• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 6 دی 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

نقش مهم جلو‌های بصری در موفقیت احتمالی «زخم کاری۳»

16 تیر 1403
در گوناگون
4 1
A A
0
نقش مهم جلو‌های بصری در موفقیت احتمالی «زخم کاری۳»

نقش مهم جلو‌های بصری در موفقیت احتمالی «زخم کاری۳»

سینماروزان/کیوان بهارلویی: در خلق هر اثر تصویری، شکل‌گیری فضای بصری مناسب از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند یک سریال را تبدیل به اثری موفق یا عکس آن کند.

نمونه این اتفاق را می‌توان در سریال «زخم کاری ۳» به صورت ملموسی حس کرد. فصل سوم این سریال جدا از قصه یا هر ویژگی دیگری، با بهره‌گیری از تکنیک‌های بصری و قاب‌بندی‌های خلاقانه، توانسته است یک تجربه تماشایی جدید و جذاب را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

یکی از ویژگی‌های بارز «زخم کاری ۳» تحولی است که در ساختار بصری و دکوپاژ سریال دیده می‌شود. در این فصل بر خلاف فصل قبل، شاهد قاب‌بندی‌های دوربین و دکوپاژی هستیم که تازگی در آن موج می‌زند. یکی از  این موارد  استفاده از قاب‌بندی‌های عمودی در بسیاری از سکانس‌ها است؛ نکته‌ای که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. این نوع قاب‌بندی که کم‌تر در قالب ساخت سریال‌ها دیده می‌شود، توانسته جلوه‌ای جالب توجه به صحنه‌های سریال ببخشد.

قاب‌بندی‌های عمودی، با ایجاد حس نزدیکی و ارتباط بیشتر بین بیننده و کاراکترها، نه تنها به جذابیت بصری سریال افزوده‌اند بلکه توانسته‌اند تنش‌ها و احساسات موجود در داستان را به شکلی عمیق‌تر و موثرتر به مخاطب منتقل کنند.چرا که این ذات چنین تصاویری است که در صورت استفاده مناسب از آن می‌تواند کشش بصری لازم را در بیننده ایجاد کند.

این سبک قاب‌بندی، بی‌شک یادآور ساختار فصل اول «زخم کاری» است که خود تجربه‌ای موفق برای گروه مهدویان محسوب می‌شود.

در فصل اول نیز، تیم تولید با بهره‌گیری از تکنیک‌های بصری خاص و دکوپاژ خلاقانه، توانستند هویت بصری را برای سریال ایجاد کنند که مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. این تجربه، اکنون در فصل سوم نیز به شکلی تکرار شده است. استفاده از قاب‌بندی‌های عمودی در این فصل، نه تنها یادآور آن تجربه است، بلکه نشان از رشد و پیشرفت تیم تولید در بهره‌گیری از تکنیک‌های بصری جدید دارد.

در فصل سوم «زخم کاری»، دکوپاژ هوشمندانه‌ای به چشم می‌خورد که توانسته است به شکل‌گیری فضاهای دراماتیک و پرتنش کمک شایانی کند. این دکوپاژ، با بهره‌گیری از زوایا و قاب‌بندی‌های غیرمتعارف، به تأثیرگذاری و دیدنی شدن صحنه‌ها افزوده است، همچنین توجه به جزئیات در هر صحنه، استفاده از نورپردازی‌های مناسب و خلق فضاسازی‌هایی که هرچه بیشتر به کمک انتقال قصه پر خشم و انتقام «زخم کاری» می‌آید نیز، همگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که در فصل سوم این سریال به چشم می‌خورند و نشان از دقت تیم تولید آن دارند.

محمدحسین مهدویان و تیمش در «زخم کاری ۳»، فارغ از فراز و نشیب قصه و نقدهایی که از این حیث به مجموعه وارد است، توانسته‌اند یک اثر هنری و زیباشناسانه خلق کنند که در حوزه تصویربرداری سریال‌های ایرانی بی‌نظیر است. این سریال با بهره‌گیری از این تکنیک‌ها، توانسته است هویتی بصری متفاوت و به یادماندنی را شکل دهد که بدون شک به یکی از نقاط قوت و جذابیت‌های اصلی آن تبدیل شده است. در نهایت، «زخم کاری ۳» نه تنها از نظر داستانی و محتوایی، بلکه از نظر بصری نیز تجربه‌ای تازه را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که نشان از اهمیت این موضوع یعنی پرداخت اصولی به دکوپاژ، رنگ و نور دارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=82680
image_print
برچسب ها: زخم کاری۳سریال زخم کاریفیلیمو
نوشته قبلی

قسمت‌های جدید «رخ مادر» روی آنتن شبکه یک می‌رود

نوشته‌ی بعدی

فراخوان بخش عکس و ویدیو آرت جشنواره فیلم و عکس «پنج»

مطالب مرتبط

«لباس عروسی» به جشنواره بین‌المللی فولکلور هند رفت

«لباس عروسی» به جشنواره بین‌المللی فولکلور هند رفت

5 دی 1404

سینماروزان: فیلم کوتاه «لباس عروسی» ساخته اشکان درویشی به جشنواره بین‌المللی فولکلور هند راه یافت.   فیلم کوتاه «لباس عروسی»...

راهیابی «آخرین شیهه…» به جشنوارهٔ شنژن چین/ نامزدی جایزه بهترین فیلم‌برداری 

راهیابی «آخرین شیهه…» به جشنوارهٔ شنژن چین/ نامزدی جایزه بهترین فیلم‌برداری 

4 دی 1404

سینماروزان: فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» به هجدهمین دوره‌ی جشنوارهٔ بین‌المللی تصویر جوانان شنژن...

اکران و نقد «خاکِ سَر به مُهر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

اکران و نقد «خاکِ سَر به مُهر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

4 دی 1404

سینماروزان: نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «خاکِ سَر به مُهر» (۱۹۷۷) ساخته مروا نبیلی ساعت ۱۷ دوشنبه ۸ دی ۱۴۰۴ در...

نوشته‌ی بعدی
فراخوان بخش عکس و ویدیو آرت جشنواره فیلم و عکس «پنج»

فراخوان بخش عکس و ویدیو آرت جشنواره فیلم و عکس «پنج»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

آقای زالو ۱۱۵میلیارد/یوز ۸۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۷میلیارد/کفایت مذاکرات به سمت ۴۰میلیارد/بچه مردم ۱۴میلیارد/دو روز دیرتر ۱۳/۵میلیارد/طهران۵۷ حوالی ۱۳میلیارد/دختر برقی ۱۰میلیارد/احمد دوروزه نیم میلیارد رد کرد/افسانه سپهر دوروزه مماس با ۴۰۰میلیون+آمار کامل فروش 

فقط 4k⇐پوستر فیلم کمدی «جهیزیه» با بازی مهران احمدی، بیژن بنفشه خواه، الیکاعبدالرزاقی، حامد وکیلی، یوسف صیادی و… منتشر شد

«لباس عروسی» به جشنواره بین‌المللی فولکلور هند رفت

پرتاب سه ماهواره ایرانی موضوع نمایش رادیویی شد

نمایش «آقا نعمت» در برنامه «کافه مستند»/ رزاق کریمی از خاطره کار با مرحوم احمد پژمان می‌گوید

«در انتهای روز» در جشنواره فیلم جافنا رقابت می‌کند

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

راهیابی «آخرین شیهه…» به جشنوارهٔ شنژن چین/ نامزدی جایزه بهترین فیلم‌برداری 

اکران و نقد «خاکِ سَر به مُهر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

تبلیغات

ویژه ها

رابعه مدنی(چپ) در کنار شیرین یزدان بخش و شیدا خلیق در "بوسیدن روی ماه"
خبر

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

5 دی 1404

سینماروزان/حامد مظفری: شیرین یزدان بخش بازیگر سینما و تلویزیون در ۷۷ سالگی مرحوم شد.   شیرین یزدان‌بخش متولد ۱۳۲۷ اصفهان...

ادامه مطلب
سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

4 دی 1404
فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

3 دی 1404
اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

3 دی 1404
عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

1 دی 1404
واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

1 دی 1404
فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

30 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم