• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

شورایعالی تهیه‌کنندگان خطاب به مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مطرح کرد⇐برای صندوق اعتباری هنرمندان، وضعیت بیمه هنرمندان اهمیتی ندارد؛ گواه این مدعا عدم حضور رییس صندوق اعتباری هنرمندان در جلسات اعضای صنوف خانه سینما است!/رقم اندکی که برای بیمه هنرمندان در نظر گرفته‌اید چقدر پاسخگوی هزینه‌های درمانی هنرمندان است؟/این چه دور باطلی است که هنرمندان باید مدارک درمانی‌شان را هم در سایت بارگذاری کنند و هم به‌صورت دستی، پست کنند؟؟/چرا فهرست مراکز درمانی تحت قرارداد را به‌طور شفاف اعلام نمی‌کنید؟/چرا‌ نسبت به بازپرداخت پول بیمه شدگان سال 95 اقدام نمی‌کنید؟/چرا از تجربه بیمه طلایی که نزدیک به ۱۳هزار هنرمند را به‌طور رایگان بیمه کرده بود، درس نمی‌گیرید؟؟

19 آذر 1398
در گزارش
0 0
A A
0
صندوق+اعتباری+هنر

صندوق+اعتباری+هنر

سینماروزان: ماجرای اعتراضات به عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی درمان هنرمندان ادامه دارد و علیرغم تلاشهای مدیران صندوق اعتباری هنر جهت مثبت نشان دادن اوضاع، اعتراضات به شرکت کم نام و نشانی که زعامت بیمه تکمیلی درمان هنرمندان را برعهده گرفته همچون یک سریال نودقسمتی(!) ادامه دارد.

شورایعالی تهیه‌کنندگان در تازه‌ترین بیانیه اعتراضی خود خطاب به مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با یادآوری تجربه استثنایی بیمه طلایی هنرمندان، خواستار بازنگری جدی در وضعیت بیمه درمانی هنرمندان شده است.

متن بیانیه شورایعالی تهیه‌کنندگان را بخوانید:

جناب آقای سید حسین سید زاده!

درود

در روزهای گذشته در تشریح خدمات صندوق اعتباری هنرمندان و تکریم هنرمندان (!) مفصل از سوی صندوق سخن گفته شد و بیلان کاری را زودتر از موعد مقرر منتشر کردید اما در میان تمام خدماتی که به زعم خود ارایه دادید نکاتی مغفول مانده است.
هنرمندان در هر عرصه ای که فعال هستند ( سینما، تئاتر و…) میزان سن‌شان پس از چهل سال پیروزی انقلاب بالا رفته است با یک آمارگیری (حتی سرانگشتی) در میان بیمه شدگان که در سایت ثبت نام کردند، به این مهم خواهید رسید که چه تعدادی از این عزیزان سالخورده و سالمند هستند که نیاز به خدمات بیشتری نسبت به جمعیت جوان هنرمند دارند.
این مهم نیازمند تمهیداتی است تا بتوانید پاسخگوی نیاز این عزیزان باشید. این سوال در میان گزارش کار شما پاسخ داده نشد، رقمی که برای بیمه عزیزان در نظر گرفتید با سقف 30 میلیون تومان ، امروز چقدر پاسخگوی هزینه‌های درمانی این عزیزان در شرایط فعلی است؟
سیستم مکانیزه ای که تعبیه شده با عنوان بیمانو بیمار موظف به اسکن تمام مدارک است و بعد از اسکن و ارایه مدارک در سایت، توسط سیستم اعلام می شود که مدارک معتبر است یا نواقصی درآن رویت شده است.
در بیماری هایی که به روند درمان ماهانه نیاز است بارها دیده شده فرد طبق روال گذشته مدارک جدید را ارایه داده اما سیستم آن را نپذیرفته است و مجبور به اصلاح دوباره و چند باره مدارک است. بالاخره با کوشش بسیار، با تایید مدارک از سوی سیستم مدارکی که قبلا بارگزاری شده، باید از طریق پست ارسال شود! اکثر باجه های پست رایگان بودن ارایه مدارک را نمی پذیرند زیرا در جریان توافق صندوق با اداره پست نیستند. بعد از ارسال مدارک از طریق پست بیمه گزار که با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می کند باید ماه‌ها صبر کند ـ که اخیرا به چهار ماه رسیده است ـ تا مبلغ ناچیزی (200 تا 300 هزار تومان) از هزینه کرد را توسط صندوق اعتباری هنرمندان دریافت کند.
از مهمترین اشکالات امسال اینکه ، جاماندگان از بیمه که با عنوان الحاقیه قرارداد ثبت شده و پول هم پرداخت کرده اند، صندوق به تعهدات خود عمل نکرده و همچنان بیمه گزاران جزء جاماندگان هستند و برخی از این عزیزان بیماری صعب العلاج دارند.
افرادی که تعدادشان کم هم نیست با سیستم مکانیزه آشنایی ندارند به هر ترتیب از هر طریقی وقتی مدارک را بارگذاری می کنند چرا دوباره آن ها را به زحمت انداخته و باید مدارکشان را پست کنند. از سوی دیگر افراد در صندوق پاسخگوی مراجعات و تلفن‌ها نیستند و بیمه گزار را تنها به سیستم ارجاع میدهند این روش پاسخگویی تکریم هنرمندان این مرز و بوم است؟ چرا فهرست مراکز درمانی تحت قرارداد را به‌طور شفاف اعلام نمی‌کنید و چرا برخی از مراکزی که نامشان در سایت بیمه سرمد آمده به بیمه‌شدگان صندوق، خدمت نمی‌دهند؟
پیش از این جامعه صنفی تهیه کنندگان تجربه بیمه طلایی برای هنرمندان در سالهای گذشته را داشته است. 13 هزار هنرمند تحت پوشش بیمه بودند و به صورت فیزیکال همه پرونده بیمار مورد بررسی قرار می گرفت، پزشک در محل حضور داشت بعد از تایید پزشک معتمد بیمه ، نهایت یک ماه هزینه بیمه گزار پرداخت می شد.
این بیمه برای افرادی که از شرایط معیشتی آنها مطلع می شدند رایگان در نظر گرفته شده بود. اگر نیاز به اثبات و صدق موارد اعلام شده است تمام مدارک موجود است در صورت درخواست توسط مدیران صندوق اعتباری ارایه خواهد شد.
جای بسی تاسف است که برای صندوق اعتباری هنرمندان وضعیت بیمه هنرمندان اهمیتی ندارد زیرا از نحوه عملکرد، این مهم مشهود است گواه این مدعی عدم حضور رییس صندوق اعتباری هنرمندان در جلسات اعضای صنوف خانه سینما است ایشان نه تنها حاضر به حضور در جلسات نبوده بلکه گاها حضور نماینده را نیز الزامی نمی دانند.
در پایان باید مدیران صندوق اعتباری هنرمندان را به عدم بازپرداخت پول بیمه شدگان در سال 95 گوشزد کنیم . در سه سال گذشته وقتی خانه سینما از ادامه همکاری با بیمه آرمان سرباز زد و اقدام به مذاکره با بیمه های دیگر از جمله ایران شد، برخی از اعضاء ‌که خود عضو صندوق بودند اقدام به ثبت نام در صندوق کرده و حق بیمه خود را پرداخت کردند از سوی دیگر خانه سینما هم تصمیم به قرارداد مجدد با صندوق اعتباری هنرمندان گرفت و حق بیمه افراد تحت پوشش را تمام و کمال پرداخت کرد. تا به حال هیچ اقدامی برای بازپرداخت پول بیمه گزاران توسط صندوق اعتباری هنرمندان صورت نگرفته است که باید مورد توجه مدیران آن صندوق قرار گیرد و متاسفانه با پاسخ منفی برای بازپرداخت بیمه شدگان مواجهیم این عملکرد صندوق و عدم بازپرداخت حقوق بیمه گزار که به دلیل اشتباه صورت گرفته از سوی خانه سینما دو بار پول بیمه پرداخت شده را باید چه بنامیم آیا این عملکرد دست درازی به حقوق بیمه گزار و اجحاف در حق اعضاء نیست ؟
توصیه می شود با توجه به میزان بیماران صعب العلاج، تعداد زندانی‌های در بند و … مدیران صندوق هنر یکبار به تعداد بیمه شدگان و میزان سن آن ها توجه کنند و بعد به پاسخگویی و ارایه بیلان کاری همت گمارند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=58609
image_print
برچسب ها: سیدحسین سیدزادهسینماروزانسینماژورنالشورایعالی تهیه کنندگانصندوق اعتباری هنرمندان
نوشته قبلی

به‌خاطر ممنوعیت نمایش نسخه اصلی در سینماهای ارگانی؟؟⇐تعلیق اکران فیلم تازه پوراحمد

نوشته‌ی بعدی

این عقب‌نشینی را به پای حوزه بگذاریم یا به پای یک جوان کم‌تجربه ؟؟⇐تهیه‌کننده فیلم ضدملکه “دیدن…” قصه فیلم را “تخیلی” دانست!

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
محمدرضا+شفاه+رضا+زهتابچیان

این عقب‌نشینی را به پای حوزه بگذاریم یا به پای یک جوان کم‌تجربه ؟؟⇐تهیه‌کننده فیلم ضدملکه "دیدن..." قصه فیلم را "تخیلی" دانست!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم