• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 2 تیر 1405
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

امتداد خاموشی بی‌دلانه(؟؟) هیات مدیره و تکلم وحده مدیرعامل روی آنتن زنده⇐منوچهر شاهسواری هم به کم‌کاری خود اعتراف کرد و هم اذعان کرد به شرکت بدون شناسه صنف کارگردانان در انتخابات هیات مدیره!!/شاهسواری هم به وزرای ارشاد و رفاه تاخت و هم مدعی بی‌اهمیتی مدیرعاملی‌اش بر خانه سینما شد!!

2 آبان 1399
در تیتر 1, خبر وسط
0 0
A A
5
منوچهر+شاهسواری

منوچهر+شاهسواری

سینماروزان: خانه سینما بعد از پشت سر گذاشتن انتخابات هیات مدیره، انتخابات مدیرعامل را هم پشت سر گذاشت و بر سر برگزاری هر دو انتخابات، شبهه‌های قانونی وارد بود.

در انتخابات هیات مدیره، شبهه ورود بدون شناسه کانون کارگردانان در انتخابات وارد بود و در انتخابات مدیرعامل، شبهه‌ای اساسنامه‌ای ناظر بر عدم وجه قانونی سه‌باره یک فرد به مدیرعاملی.

حداقل انتظار از اعضای هیات مدیره خانه سینما آن بود که بلافاصله بعد از برگزاری هر کدام از انتخابات درباره صلاحیت قانونی آ ابرازنظر کنند یا لااقل نظر صریح خویش را از طریق سخنگو منعکس کنند.

تاکنون هیچ اظهارنظری از هیات مدیره یا سخنگو را شاهد نبودیم تا منوچهر شاهسواری که باز مدیرعامل خانه سینما شده به شبکه خبر برود و روی آنتن زنده این شبکه متکلم وحده باشد درباره اتفاقات اخیر خانه سینما.

در ادامه فرازی از حرفهای شاهسواری در این برنامه را مرور کرده‌ایم در کنار واکنش‌هایی که یک‌ هیات مدیره دلیر می‌توانست بر سخنان ایشان وارد کند.

–منوچهر شاهسواری درباره شبهه‌های وارده به وجه قانونی انتخاب مجددش به‌عنوان مدیرعامل خانه سینما بیان داشت: سینمای این روزها آن قدر موضوع پراهمیت‌تر دارد که وجه مدیرعاملی من دربرابر این همه موضوعات، هیچ است!

یکی در هیات مدیره نیست که از شاهسواری بپرسد اگر مدیرعاملی ایشان دربرابر مشکلات سینمای ایران اهمیتی ندارد اصلا برای سومین بار چرا کاندیدای مدیرعاملی شد؟؟

–شاهسواری درباره شرکت بدون شناسه صنف کارگردانان در انتخابات هیات مدیره گفت: در مقطع انتخابات خانه سینما در مردادماه ۲۰ صنف در مرحله دریافت شناسه بودند، ۱۹ صنف شناسه گرفتند ولی کانون کارگردانان به دلیل ایراد در یک بند نتوانست شناسه بگیرد ولی حین انتخابات، شناسه‌اش در حال ارسال(!!) بود و در نهایت در فرجه زمانی تایید انتخابات، شناسه آمد و شاکی(!) هم از شکایت صرفنظر کرد.

یکی در هیات مدیره نیست که از شاهسواری بپرسد وفتی خودش تایید می‌کند که کانون کارگردانان حین انتخابات هنوز شناسه نداشته چه اصراری بوده به کاندیداتوری این صنف و زیر سوال رفتن انتخابات؟

–شاهسواری در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود جای خود را به یک نیروی جوان میداد گفت: با ساختار فعلی خانه سینما انتقال تجربه به درستی صورت نمی‌گیرد و باید به لحاظ ساختاری به طور کامل خود را جوان کنیم وگرنه اصلا امکان ادامه کار وجود ندارد. ساختارها باید طوری تغییر کند که نمایندگان جوان صنوف مختلف صاحب کرسی در هیات مدیره باشند تا انتقال تجربه صورت گیرد.

یکی در هیات مدیره نیست که از شاهسواری بپرسد در دو دوره مدیرعاملی چه کرده برای اصلاح این ساختار به‌زعم خودش نادرست؟

–منوچهر شاهسواری بیان داشت: از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌بریم و تا وقتی که کرونا باشد و اختلال در نظام توزیع ادامه داشته باشد اوضاع بهتر نخواهد شد و حالا در همین وضعیت جدلی شکل گرفته بر سر مالکیت شبکه خانگی! وزارت ارشاد وظیفه قانونی خود در مالکیت شبکه خانگی را تعطیل کرده تا نیروی انسانی این حیطه برود کنار خیابان مسافرکشی کند؟؟!

یکی در هیات مدیره نیست که از شاهسواری بپرسد در این هشت ماهی که کرونا آتش زده به زندگی سینماگران برای حل مشکلات اقتصادی اهالی سینما و ازجمله مساله شبکه خانگی چه کرده و پیش کدام مدیران و کدام نهادها رفته بلکه کمکی بیابد برای بهبود اوضاع؟

–شاهسواری در چرایی بروز مشکل در تقسیم تسهیلات میان سینماگران بیان داشت: تصمیم‌گیرنده اصلی درباره ارائه تسهیلات روسای صنوف هستند و آنها هستند که به ما می‌گویند به چه کسی سبدکالا بدهیم و به چه کسی کارت هدیه دهیم!! ولی درنهایت منابع، محدود است و باید بین ضعیف و ضعیف‌تر یکی را انتخاب کرد.

یکی در هیات مدیره نیست که از شاهسواری بپرسد از کجا معلوم که روسای صنوف در توزیع منابع، به عدالت رفتار کنند و از کجا معلوم که دوست و رفیق خود را ارجح ننهند؟ و اساسا الگوریتم تعیین ضعیف و ضعیف‌تر را چه کسی طراحی و اجرا می‌کند؟

یکی در هیات مدیره نیست که از شاهسواری بپرسد چرا برای جلوگیری از هرگونه شک و شبهه هرچه تسهیلات از دولت میگیرد را به مساوات میان تمام اعضای صنوف تقسیم نمی‌کند؟؟

یکی در هیات مدیره نیست که از او بپرسد چرا به‌مانند تمام فعالان سندیکایی دیگر به جای گذران وقت در این شورا و آن کارگروه، تمام‌وقت به دنبال جذب تسهیلات برای صنف نمی‌رود؟

–مدیرعامل خانه سینما با اشاره به نظام بیمه‌ای عقب افتاده اهالی سینما گفت: نظام بازنشستگی اهالی سینما به شدت توهین‌آمیز است چون به خاطر یک سنگ بنای غلط بدترین نوع بیمه را که مشاغل آزاد است برای اهالی سینما برگزیده‌اند؛ در این بیمه، سینماگر از هیچ نوع بیمه بیکاری نمی‌تواند برخوردار شود و با حداقل دستمزد بازنشسته می‌شود. بالاخره وزرای ارشاد و رفاه باید برای اصلاح بیمه عقب‌افتاده سینماگران چاره‌ای بیندیشند. اصلا همه اهالی هنر به ۱۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسند؛ چرا وزرای ارشاد و رفاه برای اصلاح بیمه عقب‌افتاده سینماگران و ارتقای وضعیت بازنشستگان هنری چاره‌ای نمی‌اندیشند؟؟

یکی در هیات مدیره نیست که از شاهسواری بپرسد چرا این قدر دیر و در آخرین روزهای حیات دولت مطبوع(!!) تازه یادش آمده حرف بیست سال قبل سینماگران مستقل را بزند؟؟

–شاهسواری افزود: فضای مجازی فرصت‌های غریبی را در حیطه‌های مختلف ایجاد کرده ولی متاسفانه بهره سینمای ایران از آن ناچیز است و خودم به‌شخصه در خانه سینما کم کار کرده‌ام؛ مسئولیت بقیه با خودشان است!

حالا که شاهسواری به کم‌کاری خود اعتراف کرده بد نیست یکایک اعضای هیات مدیره هم بیایند و از مسئولیت خود در مشکلات فعلی سینمای ایران بگویند.

 

 

 

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=61967
image_print
برچسب ها: خانه سینماسینماروزانسینماژورنالشهرفرنگمنوچهر شاهسواریهیات مدیره خانه سینما
نوشته قبلی

افشای راز لاغری ناگهانی رزیتا غفاری!+عکس

نوشته‌ی بعدی

یک بازیگر پیشکسوت بیان کرد⇐ اگر می‌خواهیم با تعطیلی، مشکل کرونا را حل کنیم باید همه جا را تعطیل کنیم؛ نه اینکه مترو و هایپرمارکت‌ها باز باشند و سینماها، تعطیل!/ در سه ماه تابستان کل مخاطبان سینما به‌اندازه یک روز حضور مسافران در مترو نبوده است ولی مترو بی هیچ ایرادی، باز است و سینماها تعطیل!/وقتی سینما را تعطیل کردیم چطور جشنواره توان برگزاری دارد؟ اگر بودجه برگزاری جشنواره‌ها از جیب روسا می‌رفت باز هم اصرار داشتند به برگزاری در وضعیت قرمز کرونا؟

مطالب مرتبط

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

31 خرداد 1405

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: طبق رسم بازیهای جهانی فوتبال، برنامه‌های تخصصی جام۲۰۲۶ تلویزیون در دو شبکه سه و ورزش ارائه می شود....

سیاوش قمیشی

چه کسی برادر سیاوش قمیشی را کُشت؟؟؟⇐روایتی عینی از برادرزاده +ویدئو

30 خرداد 1405

سینماروزان: شاید کمتر کسی بداند که سیاوش قمیشی آهنگساز و خواننده شهیر ایرانی برادر خود را در جریان جنگ رمضان...

آیدین آغداشلو و بهاره افشاری

اعتراف تکان دهنده آغداشلو دربرابر بهاره افشاری!+ویدئو

29 خرداد 1405

سینماروزان: آیدین آغداشلو هنرمند تجسمی در گفتگو با برنامه منشور و دربرابر بهاره افشاری مدعی شده که عاشق ویدئوهای مفرحی...

نوشته‌ی بعدی
بازیگر «اخراجیها» و «رسوایی» بیان کرد⇐ روزی 2ساعت مسافرکشی سودآورتر از کار تئاتر است!!/مردم می‌روند بولینگ‌عبده تا تئاترهای بزن و بکوب ببینند/تئاترهایی که اندیشه پشتش است، مخاطب ندارد!/افرادی که باعث می‌شوند آدم‌های غیراستاندارد بازیگری کنند، خائن هستند!

یک بازیگر پیشکسوت بیان کرد⇐ اگر می‌خواهیم با تعطیلی، مشکل کرونا را حل کنیم باید همه جا را تعطیل کنیم؛ نه اینکه مترو و هایپرمارکت‌ها باز باشند و سینماها، تعطیل!/ در سه ماه تابستان کل مخاطبان سینما به‌اندازه یک روز حضور مسافران در مترو نبوده است ولی مترو بی هیچ ایرادی، باز است و سینماها تعطیل!/وقتی سینما را تعطیل کردیم چطور جشنواره توان برگزاری دارد؟ اگر بودجه برگزاری جشنواره‌ها از جیب روسا می‌رفت باز هم اصرار داشتند به برگزاری در وضعیت قرمز کرونا؟

دیدگاه‌ها 5

  1. حسین می‌گوید:
    قبل 6 سال

    هیات مدیره ای که نمیتونه
    دو تا توییت بزنه
    به نفع سینماییا
    بهتره که استعفا بده

    پاسخ
  2. مصیری می‌گوید:
    قبل 6 سال

    مدیرعامل =هیات مدیره
    هیات مدیره=مدیرعامل

    اگه همه با هم نبودن اوضاع بهتر نبود؟؟؟؟

    پاسخ
  3. منوچهر عالیفرد می‌گوید:
    قبل 6 سال

    وقتی حتی یه سینماگر در حد خود شاهسواری
    توی هیات مدیره نیس
    انتظار اینکه جرات کنن ایشونو
    وادار کنن به پاسخگویی
    انتظاری عبثه

    پاسخ
  4. سیدعلی رزازان می‌گوید:
    قبل 6 سال

    این هیات مدیره امثال یدالله صمدی و سیدضیا هاشمی و سیف الله دادو
    میخواس که سینما رو بشناسن و جرات کنن
    جلوی افراد اهمال کار بایستن
    .
    با افرادی که در هیچ پروژه معتبری نفر اول نبودن چطور
    میخوان صنفو بسازن؟؟؟

    پاسخ
  5. یک سینماگر زیر حط فقر می‌گوید:
    قبل 6 سال

    ای آقا
    کدام هیات مدیره
    این سینما ۵هزار عضو داره
    و اونوق حداقل رای برای ورود به هیات
    چقدر بوده؟ ۱۱تا!
    طرف با ۱۱تا رای عضو هیات مدیره شده
    ۱۱ بخش بر ۵هزار چقدر میشه؟؟
    ۲۲ ده هزارم….
    خنده دار نیس
    شایدم گریه دار

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • سایه اعدام بر سر آقای کارگردان!؟

    سایه اعدام بر سر آقای کارگردان!؟

    28 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7
  • اعتراف تکان دهنده آغداشلو دربرابر بهاره افشاری!+ویدئو

    27 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7
  • دستور کار حسین انتظامی: حذف کامل سلبریتی‌های خاموش و وسط‌خواب از پروژه‌های حاکمیتی!

    24 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6
  • چگونه آناهیتا افشار جای ترانه علیدوستی در «تهران کنارت» را گرفت؟/چطور یک پارتی در فستیوال کن موجب تولید این فیلم شد؟/«بن سای» هم یک پریناز ایزدیار دارد که هزار الله اکبر!/اگر در ایران ماندم، کمدی می‌سازم

    23 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • تغییر معاون نظارت؛ بی‌فایده‌ترین اقدام در سازمان سینمایی!

    23 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • زیرکی محمدرضا عباسیان و علی قائم‌مقامی، نقشه‌ی «هفت» را نقش بر آب کرد!

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه برای چهار کمدی و یک فیلم جنگی

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • متعاقب گزارش انتقادی سینماروزان⇐برنامه تلویزیونی «هفت» تعطیل شد

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5

آخرین مطالب

نمایش «سرِ انقلاب» روی صحنه رفت

سریال «سرخدار» با چهره‌های محبوب تلویزیون به شبکه یک می‌آید

رادیو؛ راوی حماسه کربلا در تاسوعا و عاشورا

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

نادر فلاح به «برای فروش» پیوست

فیلمی اجتماعی با بازی بهنوش بختیاری/ فیلمبرداری «رقصِ سپید» به پایان رسید

پوستر فیلم سینمایی «براسو» رونمایی شد

چه کسی برادر سیاوش قمیشی را کُشت؟؟؟⇐روایتی عینی از برادرزاده +ویدئو

فروش ۱۴ هزار و ۵۰۰ بلیت برای اکران دیدار ایران و بلژیک در سینماها

روزهای گرم تئاتر در عمارت نوفل‌لوشاتو

تبلیغات

ویژه ها

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟
خبر وسط

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

31 خرداد 1405

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: طبق رسم بازیهای جهانی فوتبال، برنامه‌های تخصصی جام۲۰۲۶ تلویزیون در دو شبکه سه و ورزش ارائه می شود....

ادامه مطلب
سیاوش قمیشی

چه کسی برادر سیاوش قمیشی را کُشت؟؟؟⇐روایتی عینی از برادرزاده +ویدئو

30 خرداد 1405
آیدین آغداشلو و بهاره افشاری

اعتراف تکان دهنده آغداشلو دربرابر بهاره افشاری!+ویدئو

29 خرداد 1405
برنامه تلویزیونی هفت

متعاقب گزارش انتقادی سینماروزان⇐برنامه تلویزیونی «هفت» تعطیل شد

29 خرداد 1405
اکران “لاک قرمز” در گروه آفریقا/”سلام بمبئی” در گروه آزاد روی پرده می رود

کفایت مذاکرات ۱۱۰میلیارد/جیمز باند ۹۲میلیارد/آنتیک ۵۱میلیارد/تهران‌کنارت ۴۴میلیارد/تاکسیدرمی ۱۴میلیارد/افتتاحیه سرد شمشیر و اندوه+آمار کامل فروش  

29 خرداد 1405
حامد مظفری در سینماهایلایت درباره سریال کلاغ و محسن قصابیان حرف زد

از امیرعباس هویدا تا قوام‌السلطنه و مستر بین در سریال “کلاغ” !/حامد مظفری در سینماهایلایت مطرح کرد+ویدئو

28 خرداد 1405
رقابت بوخوالد و مارادونا در جام جهانی ۹۰ ایتالیا

جام جهانی۲۰۲۶؛ جامی برای پیرمردها!؟

28 خرداد 1405
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم