• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

3/5 میلیون تومان؛ کل درآمد اتفاق جشنواره سی‌ و یکم در دو سال اخیر!/آیا حمایتِ کاندیدای شکست خورده انتخابات عامل این وضعیت بوده؟

22 اردیبهشت 1394
در گزارش
0 0
A A
0
3/5 میلیون تومان؛ کل درآمد اتفاق جشنواره سی‌ و یکم در دو سال اخیر!/آیا حمایتِ کاندیدای شکست خورده انتخابات عامل این وضعیت بوده؟

تنهای تنهای تنها

سینماژورنال/حامد مظفری: در جشنواره سی و یکم فیلم فجر و در بخش فیلم اولیها، اثری به نمایش درآمد با عنوان “تنهای تنهای تنها”؛ اثری به کارگردانی جوانی خونگرم از خطه جنوب به نام احسان عبدی پور.

بازیگر اصلی “تنهای…” یک کودک بود. کودکی به نام میثم فرهومند که چنان طبیعی جلوی دوربین ظاهر شده بود که انگار سالهاست بازیگر است.

موفقیت آن فیلم در جشنواره سی و یکم و البته تحسین منتقدان نسبت به اثر این انتظار را ایجاد می کرد که هم کارگردان فیلم و هم بازیگر اصلیش در سالهای بعد پرکارتر باشند.

با این حال از یک طرف کارگردان آن فیلم احسان عبدی پور در این دو سال فقط توانسته یک فیلم با نام “پاپ” بسازد که آن هم نه فقط به جشنواره راه نیافت که هنوز وضعیت اکرانش هم مشخص نیست و از آن طرف میثم فرهومند بازیگر کودک کار نیز چنان که باید در سینما و تلویزیون فعال نیست.

البته که برخی کارشناسان حمایت یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از “تنهای…” را دلیل مهجوریت عواملش میدانند چراکه آن کاندیدا که در مناظره های انتخاباتی از این فیلم به عنوان الگویی از سینمایی ایرانی نام برده در آن انتخابات شکست خورد و رقیبش صاحب آرا شد.

فیلمنامه های سفارشی را رد کردم

عبدی پور کارگردان “تنهای تنهای تنها” با بیان اینکه ایستادگی بر اصولی که بدان معتقد بوده باعث شده درگیر هر کاری نشود به سینماژورنال بیان می دارد: من هم به مانند بسیاری از کارگردانان که کار اولشان مورد توجه قرار می گیرد با یک سری پیشنهاد برای ساخت فیلمنامه های سفارشی مواجه شدم اما هیچ کدام را قبول نکردم چون اعتقاد کامل دارم به ایستادگی بر اصول سینمایی که بدان معتقدم.

وی ادامه می دهد: اگر بنا بود فیلم خودم را نسازم مطمئنا “تنهای…” آن قدر مورد توجه قرار نمی گرفت برای همین فیلم دومم را علیرغم چراغ سبز ارگانهای مختلف برای حمایت باز هم با سرمایه ای اندک و آن طور که خودم صلاح می دانستم تولید کردم و امیدوارم همین روند را در آینده هم دنبال کنم.

این کارگردان درباره اینکه چقدر از کم کاریش در سالهای اخیر به این برمیگردد که یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از فیلمش تعریف کرده بود بیان می دارد: نمی توانم در این باره به صراحت چیزی بگویم اما طبیعیست که این گونه اظهارنظرات بی تاثیر نخواهد بود.

فقط دو فیلم کار کردم

میثم فرهومند بازیگر “تنهای…” که این روزها در سال سوم هنرستان و در رشته معماری تحصیل می کند با اشاره به فعالیت اندکش بعد از آن فیلم به سینماژورنال اظهار می دارد: من در دو سال اخیر دو فیلم بیشتر کار نکردم. چرا دو فیلم؟ برای اینکه فیلمنامه دیگری پیشنهاد نشد.

تنهای تنهای تنها
احسان عبدی پور و میثم فرهومند در پشت صحنه “تنهای تنهای تنها”

وی ادامه می دهد: من بعد از “تنهای…” فقط در دو فیلم “ممیرو” و “آخرین نفر” بازی کردم. اولی را هادی محقق ساخته است و در آن نقش نوه پدربزرگی را بازی میکنم که یدا.. شادمانی ایفاگرش است. کل فیلمبرداری این کار در دهدشت انجام شده است. “آخرین نفر” را هم مهرداد موفق کارگردانی کرده است که کل کار در ابوموسی فیلمبرداری شد.

نمیشود به استقبالها دلخوش بود

فرهومند با اشاره به اینکه فکر میکرده بعد از “تنهای…” فیلمهای بیشتری بهش پیشنهاد شود می افزاید: استقبال از آن فیلم برایم انتظارات خاصی ایجاد کرد اما حالا فهمیده ام که زیاد نمیشود به این استقبالها دلخوش کرد برای همین الویتم را گذاشته ام برای تحصیل تا بتوانم به زودی وارد دانشگاه شوم و بازیگری بخوانم.

3 میلیون و نیم برای دو سال!!!

این بازیگر که در “تنهای…” ایفاگر کاراکتر “رنجرو” بود درباره وضعیت مالیش در سالهای اخیر می گوید: برای این دو فیلمی که بازی کردم جمعا 3 میلیون و نیم گرفته ام که خوب برای حدودا دو سال کاری رقم زیادی نیست اما واقعا پول برایم مهم نیست و بازیگری را بخاطر بازیگری دوست دارم.

وی ادامه می دهد: مشکل مالی زیادی ندارم بخصوص که پدرم هم شغلش آزاد است و از نظر مالی به من کمک می کند اما انتظار داشتم بواسطه موفقیت فیلم اولم هم که شده شرایط بهتری را تجربه کنم.

تمجید کاندیدای شکست خورده کار دستشان داد؟

به گزارش سینماژورنال فارغ از لحاظ کردن موضع گیریهای یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری یازدهم درباره “تنهای…” و تمجیدی که این کاندیدا از  اثر ارائه داد، یک نکته دیگر هم در بحث مهجوریت عبدی پور و همکارانش حائز اهمیت است.

آن نکته این است که در کشور ما همچنان مستقل بودن و ایستادگی بر مشی حرفه ای به عنوان یک انسان مستقل و نه عنصری از یک جریان سیاسی خاص، هزینه زاست یعنی حتی اگر بلحاظ حرفه ای نفر اول حیطه ات باشی اما نتوانی زیر سایه یک جریان سیاسی یا فرهنگی خاص باشی کارت به مراتب دشوارتر است از کسی که توانایی چندانی هم در رشته اش ندارد اما زیر بلیت این و آن رفته است.

این استقلال است که باعث شکوفایی سینما میشود

دست اندرکاران تولید “تنهای تنهای تنها” هم چون تقریبا مستقل بودند و بعد از اولین موفقیت همچنان تصمیم گرفتند استقلال خود را حفظ کنند مجبور شدند در این دو سال فشارهای اقتصادی خاص را تحمل کنند اما…

اما در درازمدت همین رویه مستقل است که اسباب شکوفایی سینمایی مملکت ما را موجب خواهد شد و اگر بنا باشد سینمای ایران تکانی بخورد به مدد همین چهره های مستقل است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=3855
image_print
برچسب ها: احسان عبدی پورانتخابات ریاست جمهوریپاپتنهای تنهای تنهارنجروسعید جلیلیمیثم فرهومند
نوشته قبلی

اعتراف باران کوثری به اختلاف با کارگردان “خشکسالی و دروغ”/به این نتیجه رسیدم که همکاری با این کارگردان نتیجه خوبی نخواهد داشت

نوشته‌ی بعدی

محمود گبرلو: به کن میروم تا درست تحلیل کنم/سینماژورنال: حتما بروید اما به کلاسهای تقویت اعتماد به نفس هم سر بزنید

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
آقای گبرلو! این “گودبای پارتی” بود یا جشن تولد؟

محمود گبرلو: به کن میروم تا درست تحلیل کنم/سینماژورنال: حتما بروید اما به کلاسهای تقویت اعتماد به نفس هم سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم