سینماروزان: سینماهای سراسر کشور از ابتدای جنگ رمضان به تعطیلی رفتهاند و با توجه به آن که پردیس های سینمایی در مالها و مراکز تجاری قرار دارند و این مراکز هم تعطیلند، قاعدتا بازگشایی مجدد پردیسها منوط است به بازگشایی مالها.
مجتبی بهزادیان معاون نظارت عرضه گرچه اعلام کرده که سینماها میتوانند از روز جمعه ۲۲ اسفندماه، به فعالیت خود ادامه دهند ولی تاکید کرده که در سه شهر گیشهدار تهران، تبریز و اصفهان، همچنان سینماها تعطیل خواهند ماند و مابقی شهرها هم فقط میتوانند فیلمهای غیرکمدی نشان دهند.
افت محسوس گیشه از میانه دی ماه و با قطعی اینترنت باعث شده بود قبل از جنگ رمضان هم سینماداران از کسادی بازار گلایه کنند و حالا گویا معاون نظارت به دنبال تزریق دو فیلم تازه به اکران است.
این دو فیلم رسما اعلام نشده ولی اخبار رسیده به سینماروزان حکایت دارد فیلمهای ارگانی «نیمشب» و «بهشت تبهکاران» هستند که بناست به عنوان اولین گزینه های اکران نوروزی روی پرده بروند.
«نیم شب» محصول تصویرشهر است و محمدحسین مهدویان با بازی الناز ملک، احسان منصوری و…، آن را ساخته و درباره یک شب از جنگ دوازده روزه است.
«بهشت تبهکاران» ساخته مسعود جعفری جوزانی و از محصولات فارابی است و با بازی سحر جوزانی و امیرحسین آرمان و لادن مستوفی. داستان این فیلم درباره حسن جعفری است؛ متهم به قتل احمد دهقان-مدیر تماشاخانه تهران و مدیر نشریه تهران مصور.
اگر مدیران سینمایی نتوانند صاحبان این دو فیلم-تصویرشهر و فارابی- را برای اکران در شرایط جنگی راضی کنند، یحتمل باید به سراغ فیلمهای دیگری بروند.

































