• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

امسال هم نتوانستند جلوی عریض شدن کاخ جشنواره را بگیرند+برنامه کامل کاخ جشنواره

10 بهمن 1393
در یادداشت
0 0
A A
7

برج میلاد

در شرایطی که در روزهای آغاز به کار دبیرخانه فجر حرف از این بود که در کاخ جشنواره امسال نهایتا روزی 3 فیلم به نمایش درآید اما راه اندازی بخشهای خارج از مسابقه و هنروتجربه و البته اختصاص سالن اصلی به نمایش آثار مستند موجب شده است روزانه 6 فیلم در کاخ اکران شود.

سینماژورنال: در حالی که یکی از برنامه های ابتدایی دبیر جشنواره فیلم فجر تثبیت تعداد فیلمهای دو بخش مسابقه و فیلم اولیها بود و در روزهای آغاز به کار دبیرخانه مرتب از این حرف زده می شد که با تثبیت تعداد فیلمها میتوان نظمی نسبی هم به کاخ جشنواره داد اما در نهایت باز هم راه اندازی بخشی به نام “خارج از مسابقه” برای دلجویی از کارگردانان حذف شده و بخشی به نام “هنروتجربه” برای ادای احترام به مدیر این گروه سینمایی(!) سبب ساز عریض شدن برنامه کاخ جشنواره شد.

به گزارش سینماژورنال آنها که در روزهای ابتدایی شروع به کار دبیرخانه با دبیر یا مدیر روابط عمومی گپ و گفت میکردند مرتب این جمله را می شنیدند که امسال برنامه نمایش فیلمها در کاخ جشنواره بعد از اذان ظهر آغاز میشود و در هر روز بیشتر از سه فیلم روی پرده نخواهد رفت. البته که پیش بینیهای دوستان هم برمبنای لحاظ 22 فیلم بخش مسابقه و 11 فیلم بخش نگاه نو بود اما از یک طرف افزوده شدن فیلمهای برگزیده جشنواره کودک به فهرست فیلمهای مسابقه و از آن رو راه اندازی بخشهای خارج از مسابقه و هنروتجربه باعث شد امسال هم برنامه نمایش عریضی را در کاخ جشنواره پیش رو داشته باشیم.

خستگی اهالی رسانه و سخت شدن کنترل ورود و خروج

البته که مدیران جشنواره در کنار همه این بخشها، نمایش آثار مستند را که در سالهای قبل در سالنهای فرعی برج انجام میشد در میان برنامه های اصلی گنجانده اند یعنی امسال در سالن همایشهای برج میلاد که مقر اصلی کاخ جشنواره است روزی 6 فیلم به نمایش درمی آید و اهالی رسانه مجبورند از ساعات ابتدایی صبح و حدودا 10 در کاخ باشند تا حوالی 11 شب. در این بین ممکن است تاخیرهایی هم در نمایش فیلمها وجود داشته باشد که ساعات حضور در کاخ را بیشتر خواهد کرد.

برنامه نمایش فیلم در برج میلاد
برنامه برج میلاد/ برای واضح شدن کلیک چپ کنبد

طبیعی است که این برنامه عریض و طویل هم اسباب خستگی اهالی رسانه را فراهم خواهد کرد و هم کنترل ورود و خروجها را بخصوص در روزهای آخر هفته دشوار می سازد و البته که باز هم این قضیه را به اثبات می رساند که در جشنواره فیلم فجر همه چیز در دقیقه نود است که مشخص میشود.

سال بعد وعده توخالی ندهید

امسال که گذشت و کاری نمیشود کرد اما جناب رضاداد که احتمالا سال بعد هم دبیر خواهند بود حتما در شروع به کار دبیرخانه سی و چهارم سعی کنند سخنانی را مطرح کنند که به قطعیت آن ایمان دارند وگرنه وعده های توخالی فقط اعتبار مدیریتها را زیر سوال می برد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=272
image_print
نوشته قبلی

صندلی “هفت” لرزان شد؛ برادر به کمک برادر آمد…

نوشته‌ی بعدی

فیلمبرداری “ازدواج…” گلزار به اردیبهشت ماه موکول شد/20 درصد فیلمنامه دستخوش تغییر شد

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی

فیلمبرداری "ازدواج..." گلزار به اردیبهشت ماه موکول شد/20 درصد فیلمنامه دستخوش تغییر شد

دیدگاه‌ها 7

  1. ساره می‌گوید:
    قبل 11 سال

    خب همه فیلم هارو نبینید!
    والا مگه مجبورمون کردن!!

    پاسخ
    • زیبا می‌گوید:
      قبل 11 سال

      نمیشه که عزیزم وقتی دبیر سرویس دستور میده باید بمونی گزارش بفرستی مگه میشه بگی نه….شرایط فعلی برای اعضای انجمن منتقدان خیلی خوبه که میتونن بدون مخابره خبر ده روز اونجا فیلم ببینن و بخورن و بعضا بخوابن…نکنه شما هم عضو انجمنی؟

      پاسخ
      • donya می‌گوید:
        قبل 11 سال

        عزیزم سطح یک خبرنگار با منتقد و نوع حرفه و شغلشون فرق داره .شما مجبوری گزارش بدی چون شغلته و بابتش پول میگیری منتی هم سر ملت نیست!

        منتقد هم فیلم میبینه که بنوسه و پول میگیره و بازم منتش سر کسی نیست
        کار شما ایجاب میکنه سریع باشی و به ساعت کار منتقد چنین معذوریتی نداره(درکش اینهمه براتون مشکلله؟!!)

        شما که هنوز نمیتونی شغل هارو تفکیک کنی و فکر میکنی منتقدا میان اونجا و راحتن و شما داری زجر میکشی یا کمی مطالعه و سوادت رو بیشتر کن یا شغلت رو عوض کن که اینقدر تو برج میلاد زجر نکشی!! والا

        و در جوابتون نخیر من نه منتقدم و نه خداروشکر خبرنگار که مجبور باشم دنبال بازیگرا بدوم …
        من یه سینما دوستم و دست میکنم توی جیبم و میرم سینما فیلم هارو میبینم.

        پاسخ
        • رضی می‌گوید:
          قبل 11 سال

          دوست عزیز
          هر سال حدود 500 نفر به عنوان منتقد کارت ورود به جشنواره رو میگیرن که حداقل 70 درصدشان سالی ده تا مطلب سینمایی هم نمینویسن
          اونیکه اسمش منتقده باید تو بطن کار باشه و البته به طور نسبی در جریان روزنامه نگاری باشه نه اینکه فقط یه برچسبو به خودش ضمیمه کنه که کارت جشنواره بگیره

          پاسخ
          • donya می‌گوید:
            قبل 11 سال

            با این حرف موافقم اما میدونم خیلی هاشون هم دست به قلم هستن و در طی سال باید پیش از اکران فیلم ها نقد رو اماده کنن یا مصاحبه بگیر ن و از این راه پولی درمیارن و بعضی هاشون اصلا شغلشون همینه.

            اخه اون دوسمون با یه حب و بغضی در مورد منتقدا حرف میزنه که انگار مال پدر ایشون رو خوردن یا اونها بهششون درستور دادن خبرنگرا بشن !!!
            خب عزیزم خبرنگار شدی و پولش رو میگیری منتی سر ملت نیست!

      • مينا می‌گوید:
        قبل 11 سال

        بنظرم خبرنگاراي سينمايي كم محلي بازيگرا و كارگردانها بدجور بهشون فشار مياره، اخه من خودم هم به مدت كوتاه خبرنگار سينمايي بودم و ميدونم چقدر اذيت كنندس كه ادم مدام با قشري سروكله بزنه كه از موضع بالا و تحقيراميز به ادم نگاه ميكنن و براحتي ادم رو ضايع و تحقير ميكنن

        پاسخ
  2. زیبا می‌گوید:
    قبل 11 سال

    میناجونم
    هر کی کم محلی کرد تو هم بهش کم محلی کن عزیزم
    یه وقت نزاری اینا عقده بشه رااات بعد بخوای بیای تو کامنتا عقده هاتو خالی کنی عزیزجان

    پاسخ

پاسخ دادن به ساره لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم