• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

انتقال جشنواره کوتاه به پردیسی دورافتاده با کدام استدلال؟؟⇐این، همان پردیسی است که داروغه‌زاده از پیشنهاد ده میلیاردی مدیرانش خبر داده بود!/این پردیس دورافتاده، اسپانسر جشنواره شده یا …؟

15 مهر 1400
در یادداشت
0 0
A A
3
جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ گرفتار در چنبره سعی و خطا⇐از انتخاب مشاوران بی‌ربط و برگزاری بزرگداشت برای آنها که یک سال ساز مخالف زده‌اند تا شفاف نبودن مناسبات مالی

جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماروزان/حامد مظفری: برگزاری جشنواره کوتاه در پردیسی دور از مرکز پایتخت، در حالی که بسیاری از سینماها و پردیس‌های مرکزی شهر به‌خاطر شیوع کرونا، خلوت و در دسترس هستند، پرسش‌برانگیز است.

به گزارش سینماروزان، بهمن۹۷ که ابراهیم داروغه‌زاده دبیر وقت جشنواره فجر از پیشنهاد ده میلیاردی پردیس ایران مال برای انتقال کاخ جشنواره بدان صحبت کرد، حرفهایش چندان شگفتی‌ساز نشد.(اینجا را بخوانید)

مجموعه ایران مال، مجموعه‌ای بسیار دور از مرکز پایتخت بوده و با وجود سرمایه‌گذاری هنگفت برای راه‌اندازی این مجموعه نیاز به این داشته که امکاناتش برای عموم به نمایش گذاشته شود و چه مجالی بهتر از جشنواره‌هایی مثل فجر برای این معرفی.

داروغه‌زاده به دلایل مختلف که اصلی‌ترین آن می‌توانست دور از دسترس بودن ایران مال باشد پیشنهاد مالی جذاب(!) انتقال کاخ جشنواره به آن را قبول نکرد که امری عقلانی بود. جشنواره، در سالهای برگزاری در برج میلاد هم بارها به خاطر دوری مسیر، نواخته شده بود چه برسد به انتقال آن به انتهای همت و حوالی چیتگر که کلی هزینه ایاب و ذهاب و تلفات وقت، روی دست اهالی رسانه و سینما می‌گذاشت!

اینکه جشنواره کوتاه تهران برای دومین سال اصرار به برگزاری در ایران مال دارد با کدام استدلال بوده؟

شیوع کرونا در دو سال اخیر، اسباب خلوت شدن اغلب سینماها و پردیس‌های سینمایی مرکز شهر را رقم زده و حتی برخی پردیس‌های مدرن را بعد از یکی دو هفته بازگشایی به تعطیلی کشانده.
در این شرایط چرا دست‌اندرکاران جشنواره کوتاه به‌جای پردیسی دورافتاده، پردیسی مرکزی را برای برگزاری جشنواره انتخاب نکرده‌اند؟ درست است که پردیس سینمایی ایران مال، سالن‌هایی استاندارد و باکیفیت دارد ولی این ویژگی اغلب پردیس‌های تازه تاسیس یا سینماهای بازسازی شده مرکز پایتخت هم هست.

برای جشنواره‌ای که ردیف بودجه میلیاردی دارد، مذاکره با یکی از پردیس‌ها یا سینماهای مرکز پایتخت و صرف هزینه برای برگزاری جشنواره در یکی از پردیس‌ها یا سالن‌های مرکزی نباید چندان دشوار باشد مگر اینکه پردیس ایران‌مال به طور کاملا رایگان یا اسپانسرینگ دراختیار برگزارکنندگان گذاشته شود؟؟

اگر بحث بر سر رایگان بودن سینما بوده که در این صورت هم می‌شد از سینماهایی مرکزی مثل فرهنگ که مالکیت آنها دراختیار نهادهای دولتی سینماست، استفاده شود. به خصوص که سینما فرهنگ علاوه بر سالن بزرگ اصلی با کیفیتی استاندارد، دو سالن کوچک‌تر هم دارد که خیلی راحت می‌شد از آنها برای برنامه‌ریزی جشنواره‌ای استفاده کرد.

می‌ماند بحث اسپانسری و صرف هزینه از سوی ایران‌مال برای انتقال جشنواره کوتاه به آن؟؟ آیا این پردیس دور از مرکز، اسپانسر جشنواره است و برای دراختیار داشتن مرکزیت جشنواره کوتاه، بناست هزینه‌ای پرداخت کند؟؟؟

سینماروزان آماده است پاسخ برگزارکنندگان جشنواره کوتاه به این پرسش‌ها را منعکس کند.

 

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=65635
image_print
برچسب ها: ابراهیم داروغه زادهپردیس ایران مالجشنواره فیلم کوتاه تهرانسایت سینما روزانسیدصادق موسويسینماروزان
نوشته قبلی

اعلام اسامی فیلمسازان مشمول حمایت کانون در سال جدید⇐از کارگردان یونیت دوم “محمد…” تا کاشف علاقمندان مونث بازیگری!/از کارگردانی که همچنان به‌واسطه “کلید” شناخته می‌شود تا سازندگان سریالهای روتین تلویزیون و…

نوشته‌ی بعدی

صدور پروانه برای کیمیایی+صدور پروانه برای نیکی کریمی+صدور پروانه برای برادران افغان+صدور پروانه برای مدیرعامل خانه هنرمندان!+صدور پروانه برای ابوالفضل جلیلی+فهرست کامل پروانه های صادره

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
آیکون سینما

صدور پروانه برای کیمیایی+صدور پروانه برای نیکی کریمی+صدور پروانه برای برادران افغان+صدور پروانه برای مدیرعامل خانه هنرمندان!+صدور پروانه برای ابوالفضل جلیلی+فهرست کامل پروانه های صادره

دیدگاه‌ها 3

  1. هادی موسوی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    وقتی بناست برای برگزاری جشنواره حتی در دل کرونا، بودجه میلیاردی صرف شود چرا در مورد مهمترین رکن جشنواره که محل برگزاری است، هزینه صرف نشود؟
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  2. الف می‌گوید:
    قبل 4 سال

    كرونا همه چيز را ماست مالي ميكند!!!

    پاسخ
  3. الی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    صبامال، لوتوس، گالریا، نارسیس، هدیش، آزادی و…
    این همه پردیس داریم در خود پایتخت
    چرا رفتن سمت کرج؟؟؟

    پاسخ

پاسخ دادن به الی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم