• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 21 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

یک کارگردان مستقل با نقد بی سروسامانی اقتصادی حاکم بر سینما بیان داشت⇐متحد نبودن اصناف تهیه‌کنندگی و ورود پولهای بی مسئولیت، موجب یک بی‌نظمی کلان اقتصادی در سینما شده!!/دستمزد بازیگران 5 برابر شده!!/بازیگر 200میلیونی حالا یک میلیارد دستمزد میخواهد!!/بی نظمی اقتصادی است که بخش خصوصی را مجبور کرده به سمت تولید کمدیهای زودبازده برود!

22 خرداد 1398
در خبر وسط
0 0
A A
0
گلزار در نسخه سینمایی “خشکسالی و دروغ” در برابر چهره‌های مطرح تئاتر ایفای نقش می‌کند/داستان در فاصله زمانی 25 اردیبهشت 93 تا 25 اردیبهشت 94 روایت می شود

پدرام علیزاده

سینماروزان: ورود پولهای مشکوک به سینما و شبکه خانگی هرچند در کوتاه مدت اسباب لفت و لیس گروهی معدود از فعالان سینما را فراهم آورد ولی در درازمدت موجبات رشد غیرمنطقی دستمزد برخی بازیگران پرمدعا را رقم زد.

به گزارش سینماروزان پدرام علیزاده کارگردان جوان و مستقل سینما که قصد دارد فیلم سوم خود به نام “خارج از دستور” را بسازد به انتقاد از بی نظمی های اقتصادی حاکم بر سینما پرداخته است.

علیزاده با اشاره به آخرین روند ساخت فیلم “خارج از دستور” به “ایلنا” گفت: بعد از آنکه فیلم «خشکسالی و دروغ» را ساختم و خوشبختانه این فیلم هم برگشت سرمایه داشت و هم به سودآوری رسیده بود، تصور می‌کردم با پولی که از فروش فیلم حاصل شده، می‌توانم فیلم بعدی خود را بسازم اما متأسفانه آنقدر مسیر گرفتن مجوز برای ساخت فیلم بعدی طولانی شد که حدود یک سال و نیم درگیر گرفتن مجوز بودم و در این مدت شرایط اقتصادی نیز کاملا تغییر کرد.

وی ادامه داد: تا یک سال و نیم پیش با سرمایه‌ای که داشتم، می‌توانستم حدود ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت یک فیلم را تأمین کنم اما با تغییرات اقتصادی رخ داده با آن پول فقط امروز می‌توان حدود ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت یک فیلم را تقبل کرد و مجبورم که برای ساخت فیلم به سراغ سرمایه‌گذاران مختلف بروم.

علیزاده با اشاره به اینکه بی نظمی اقتصادی ضربه پیش‌بینی نشده‌ای به روند تولید فیلم در سینما ایران زده است، گفت: از دو سال گذشته تغییرات شدیدی در میزان دستمزد بازیگران به وجود آمده است و به صورت سرسام‌آور دستمزدها به ویژه برای بازیگران استار و نقش اول افزایش پیدا کرده است و این مسئله ساخت فیلم را برای کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان مستقل که به بودجه‌های دولتی دسترسی ندارند، سخت کرده است.

کارگردان فیلم “آخرین سرقت” ادامه داد: دستمزد برخی بازیگران حداقل پنج برابر افزایش پیدا کرده و بازیگری که دو سال پیش برای حضور در یک فیلم بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان دستمزد می‌گرفت، امروز در هنگام عقد قرارداد فیلم جدید به راحتی از ارقامی بین ۸۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان صحبت می‌کند. اگر من بخواهم حداقل دو یا سه بازیگر خوب در فیلم داشته باشم باید حدود سه میلیارد تومان فقط دستمزد بازیگر بدهم و همین مسئله هزینه تولید را افزایش داده است درحالی که در سه سال گذشته کل هزینه ساخت یک فیلم خوب نهایتا سه میلیارد تومان می‌شد ولی امروز هزینه ساخت یک فیلم جمع و جور آپارتمانی بیشتر از سه میلیارد تومان می‌شود.

کارگردان “خشکسالی و دروغ” با اشاره به اینکه حق اهالی سینماست که دستمزدها و شرایط اقتصادی خود را با وضعیت روز وفق بدهند، افزود: افزایش پنج برابری فقط ویژه تعدادی از بازیگران شناخته شده است و برخی دیگر از بازیگران کمتر شناخته شده و همچنین عوامل حرفه‌ای پشت دوربین حداکثر دستمزدهایشان حدود یک تا یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده که تقریبا منطقی و قابل قبول‌تر است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جذب سرمایه برای فیلم‌سازان با استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار سخت شده است زیرا هم دستمزد و هزینه ساخته فیلم افزایش پیدا کرده و هم بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی علاقه دارند تا در فیلم‌های کمدی زودبازده سرمایه‌گذاری کنند نه فیلم‌های اجتماعی.

علیزاده با اشاره به ورود پولهای بی مسئولیت به سینما ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش تعجب‌برانگیز دستمزدها و به دنبال آن هزینه‌های ساخت فیلم در سالهای اخیر علاوه بر به هم ریختگی وضعیت اقتصادی، افرادی وارد حوزه تهیه‌کنندگی شدند که برایشان بازگشت سرمایه از سینما مهم نبوده است و یا اینکه پولی که در سینما هزینه کردند برای خودشان نبوده است لذا راحت خرج کردند و دوست داشتند که محبت اهالی سینما را به خودشان جلب کنند و در سینما حاتم‌بخشی‌هایی کردند که باعث شد ما به عنوان سازندگان فیلم مستقل دیگر نتوانیم با افرادی که با این تهیه‌کنندگان همکاری کردند به توافق مالی برسیم.

وی ادامه داد: تخصص نداشتن برخی افراد به عنوان تهیه‌کننده فیلم و همچنین متحد نبودن اصناف تهیه‌کنندگی در سینما مزید بر علت شده تا ما شاهد یک بی‌نظمی اقتصادی در حوزه سینما باشیم و برگرداندن این وضعیت به شرایط گذشته بسیار سخت شده اما می‌توان و باید به آینده امیدوار بود و فیلم مستقل خود را ساخت.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=56260
image_print
برچسب ها: پدرام علیزادهخارج از دستور
نوشته قبلی

پرسشهای “کیهان” از حسین انتظامی⇐مگر مجازات پخش فیلم غیرمجاز، تعلیق شش ماهه دفتر پخش نیست؟؟/ چرا پخش کننده ای که در ماجرای “رحمان1400” قانون را دور زده نه تنها تعلیق نشده بلکه به عضویت شورایعالی اکران درآمده؟؟؟

نوشته‌ی بعدی

در شرایطی که یک فیلم ضدملکه پشت خط اکران مانده، “کیهان” گزارش داد⇐دریافت ورودی 2500یورویی از ایرانیان برای حضور در مهمانی تولد ملکه در تهران!!

مطالب مرتبط

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+...

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+…

18 آذر 1404

سینماروزان: شورای صدور پروانه سینمایی تازه ترین مجوزهای خود را اعلام کرد. در میان پروانه های صادره نام قسمت سوم...

نوشته‌ی بعدی
یورو

در شرایطی که یک فیلم ضدملکه پشت خط اکران مانده، "کیهان" گزارش داد⇐دریافت ورودی 2500یورویی از ایرانیان برای حضور در مهمانی تولد ملکه در تهران!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

نقش‌آفرینی بانیپال شومون و رویا جاویدنیا در «خاکستر خیال»

بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی» در خانه هنرمندان ایران 

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

افتتاحیه «وحشی ۲» با هومن سیدی و جواد عزتی

رونمایی از کتاب «من شاعر نیستم» در انتشارات «گویا»

رادیو؛ رسانه تکریم مادر/ انتشار کتاب گویای فاطمیات

پیش‌تولید فیلم «دیازپام» آغاز شد

آلفرد یعقوب‌زاده نشست تخصصی «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» را برگزار می‌کند

تبلیغات

ویژه ها

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ
خبر

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404

سینماروزان: پلتفرم نماوا که حدود دوسال است می‌خواهد برنامه‌ای با حضور یک رپر معروف با عنوان “فلفور” ارائه دهد و...

ادامه مطلب
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم