• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 18 آبان 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

ابراهیم داروغه‌زاده در گفتگویی تفصیلی بیان کرد⇐ اگر جا‌ی بهتری از پردیس ملت برای کاخ رسانه‌ها وجود داشته باشد، اصلا اصراری روی ملت نخواهیم داشت/وقتی بیشتر سیمرغهای جشنواره پارسال به فیلمهای ارزشی رسید، اعتراض حاتمی‌‌کیا به جشنواره عجیب بود!!/شاید اعتراض حاتمی‌کیا، مقصود دیگری را دنبال می‌کرد اما خوشحال می‌شویم ایشان داوری جشنواره امسال را بپذیرد/امسال هم ثبت آرای مردمی جشنواره به صورت اینترنتی انجام می‌شود/معاون وزیر قادر است جلوی نمایش فیلمهای مجوزدار را بگیرد!!/پروانه نمایش «خانه پدری» برای هنروتجربه صادر شده!/«پارادایس» و «آشغالها…» به زودی اکران خواهند شد/برای صدور پروانه نمایش «ارادتمند…» مسیر دشواری پیش‌رو داریم/برای ساماندهی دستمزدهای نجومی، صنف تهیه‌کنندگان باید پیشقدم شود/یادمان نرود که زمانی تعیین سقف و کف قرارداد در فوتبال، موجب شکل‌گیری قراردادهای پنهان شد!!/میزان هزینه جشنواره جهانی باید توسط رییس سینما بررسی شود/مثل تمامی سینماداران، حوزه هنری هم حق دارد فیلمهایی که می‌خواهد اکران کند

7 آبان 1397
در گفتگو
0 0
A A
0
ابراهیم داروغه‌زاده در گفتگویی تفصیلی بیان کرد⇐ اگر جا‌ی بهتری از پردیس ملت برای کاخ رسانه‌ها وجود داشته باشد، اصلا اصراری روی ملت نخواهیم داشت/وقتی بیشتر سیمرغهای جشنواره پارسال به فیلمهای ارزشی رسید، اعتراض حاتمی‌‌کیا به جشنواره عجیب بود!!/شاید اعتراض حاتمی‌کیا، مقصود دیگری را دنبال می‌کرد اما خوشحال می‌شویم ایشان داوری جشنواره امسال را بپذیرد/امسال هم ثبت آرای مردمی جشنواره به صورت اینترنتی انجام می‌شود/معاون وزیر قادر است جلوی نمایش فیلمهای مجوزدار را بگیرد!!/پروانه نمایش «خانه پدری» برای هنروتجربه صادر شده!/«پارادایس» و «آشغالها…» به زودی اکران خواهند شد/برای صدور پروانه نمایش «ارادتمند…» مسیر دشواری پیش‌رو داریم/برای ساماندهی دستمزدهای نجومی، صنف تهیه‌کنندگان باید پیشقدم شود/یادمان نرود که زمانی تعیین سقف و کف قرارداد در فوتبال، موجب شکل‌گیری قراردادهای پنهان شد!!/میزان هزینه جشنواره جهانی باید توسط رییس سینما بررسی شود/مثل تمامی سینماداران، حوزه هنری هم حق دارد فیلمهایی که می‌خواهد اکران کند

ابراهیم داروغه زاده

سینماروزان: ابراهیم داروغه زاده بعد از حضور در معاونت نظارت و حل مشکل و روی پرده فرستادن آثاری نظیر «خانه دختر» و «عصبانی نیستم» برای دومین بار به دبیری جشنواره فیلم فجر رسیده است و به نظر میرسد با حضور قریب الوقوع حسین انتظامی در سازمان سینمایی، کار او برای دبیری در این جشنواره هم سختتر باشد.

داروغه‌زاده در تازه ترین گفتگوی تفصیلی که با اشکان منصوری و امید پویانفر در «باشگاه خبرنگاران» داشته با اشاره به ادامه تلاشهایش برای بهبود کاخ رسانه ها در جشنواره فجر بیان داشت: اگر جا‌های بهتری از پردیس ملت وجود داشته باشد، اصلا اصراری روی ملت نخواهیم داشت، یعنی این‌طور نبوده که پردیس ملت را فرض بگیریم و شرایط را با آن‌جا تطبیق دهیم؛ بلکه ملت را براساس شرایطی که دارد انتخاب کردیم؛ بنابراین در صورت وجود فضا‌های مناسب‌تر، احتمال جایگزینی ملت وجود خواهد داشت، بر همین اساس در حال بررسی موقعیت‌های دیگر نیز هستیم…داریم فکر می‌کنیم که فضای بهتری به جشنواره فیلم فجر اختصاص دهیم و تا حدودی کار‌هایی هم کرده‌ایم.

داروغه‌زاده درباره جدایی هزینه زای بین الملل از فجر بیان داشت: در این‌جا دو موضوع مجزا وجود دارد، یکی چرایی جدا شدن و یکی هم بازگشت هزینه‌های صرف شده در زمان برگزاری جشنواره. در باب موضوع اول نظر من این است که ادغام دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر، باعث دیده نشدن جشنواره جهانی می‌شود؛ چراکه توجهِ همه معطوف به سینمای ملی است و در نتیجه هیچ نگاه و نظری به بخش بین‌الملل نمی‌شود و جشنواره جهانی فجر مهجور می‌ماند. از این‌رو، جدایی این دو بخش اجتناب ناپذیر بود. اما چگونگی برگزاری و میزان هزینه جشنواره جهانی فجر باید با حضور دبیر آن و البته رییس سازمان سینمایی بررسی و ارزیابی شود. البته در نظر داشته باشید که عمر جشنواره جهانی فجر کوتاه است و برای رسیدن به اهدافش نیاز به زمان دارد؛ اما با این حال ارزیابی دقیق هم ضروری است که در این‌باره دبیر جشنواره جهانی بهتر می‌تواند نظر دهد.

ابراهیم داروغه زاده پیرامون انتقادات سال گذشته ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره فجر گفت: جشنواره را نمی‌توان از کلیت سینمای ایران جدا کرد. مگر جشنواره فیلم فجر چیست؟! از بیرون از سینمای ایران که فیلم نمی‌آورد. سیاست‌های فرهنگی دولت و فضای سیاسی و اقتصادی کشور نیز روی سینما تاثیر می‌گذارد. جشنواره فیلم فجر در این شرایط باید دست به انتخاب بزند و بهترین‌ها را انتخاب کند. موضوع، محتوا، کیفیت هنری و توانایی جذب مخاطب فاکتور‌هایی است که در انتخاب فیلم‌های جشنواره لحاظ می‌شود. جشنواره فیلم فجر، جشنواره موضوعی خاص نیست، ما جشنواره‌هایی، چون مقاومت، سلامت و عمار را نیز داریم؛ اتفاقا در جشنواره سال گذشته تعداد فیلم‌های دفاع مقدس و ارزشی زیاد بود و بیشترین سیمرغ‌ها نیز به آن‌ها تعلق گرفت. ما از اعتراض آقای حاتمی‌کیا تعجب کردیم. البته شاید ایشان مقصود دیگری داشتند، اما در کل خیلی دوست داریم امثال ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش‌های مختلف جشنواره به ما کمک کنند. از همین‌جا از ایشان درخواست می‌کنم، چون امسال در جشنواره فیلم ندارند، داوری جشنواره فیلم فجر را قبول کنند.

دبیر جشنواره سی و هفتم فجر با بیان امتداد ثبت اینترنتی آرای مردمی در جشنواره امسال اظهار داشت: سال گذشته برای اولین‌بار بخش سیمرغ مردمی را به صورت اینترنتی و مکانیزه انجام دادیم که اتفاقا خیلی هم استرس داشتیم، چون پیش از این خطر آن را کسی قبول نمی‌کرد. پیش از این و تا زمانی‌که دستی بود، خانه سینما تمام مراحل آن را انجام می‌داد، اما در این شکل فقط مراحل آخر را انجام می‌دهد. به هر حال امسال نیز طبق روال سال قبل انجام می‌شود.

ابراهیم داروغه زاده درباره سختیهای کار در حوزه معاونت نظارت گفت: اینکه بخواهیم قبل از ساخت یک فیلم، سخت‌گیری‌های بیش از حد و فقط بر اساس فرضیات و حدسیات داشته باشیم، ممکن نیست؛ چون در این شرایط ممکن است بسیاری از فیلم‌های خوب ساخته نشوند. از سویی نمی‌توان تضمین داد فیلمی که پروانه ساخت بگیرد، حتما می‌تواند پروانه نمایش هم دریافت کند. ما بر اساس قواعدی و قوانینی که تعیین شده پروانه ساخت صادر می‌کنیم؛ اما در نهایت فیلم باید برای نمایش دیده و ارزیابی شود. خوشبختانه بیشتر فیلم‌ها پروانه نمایش می‌گیرند و شاید کم‌تر از یک درصد از کل تولیدات سینمایی باشند که برای نمایش به مشکل بر می‌خورند. اما در این بین، یک بند قانونی وجود دارد و آن اینکه در شرایط سیاسی و فرهنگی خاص، معاون وزیر می‌تواند جلوی نمایش فیلمی را حتی با وجود داشتن پروانه نمایش بگیرد تا زمانی که موانع یا شرایط نامساعد سیاسی و فرهنگی مرتفع شود. خوشبختانه در این دوره فیلمی نبوده که پروانه نمایش نگیرد و اکران نشود.

معاون نظارت پیرامون سرنوشت فیلمهای توقیفی بیان داشت: چند فیلم توقیفی از گذشته داریم که در حال حل کردن مشکلات اکران آن‌ها هستیم. به عنوان نمونه فیلم «عصبانی نیستم» در سال ۸۹ به دلیل فضای سیاسی آن زمان امکان نمایش نداشت، اما با بررسی مجدد بدون ایجاد هیچ مشکلی در زمان دیگری توانست اکران شود. پروانه نمایش فیلم «خانه پدری» برای گروه هنر و تجربه صادر شده است که اگر آقای عیاری موافقت کنند اکران خواهد شد. مشکل فیلم «پارادایس» هم حل شده و اکران می‌شود. فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» پروانه نمایش دارد و اکران خواهد شد. فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره، تینا»‌ی عبدالرضا کاهانی از سوی شورای پروانه نمایش و همچنین شورای عالی نظارت رد شده است؛ بنابراین برای اخذ پروانه نمایش مسیر بسیار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

ابراهیم داروغه زاده با اشاره به حاشیه سازیهای پیرامون سینماداری حوزه هنری گفت: مثل همه سینماداران، حوزه هنری هم حق دارد فیلم‌هایی که می‌خواهد را اکران کند. این تعامل دو طرفه میان سینمادار و پخش‌کننده است که چه تعداد سالن در اختیار فیلم‌ها بگذارد. ما معمولا در این موارد ورود نمی‌کنیم. در واقع مدیریت کار را به اصناف واگذار کرده‌ایم؛ مگر اینکه شکایتی در این‌باره به ما وصول شود. البته حوزه هنری هم باید رفتار قانونی داشته باشد، چراکه ممیزی دوباره فیلم‌ها از طرف هر نهادی غیرقانونی است.

معاون نظارت درباره دستمزدهای هنگفت ردوبدل شده در برخی پروژه ها گفت: برای ساماندهی دستمزد‌های نجومی نیز صنف باید وارد عمل شود. اگر صنف تهیه‌کنندگان به جمع‌بندی برسد و اعلام کند که سقف دستمزد بازیگران مشخص است، ما هم می‌توانیم برای اجرایی شدن کمک کنیم. اما در کل دولت نمی‌تواند نرخ‌گذاری کند. زمانی برای قرارداد‌های فوتبالی سقف و کف خاصی را در نظر گرفته بودند؛ اما قرارداد‌ها به دو شکل پنهان و آشکار بسته می‌شد! این شیوه در سینما هم جوابگو نیست.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=53148
image_print
برچسب ها: ابراهیم داروغه زادهجشنواره فیلم فجرمعاونت نظارت
نوشته قبلی

نویسنده ای همنام جوانی که به تهیه‌کنندگی در شبکه سوم رسیده مدعی شد: همه و همه دست به دست هم داده‌اند تیم جوان فروغی را از ادامه «مسیر شکوفایی» در حوزه رسانه بازدارند اما جوانانی که پس از سالها فعالیت در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای انقلاب پا به عرصه مدیریت رسانه نهاده‌اند حتما مسیر را می‌شناسند⇔پرسش اول: آیا منظور این نویسنده از «مسیر شکوفایی» واسپاری تولید برنامه تلویزیونی به همنام ایشان است؟؟/پرسش دوم: آیا منظور از «فعالیت رسانه‌ای» نگارش فیلمنامه‌ای ارگانی و مدتها پشت خط اکران مانده توسط یکی از نیروهای معتمد فروغی است؟/اندرز: آقای فروغی! در مقوله «نادانی»، دشمنان و دوستان شما کنار هم ایستاده‌اند! اگر به دنبال عاقبت به خیری هستی از جماعت «نادان» فاصله بگیر!

نوشته‌ی بعدی

یک آمار رسمی حکایت دارد از برخورداری ویژه فیلمسازان متمایل به اصلاح‌طلبان از جشنواره‌ای اصولگرا به نام مقاومت⇔خیلیها هستند؛ از رخشان بنی‌اعتماد تا کیومرث پوراحمد/از کمال تبریزی تا احمدرضا درویش/از فاطمه معتمدآریا تا حمید فرخ‌نژاد و…

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
یک آمار رسمی حکایت دارد از برخورداری ویژه فیلمسازان متمایل به اصلاح‌طلبان از جشنواره‌ای اصولگرا به نام مقاومت⇔خیلیها هستند؛ از رخشان بنی‌اعتماد تا کیومرث پوراحمد/از کمال تبریزی تا احمدرضا درویش/از فاطمه معتمدآریا تا حمید فرخ‌نژاد و…

یک آمار رسمی حکایت دارد از برخورداری ویژه فیلمسازان متمایل به اصلاح‌طلبان از جشنواره‌ای اصولگرا به نام مقاومت⇔خیلیها هستند؛ از رخشان بنی‌اعتماد تا کیومرث پوراحمد/از کمال تبریزی تا احمدرضا درویش/از فاطمه معتمدآریا تا حمید فرخ‌نژاد و...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    511 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 204 توئیت 128
  • توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

    61 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازداشت پژمان جمشیدی و عروسی‌گیت؛ از آمریکا تا اروپا

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

    25 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6
  • صدور پروانه برای چند ارگانی‌ساز+یک درام زنانه+همسر سابق رویا تیموریان و…

    22 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • دستور اکران «غریزه»، «دو روز دیرتر»، «بچه‌ی مردم» و پنج فیلم دیگر/حذف فیلم نفروش شهاب از اکران

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • مامان‌رضا وارد میشود…⇐رونمایی از تیزر کمدی «خانوم والده» با زن‌پوشی رضا عطاران+فیلم

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5

آخرین مطالب

شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!

اختتامیه سومین جشنوارۀ عروسکخونه، متفاوت از سالهای گذشته برگزار شد   

نزول، حرامه؟⇐رونمایی از پوستر فیلم «دو روز دیرتر» با بازی سینا مهراد و پردیس احمدیه و فرهاد آییش و گوهر خیراندیش و…+عکس

معنای متفاوت شهر پس از جنگ دوازده روزه/در نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر چه گذشت؟

رادیو؛ تریبون معرفی ظرفیت‌ها و پیشرفت استان‌ها در خراسان جنوبی

فیلم‌ نت «صددام» را از 20 آبان اکران آنلاین می‌کند

«قصه‌های بی‌کلام» در موزه موسیقی ایران شنیده می‌شوند

مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

مرد عینکی مماس با ۱۸۰میلیارد/زن و بچه ۱۰۰میلیارد/قسطنطنیه در آستانه ۶۳میلیارد/یوز ۵۱میلیارد/کج‌پیله ۳۵میلیارد/ آقای زالو درجهت ۳۰میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۵میلیارد/مجنون ۱۱میلیارد/غریزه ۸میلیارد/بچه‌ی مردم ۶میلیارد+آمار کامل فروش

اعلام اسامی آثار مستند نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 

تبلیغات

ویژه ها

شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!
خبر وسط

شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!

17 آبان 1404

سینماروزان: محمود کلاری سومین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان را با عنوان «تابستان همان سال» ساخت و در فستیوال...

ادامه مطلب
نزول، حرامه؟⇐رونمایی از پوستر فیلم «دو روز دیرتر» با بازی سینا مهراد و پردیس احمدیه و فرهاد آییش و گوهر خیراندیش و…+عکس

نزول، حرامه؟⇐رونمایی از پوستر فیلم «دو روز دیرتر» با بازی سینا مهراد و پردیس احمدیه و فرهاد آییش و گوهر خیراندیش و…+عکس

17 آبان 1404
مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

17 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی مماس با ۱۸۰میلیارد/زن و بچه ۱۰۰میلیارد/قسطنطنیه در آستانه ۶۳میلیارد/یوز ۵۱میلیارد/کج‌پیله ۳۵میلیارد/ آقای زالو درجهت ۳۰میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۵میلیارد/مجنون ۱۱میلیارد/غریزه ۸میلیارد/بچه‌ی مردم ۶میلیارد+آمار کامل فروش

16 آبان 1404
کاظم هژیر آزاد و همسرش زویا امامی

مرگ زویا امامی بازیگر تئاتر و تلویزیون/از جوانمرگ شدن فرزند، دق کرد!

16 آبان 1404
فیلم خواب

دوست داشتن، خواب و بیداری نداره؟⇐اولین تصاویر از فیلم “خواب” با بازی رضا عطاران+ویدئو 

13 آبان 1404
فیلم قرمز یواش

بانوان موتورسوار وارد میشوند!/رونمایی از تیزر فیلم “قرمز یواش” با بازی نیما شعبان‌نژاد، هومن حاجی‌عبداللهی، محیا دهقانی و…+ویدئو

13 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم