• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

یک گریمور توانمند بیان کرد⇐ گريم ايران به لحاظ توانايی در خاورميانه حرف اول را می‌زند اما در زمینه دستمزدها ارتقایی را ندیده‌ایم

19 مهر 1396
در گوناگون
1 0
A A
0
یک گریمور توانمند بیان کرد⇐ گريم ايران به لحاظ توانايی در خاورميانه حرف اول را می‌زند اما در زمینه دستمزدها ارتقایی را ندیده‌ایم

پیام ابوالحسنی

سینماروزان: پيام ابوالحسنی گریمور توانمند سینمای ایران که هم تجربیات تلویزیونی مانند «زیر تیغ» و «شاهگوش» دارد و هم تجربیات سینمایی نظیر «ابراهیم خلیل الله» و «اخراجیها» با اشاره به کیفیت بالای کار گریمورهای ایرانی از پایین بودن سطح دستمزد گریمورها گلایه کرد.

به گزارش سینماروزان ابوالحسنی در گفتگو با «تحریرنو» گریم ایران را در خاورمیانه دارای جایگاه رفیعی دانست و گفت: با توجه به حضور استادان بزرگی همچون عبدالله اسکندری و جلال معیریان، گریم ایران در زمره ده کشور برتر جهان است.

ابوالحسنی که سابقه همكاری با تيم ايتاليایی حاضر در پروژه «محمد رسول الله(ص)» را در کارنامه دارد ادامه داد:  گريم ايران به لحاظ توانایی در منطقه خاورميانه حرف اول را می زند و در دنيا مطرح است. برای نمونه عبدالله اسكندری تلاش بی وقفه و ارزشمندی در اين زمينه داشته و در عرصه چهره‌پردازی با تربیت شاگردان فراوانی که بسیاری از آنها هم اکنون جزو طراحان خوب چهره‌پردازی ایران هستند باعث شد تا مجله معتبر چهره‌پردازی Make-up artist، کشور ایران را در زمره ده کشور برتر جهان و اسکندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال ۱۹۹۹ انتخاب كنند.

وی توانایی های چهره پردازان ايرانی را اين گونه تشريح كرد: با توجه به اينكه معمولا هر گريموری در يک بخش از گريم، تخصص دارد و معمولا گريم ها به صورت تيمی انجام می شود، چهره پردازان ايرانی توانایی گريم بصورت انفرادی را دارند و اين از شاخصه‌های ستودنی ماست. من معتقدم چهره پردازان ايرانی همپای ديگر عوامل صنعت سينما در حركتند.

ابوالحسنی که اخیرا طراحی و اجرای گریم مستند-داستانی «مالک اشتر» را برعهده داشته پیرامون كسب جوايز بين المللی در این حوزه هم گفت: فيلم های خارجی كه در جشنواره های بين المللی كانديد می شوند صرفا برای كارگردانی و بازيگران است و عوامل صحنه مانند چهره پردازان و طراحان صحنه در بخش فيلم های خارجی كانديدی ندارند كه منجر به كسب جايزه شود اما ردّپای گريمورهای ايرانی در فيلم های بين المللی زيادی بوده است.
وی افزود: وقتی نام يک فيلم بر سر زبانها می افتد تنها بازيگرانند كه مورد توجه بيننده قرار می‌گيرند و عوامل صحنه با كم لطفی مواجهند، اين درحاليست كه توانایی اين عوامل سبب ارتقای كيفيت فيلم است، چهره پردازان نيز از اين قاعده مستثنی نيستند.

اين چهره پرداز جوان از دستمزدهای اين بخش ابراز نارضايتی كرد و گفت: سينمای ايران از لحاظ پرداخت هزينه و دستمزد به افراد پشت صحنه با هم‌رتبه های بين المللی خود قابل قياس نيست و می‌طلبد که با توجه به کیفیت بالایی که گریمورهای ایرانی ارائه می‌دهند در این زمینه هم شاهد بهبود اوضاع باشیم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=43829
image_print
برچسب ها: ابراهیم خلیل اللهاخراجیهاپیام ابوالحسنیزیر تیغشاهگوشعبدالله اسکندریگریممالک اشتر
نوشته قبلی

معرفی اعضای جدید شورای پروانه ساخت⇐ 4 عدد دکتر(!)+یک عدد کارگردان

نوشته‌ی بعدی

بعد از حضور آقازاده میرکریمی در قامت مدیر پشتیبانی جشنواره‌ای که بیش از 8 میلیارد صرفش شده⇐حالا گزارش خبرگزاری اصولگرا درباره واگذاری رهبری ارکستر ملی به یک «ژن خوب»!!!

مطالب مرتبط

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

25 آذر 1404

سینماروزان: همزمان با پایان نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» فروش بلیت فیلم‌های این رویداد به بیش از ۵۲۷ میلیون و ۱۵۰ هزار...

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

24 آذر 1404

سینماروزان: رمان «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو با ترجمه شاهین رشیدی منتشر شد. کتاب «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو، هنرپیشه و نویسنده...

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

نوشته‌ی بعدی
بعد از حضور آقازاده میرکریمی در قامت مدیر پشتیبانی جشنواره‌ای که بیش از 8 میلیارد صرفش شده⇐حالا گزارش خبرگزاری اصولگرا درباره واگذاری رهبری ارکستر ملی به یک «ژن خوب»!!!

بعد از حضور آقازاده میرکریمی در قامت مدیر پشتیبانی جشنواره‌ای که بیش از 8 میلیارد صرفش شده⇐حالا گزارش خبرگزاری اصولگرا درباره واگذاری رهبری ارکستر ملی به یک «ژن خوب»!!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم