• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

اظهارنظر یک نماینده مجلس درباره حضور «ابی»، «ویگن» و دیگر خوانندگان سابق در «معمای شاه»+عکس

25 دی 1395
در رک و راست
16 1
A A
2
اظهارنظر یک نماینده مجلس درباره حضور «ابی»، «ویگن» و دیگر خوانندگان سابق در «معمای شاه»+عکس

معمای شاه و ابی

سینماروزان/احمد رنجبر: سريال «معماي شاه» روزهاي آرامي را سپري مي كرد تا اين كه آهنگي از ابراهيم حامدي آن را بار ديگر در صدر اخبار قرار داد. شنبه شب سكانسي از سريال در كاباره روايت مي شد كه محمود قربانی (سپند امیرسلیمانی) به همراه غلامرضا پهلوی(با بازی علی فرجام‌فر) به‌کاباره‌ای می‌روند که ابراهیم حامدی در آنجا مشغول آواز خواندن است.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «هفت صبح» اين بخش از سريال به طرفه العيني در كانال هاي تلگرامي دست به دست شد و هر كسي از ظن خود درباره آن نظر داد.

 پيش تر و همزمان با پخش صداي ويگن در «معماي شاه» خبر رسیده بود برخي آهنگ هاي پيش از انقلاب با گريم خواننده هاي شان در «معمای شاه» نشان داده خواهد شد.

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما درباره حضور ابی و دیگر خوانندگان در «معمای شاه» اظهارنظر کرده است.

سرنوشت مبهم «معماي شاه»

نخستين مساله اي كه با سید احسان قاضی زاده در ميان مي گذاريم، ديدگاه شوراي نظارت بر صدا و سيما درباره پخش صداي ابراهيم حامدي است:« در «معماي شاه» يك بيان تاريخي صورت گرفته است. ما بايد موضوع را در شوراي نظارت بر صدا و سيما بررسي كنيم و در آن جا فيلم صحنه مذكور را مرور خواهيم كرد و نتيجه بعد از بررسي اعلام مي شود.»

به قاضي زاده مي گوييم خبرها حکایت از آن دارد که در روزهای آینده دیگر خواننده‌های قبل از انقلاب نیز به جمع کسانی که تصاویرشان در سریال «معمای شاه» پخش می‌شود، خواهند پیوست:«ما با صداي خواننده زن قطعا مشكل داريم و براي مان خط قرمز است؛ البته بايد درباره صحت و سقم اين كه واقعا قرار است صداي زن پخش شود يا نه كسب اطلاع كنم . درباره اين كه ديگر خواننده هاي زمان شاه قرار است در «معماي شاه» مورد استفاده قرار گيرند، بزودي در شورا بررسي خواهيم كرد.»

انتقادهاي سابقه دار

درباره اين كه واقعا شوراي نظارت بر صدا و سيما ، مسولان تلويزيون را قانع مي كنند كه جلو پخش صداي ديگر خوانندهاي پيش از انقلاب را بگيرند يا نه طي روزهاي آينده و بعد از جلسه شورا معلوم مي شود.

 سيد احسان قاضي زاده هاشمي بحث را فراتر مي مي بيند و مي گويد: « قبلا ديدگاه هايي درباره «معماي شاه» به ما رسيده بود. انتقادهايي به خود بنده منعكس شد كه به مسولان معاونت سيما ارائه دادم.» او رئوس انتقادها را اين طور برمي شمرد:« مهم ترين انتقاد پررنگ تر نشان دادن نقش آيت الله طالقاني نسبت به نقش حضرت امام (ره) بود ، برخي از انتقادها هم نوع روايت تاريخ را شامل مي شد كه منتقدان معتقد بودند به روايت به ذكر منابع خاص و يا به نگاه و قاب كارگردان محدود شده و  همه چيز را در برنمي گيرد.»

  اين نماينده مجلس در ادامه نظر شخصي خود را درباره دلايل بروز چنين انتقادهايي اين طور بيان مي كند: « قالب سريال اين بوده كه بيان تاريخي داشته باشد و اگر مقطع مقطع روايت مي شد شاهد قوام قصه مي بوديم. و يا ملودرامي كه از طريق خانواده دكتر وزيري شكل گرفته در خيلي موارد هماهنگ با ماهيت بيان تاريخي سريال نيست.»

سريال خوب به صداي منشوري نياز ندارد

يكي از موارد مشترك در كامنت هاي مردم اين است كه «معماي شاه» با اضافه كرده خواننده هاي پيش از انقلاب قصد تزريق جذابيت كاذب دارد و از اين طريق خواسته ضعف قصه را بپوشاند. قاضي زاده هاشمي هم چنين رايي دارد:‌«استفاده از ابزارهاي متنوعي مثل خواننده ها و آهنگ هاي پيش از انقلاب براي نشان دادن فضا حقيقي بوده. اما بنظر من اگر بجاي تاكيد بر اين موارد، تاكيد بر قصه و بيان هاي تاريخي مي بود سريال ماندگارتر مي شد. البته گزارش هايي داريم كه بر آمار مخاطبان «معماي شاه» روز بروز افزوده شده. »

چرا «معماي شاه» موفق نيست؟

سيد احسان قاضي زاده هاشمي به واسطه عضويت در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما بر سريال هاي تلويزيوني اشراف دارد براي همين مي توان به ديدگاهش درباره كيفيت «معماي شاه» اعتماد كرد. او ابتدا مي گويد: « موفق نشدم همه قسمت ها را بخاطر مشغله كاري ببينم. هر وقت فرصت مي شود «معماي شاه» را مي بينم اما سراغ بعضي سريال ها به دليل كيفيت نازل شان نمي روم ؛‌مثل «همسايه ها» كه از شبكه دو به شبكه نسيم رفته را نمي بينم. «معماي شاه» اما استراتژيك است.»

 با اين مقدمه سراغ تحليل چرايي عدم موفقيت سريال مي رود: « من سطح مشاورهاي سريال را خيلي قوي نديدم ؛‌تعداد مشاورين و گروه نويسندگان در حوزه تحقيق فيلمنامه بايد بيشتر مي بود. يا حتي استفاده از لوكشين هاي متنوع سريال به لحاظ جذابيت بصري و داستاني قوي جا داشت قوي تر شود. حتما تحقيق زياد شده اما اين كه پژوهش ها چطور تبديل به قصه بشود مهم است. البته نسل جوان كه متولد دهه شصت و هفتاد هستند سريال را مي بينند منتهي بيشتر از بعد نگاه تاريخي؛ چون اطلاعات شان كم است. اما كاش جذابيت داستاني و بصري به مراتب بيشتر مي بودكه نتيجه آبرومندانه تر مي شد.»

 قاضي زاده هاشمي بار ديگر تاكيد مي كند اگر اثر قوي باشد نياز به  افزوده كاذب ندارد:‌« فيلم هايي داريم كه فضاي آن زمان را بخوبي منتقل مي كنند. شايد هزينه ها بالا مي رفت اما سريال واقعي تر مي شد. »

احسان قاضی زاده هاشمی
احسان قاضی زاده هاشمی

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=33552
image_print
برچسب ها: ابراهیم حامدیابیاحسان قاضی زاده هاشمیمحمدرضا ورزیمعمای شاهمهستیهایدهویگنویگن ددریان
نوشته قبلی

تصاویر بابک حمیدیان در سریالی شکست‌خورده و هدایت هاشمی در فیلمی اکران نشده بر روی پوستر فیلمی از بهمن فرمان‌آرا!+عکس

نوشته‌ی بعدی

بازیگری بهاره رهنما و هدایت هاشمی برای رضا کیانیان+عکس

مطالب مرتبط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
بازیگری بهاره رهنما و هدایت هاشمی برای رضا کیانیان+عکس

بازیگری بهاره رهنما و هدایت هاشمی برای رضا کیانیان+عکس

دیدگاه‌ها 2

  1. ارایه می‌گوید:
    قبل 9 سال

    یعنی گوگوش هم نشون میدن؟
    ؟
    ؟
    محمود قربانی شوهرش بود دیگه درسته؟
    پس وقتی شوهر مجازه زنش هم هست دیگه

    پاسخ
  2. رضا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    هایده و مهستی و حمیرا و بقیه
    چی پس؟؟؟

    پاسخ

پاسخ دادن به ارایه لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم