• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

نقش مهم جلو‌های بصری در موفقیت احتمالی «زخم کاری۳»

16 تیر 1403
در گوناگون
4 1
A A
0
نقش مهم جلو‌های بصری در موفقیت احتمالی «زخم کاری۳»

نقش مهم جلو‌های بصری در موفقیت احتمالی «زخم کاری۳»

سینماروزان/کیوان بهارلویی: در خلق هر اثر تصویری، شکل‌گیری فضای بصری مناسب از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند یک سریال را تبدیل به اثری موفق یا عکس آن کند.

نمونه این اتفاق را می‌توان در سریال «زخم کاری ۳» به صورت ملموسی حس کرد. فصل سوم این سریال جدا از قصه یا هر ویژگی دیگری، با بهره‌گیری از تکنیک‌های بصری و قاب‌بندی‌های خلاقانه، توانسته است یک تجربه تماشایی جدید و جذاب را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

یکی از ویژگی‌های بارز «زخم کاری ۳» تحولی است که در ساختار بصری و دکوپاژ سریال دیده می‌شود. در این فصل بر خلاف فصل قبل، شاهد قاب‌بندی‌های دوربین و دکوپاژی هستیم که تازگی در آن موج می‌زند. یکی از  این موارد  استفاده از قاب‌بندی‌های عمودی در بسیاری از سکانس‌ها است؛ نکته‌ای که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. این نوع قاب‌بندی که کم‌تر در قالب ساخت سریال‌ها دیده می‌شود، توانسته جلوه‌ای جالب توجه به صحنه‌های سریال ببخشد.

قاب‌بندی‌های عمودی، با ایجاد حس نزدیکی و ارتباط بیشتر بین بیننده و کاراکترها، نه تنها به جذابیت بصری سریال افزوده‌اند بلکه توانسته‌اند تنش‌ها و احساسات موجود در داستان را به شکلی عمیق‌تر و موثرتر به مخاطب منتقل کنند.چرا که این ذات چنین تصاویری است که در صورت استفاده مناسب از آن می‌تواند کشش بصری لازم را در بیننده ایجاد کند.

این سبک قاب‌بندی، بی‌شک یادآور ساختار فصل اول «زخم کاری» است که خود تجربه‌ای موفق برای گروه مهدویان محسوب می‌شود.

در فصل اول نیز، تیم تولید با بهره‌گیری از تکنیک‌های بصری خاص و دکوپاژ خلاقانه، توانستند هویت بصری را برای سریال ایجاد کنند که مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. این تجربه، اکنون در فصل سوم نیز به شکلی تکرار شده است. استفاده از قاب‌بندی‌های عمودی در این فصل، نه تنها یادآور آن تجربه است، بلکه نشان از رشد و پیشرفت تیم تولید در بهره‌گیری از تکنیک‌های بصری جدید دارد.

در فصل سوم «زخم کاری»، دکوپاژ هوشمندانه‌ای به چشم می‌خورد که توانسته است به شکل‌گیری فضاهای دراماتیک و پرتنش کمک شایانی کند. این دکوپاژ، با بهره‌گیری از زوایا و قاب‌بندی‌های غیرمتعارف، به تأثیرگذاری و دیدنی شدن صحنه‌ها افزوده است، همچنین توجه به جزئیات در هر صحنه، استفاده از نورپردازی‌های مناسب و خلق فضاسازی‌هایی که هرچه بیشتر به کمک انتقال قصه پر خشم و انتقام «زخم کاری» می‌آید نیز، همگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که در فصل سوم این سریال به چشم می‌خورند و نشان از دقت تیم تولید آن دارند.

محمدحسین مهدویان و تیمش در «زخم کاری ۳»، فارغ از فراز و نشیب قصه و نقدهایی که از این حیث به مجموعه وارد است، توانسته‌اند یک اثر هنری و زیباشناسانه خلق کنند که در حوزه تصویربرداری سریال‌های ایرانی بی‌نظیر است. این سریال با بهره‌گیری از این تکنیک‌ها، توانسته است هویتی بصری متفاوت و به یادماندنی را شکل دهد که بدون شک به یکی از نقاط قوت و جذابیت‌های اصلی آن تبدیل شده است. در نهایت، «زخم کاری ۳» نه تنها از نظر داستانی و محتوایی، بلکه از نظر بصری نیز تجربه‌ای تازه را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که نشان از اهمیت این موضوع یعنی پرداخت اصولی به دکوپاژ، رنگ و نور دارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=82680
image_print
برچسب ها: زخم کاری۳سریال زخم کاریفیلیمو
نوشته قبلی

قسمت‌های جدید «رخ مادر» روی آنتن شبکه یک می‌رود

نوشته‌ی بعدی

فراخوان بخش عکس و ویدیو آرت جشنواره فیلم و عکس «پنج»

مطالب مرتبط

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

25 آذر 1404

سینماروزان: همزمان با پایان نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» فروش بلیت فیلم‌های این رویداد به بیش از ۵۲۷ میلیون و ۱۵۰ هزار...

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

24 آذر 1404

سینماروزان: رمان «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو با ترجمه شاهین رشیدی منتشر شد. کتاب «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو، هنرپیشه و نویسنده...

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

نوشته‌ی بعدی
فراخوان بخش عکس و ویدیو آرت جشنواره فیلم و عکس «پنج»

فراخوان بخش عکس و ویدیو آرت جشنواره فیلم و عکس «پنج»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم