• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

تهیه‌کننده «ایتالیا ایتالیا» به صراحت عملکرد شورای صنفی نمایش را به چالش کشید⇐شوراي صنفي نمي‌تواند مديريتي روي اكران‌ها داشته باشد/برنامه‌ريزي بد شورا باعث شد در شش ماهه دوم امسال فقط 42 فيلم تقاضاي اكران در گروه آزاد را بدهند!/اینکه فيلمي كه تازه ساخته شده{«آینه بغل»؟} را مي‌خواهند سريع اكران كنند، يك بي‌عدالتي كامل است!/براي فیلمشان قرارداد 700 ميليون توماني تبليغات بسته‌اند!!!/جايي كه نظارت وجود نداشته باشد، فساد به وجود مي‌آيد/شورای صنفی نمایش اگر نمي‌تواند كاري انجام دهد، مسئولیت را به ارشاد واگذارد/سهم بخش خصوصی «شعار» است و «منافع» به بخش دولتی می‌رسد/حیدریان بیاید وسط و کاری انجام دهد

30 مهر 1396
در گفتگو
0 0
A A
4
تهیه‌کننده «ایتالیا ایتالیا» به صراحت عملکرد شورای صنفی نمایش را به چالش کشید⇐شوراي صنفي نمي‌تواند مديريتي روي اكران‌ها داشته باشد/برنامه‌ريزي بد شورا باعث شد در شش ماهه دوم امسال فقط 42 فيلم تقاضاي اكران در گروه آزاد را بدهند!/اینکه فيلمي كه تازه ساخته شده{«آینه بغل»؟} را مي‌خواهند سريع اكران كنند، يك بي‌عدالتي كامل است!/براي فیلمشان قرارداد 700 ميليون توماني تبليغات بسته‌اند!!!/جايي كه نظارت وجود نداشته باشد، فساد به وجود مي‌آيد/شورای صنفی نمایش اگر نمي‌تواند كاري انجام دهد، مسئولیت را به ارشاد واگذارد/سهم بخش خصوصی «شعار» است و «منافع» به بخش دولتی می‌رسد/حیدریان بیاید وسط و کاری انجام دهد

ایتالیا ایتالیا

سینماروزان: مهدی صباغ زاده کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که چند سالیست موسسه پخش نیمروزفیلم را مدیریت میکند این روزها موزیکال-عاشقانه «ایتالیا ایتالیا» را روی پرده دارد؛ فیلمی که علیرغم کمبود تبلیغات محیطی در آستانه فروش یک میلیارد قرار گرفته است.

به گزارش سینماروزان تراکم بالای اکران پاییزی که ناشی از باز کردن ورودی اکران توسط شورای صنفی نمایش است و کنارش زمزمه های روی پرده فرستادن قریب الوقوع فیلمی به نام «آینه بغل» که هنوز دو ماه هم از صدور پروانه نمایشش نگذشته در گروه استقلال، انتقادات فراوانی را به شورای صنفی نمایش وارد کرده است.

انتقاداتی که به تناقض گویی اعضای شورای صنفی نمایش هم منجر شده است به گونه ای که سخنگوی شورای نمایش از عدم انعقاد قرارداد اکران برای گروه استقلال گفته و رییس این شورا از انعقاد قرارداد اکران برای این گروه حرف زده است.(اینجا را بخوانید)

در این شرایط مهدی صباغ زاده که خودش شرایط سخت اکران پیش روی «ایتالیا…» را بخاطر شلوغی عجیب و غریب اکران درک کرده در گفتگو با محمدصادق عابدینی در «جوان» به گلایه از اوضاع و احوال اکران و عملکرد شورای صنفی نمایش پرداخته و از سازمان سینمایی خواسته نظارتی جدی بر عملکرد شورا داشته باشد.

اكران‌هاي سينما در نيمه دوم سال را چطور مي‌بينيد؟

به نظرم در شش ماهه دوم سال به دليل فشردگي بيش از حدي كه وجود دارد، فشار زيادي به فيلم‌هاي در حال اكران وارد مي‌شود و همين طور به فيلم‌هايي كه بر پرده هستند، اضافه مي‌شود. با اين وضعيت واقعاً اكران‌ها درب و داغان شده است.

چه شد وضعيت اكران‌ها به اين شكل درآمد؟

همه‌اش به برنامه‌ريزي بد شوراي صنفي نمايش باز مي‌گردد، در شش ماه اول طوري عمل كردند كه چند پخش‌كننده راحت فيلمشان را اكران كنند و نتيجه‌اش لطمه‌اي شد كه به بقيه خورد. شوراي صنفي حتي نمي‌تواند مديريتي روي اكران‌ها داشته باشد.

گفته مي‌شود چيزي مانند مافيا در چينش اكران‌ها دخيل است که مثلا به ناگاه به دنبال اکران «آینه بغل»است. اين را قبول داريد؟

چيزي به اسم مافيا نداريم، اما اينكه فيلمي را كه تازه ساخته شده مي‌خواهند سريع اكران كنند، يك بي‌عدالتي كامل است نسبت به فيلم‌هايي كه مدت‌ها منتظر نوبت اكران بودند. مسئوليت به وجود آمدن اين بي‌عدالتي هم شوراي صنفي نمايش است.

نگاه كنيد در شش ماهه دوم امسال فقط 42 فيلم تقاضاي اكران در گروه آزاد را داده‌اند، در حالي كه در نيمه اول هيچ خبري نبود و بعضي از فيلم‌ها با خيال راحت به فروش‌هاي ميلياردي رسيدند.

مگر وظيفه اصلي شوراي صنفي اين نيست كه بر نحوه اكران‌ها مديريت كند؟

ما هم همين را مي‌گوييم، ولي مي‌گويند وظيفه ما فقط وارد و خارج كردن فيلم‌ها به اكران است. اگر نمي‌توانند براي سينما كاري انجام دهند، بگذارند خود وزارت ارشاد و سازمان سينمايي كاري كند و آقاي حيدريان وسط بیاید و اين كار را انجام دهد.

به نظرم سازمان سينمايي هم در اين ميان بي‌تقصير نيست!

بله. ارشاد مي‌خواهد خودش را از زير فشارسينمايي‌ها بيرون بياورد، براي همين سينما را رها كرده‌است، چند فيلم مانند «خانه دختر» رفع توقيف شدند، سريع مي‌خواهند آنها را اكران كنند، درحالي كه بسياري از فيلم‌هاي خوب، مدت‌ها است در صف اكران بوده‌اند.

چرا ارشاد سينما را رها كرده است؟

وزارت ارشاد مثل دولت عمل مي‌كند؛ يعني تا زماني كه يك كارخانه منافع داشته باشد، مديريتش را دولت در دست خودش نگه مي‌دارد و زماني كه ورشكسته و ضرر‌ده شد، آن را به بخش خصوصي واگذار مي‌كند تا مسئوليتش بر گردن ديگران بيفتد.

من با توجه به سوابقي كه از آقاي حيدريان مي‌شناسم، انتظار دارم بنشيند براي سينما برنامه‌ريزي كند و آن را به سمت درستي هدايت كند. الان دست پخش‌كننده‌ها را بسته‌اند. اگر پخش‌كننده نتواند كاري كند پس چرا اصلاً پخش‌كننده داشته باشيم؟ هر‌كس هر طور دلش خواست برود فيلمش را اكران كند!

دولت كه هميشه شعار حمايت از سينما را داده، اين شعار با نوع عملكردش تناقض دارد!

چه كمكي؟! كدام يك از بخش‌هاي دولتي دارند به سينما كمك مي‌كنند؟ شهرداري اين همه امكانات دارد، ولي بيلبوردهايش را براي تبليغ در اختيار سينما قرار نمي‌دهد. در مقابل اين وضع من شنيده‌ام براي يكي از فيلم‌هاي سينمايي قرارداد 700 ميليون توماني تبليغات بسته شده‌است، اين پول يعني اگر فيلم 1/5ميليارد تومان هم بفروشد، همه پول را بايد براي هزينه تبليغ بدهد!

شايد اين فيلم با حمايت خاصي ساخته شده و حتي قبل از اكران به سود رسيده و نيازي به رسيدن به فروش نداشته باشد!

وقتي برنامه‌ريزي و نظارتي وجود نداشته باشد، كنترل از دست ارشاد خارج مي‌شود و بالاخره جايي كه نظارت وجود نداشته باشد، فساد هم به وجود مي‌آيد. اين مشكل هم تنها در سينما نيست، مگر شخصي را بازداشت نكرده‌اند كه چند هزار ميليارد از بانك‌ها وام گرفته بود؟ كسي از آن بانك پرسيده به چه حسابي به آن شخص اين همه وام داده‌اي؟

اين وضعيت قطعاً به ضرر بخش خصوصي است كه در سينما فعال است و با بي‌برنامگي‌ای كه به وجود آمده باعث ضرر مالي بخش خصوصي مي‌شود!

در كشورما چارچوب‌هايي براي فعاليت سينما قرار داده‌شده‌است. وقتي فيلمساز يا پخش‌كننده فيلم كه از چندين كانال و فيلتر عبور كرده تا مجوز بگيرد، در اين چارچوب‌ها فعاليت مي‌كند، بايد از آن حمايت هم شود. ولي مي‌بينيم هرجا مي‌خواهند شعار دهند، پاي بخش خصوصي به ميان مي‌آيد، مثل «حمايت از بخش خصوصي» و «فعال كردن بخش خصوصي» اما هرجا كه پاي منافع در ميان است، بخش دولتي آنجا است! سهم بخش خصوصي هميشه همان شعار بوده است.

به فشردگي‌ای اشاره كرديد كه براي اكران وجود دارد، اين وضعيت چطور به وجود آمده‌است؟

الان مي‌گويند هر فيلمي توانست با 10 سينما قرارداد اكران ببندد بيايد و در گروه آزاد اكران بگيرد. جالب است سراغ هر سالن سينمايي هم كه مي‌رويم، مي‌گويند چند قرارداد اكران داريم. براي فيلم «هاري» چند ماه است تلاش كرده‌ايم كه به اكران برسد و نشده است.

با اين شرايط هر فيلمي هم كه اكران شود، به مشكل مي‌خورد و نمي‌تواند فروش خوبي داشته باشد!

در سينما همه به دنبال منفعت هستند، ما يك خانواده هستيم، ولي با اين شرايط مي‌خواهند ما را به جان هم بيندازند. ما كه نمي‌توانيم رو در روي يكديگر قرار بگيريم و هر روز همديگر را كتك بزنيم.

اين وسط وزارت ارشاد بايد مثل قاضي عمل كند و ببيند چه اتفاقي افتاده و مسائل را حل كند. الان طوري شده كه سه دفتر پخش فيلم همه اكران‌ها را در دست دارند و باقي پخش‌كننده‌ها كه اتفاقاً دارند حرفه‌اي كار مي‌كنند و دفاترشان فعال است، فرصت اكران فيلمشان را به دست نمي‌آورند. اين كار ناشي از نبود نظارت است. آنها حتي نمي‌آيند فعاليت دفاتر ما را ببينند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=44341
image_print
برچسب ها: آینه بغلایتالیا ایتالیاشورای صنفی نمایشمهدی صباغ زادهنیمروزفیلم
نوشته قبلی

حواشی بریز و بپاش 20میلیاردی جشنواره‌های فجر به ماهواره کشید+فیلم⇔کجاست مدیر جسوری که ریزهزینه‌‌ها را منتشر کند؟

نوشته‌ی بعدی

«هایلایت» به صداگذاری رسید

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
«هایلایت» به صداگذاری رسید

«هایلایت» به صداگذاری رسید

دیدگاه‌ها 4

  1. اصغر احمدی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    اینکه اینه بغلو میخوان بیارن وسط
    خییلی ستمه خداییش
    بقیه باید دو سال دو سال بمونن تو نوبت و یکی بیاد راحت
    بخوره بره..

    پاسخ
  2. محسنی مجید می‌گوید:
    قبل 8 سال

    ایتالیا ایتالیا رو به جای یک بار
    سه بار دیدم
    با سه تا رفیق مختلف
    و هر سه بار لذت بردم
    دمتون گرم بابت این فیلم خوب

    پاسخ
  3. مریم چخمافی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    شورا مسئولیت را به ارشاد واگذارد؟؟؟
    یعنی الان ارشاد خبر نداره از اوضاع شورا؟؟/
    مگه میشه؟
    مگه داریم؟
    شاید هم کاملا هماهنگن؟

    پاسخ
  4. تلآلو می‌گوید:
    قبل 8 سال

    بخش خصوصی نمونده
    له شدن رفتن
    اونقدر چنبره بخش دولتی و شبه دولتی زیاده که دیگه بخش خصوصی
    نمیتونه نفس بکشه

    پاسخ

پاسخ دادن به مریم چخمافی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم