• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

در واکنش به اظهارات علنی یک نماینده مجلس!⇐ایوبی با یک غلط املایی به حمایت از جنتی پرداخت و نوشت⇐حمایت وزیر ارشاد مستعفی از یک کارگردان باوقار طبیعی بوده!!

11 آبان 1395
در یادداشت
0 0
A A
2
در واکنش به اظهارات علنی یک نماینده مجلس!⇐ایوبی با یک غلط املایی به حمایت از جنتی پرداخت و نوشت⇐حمایت وزیر ارشاد مستعفی از یک کارگردان باوقار طبیعی بوده!!

حجت ا.. ایوبی و علی جنتی

سینماروزان: بعد از اخبار برخی رسانه ها که دلایل استعفای علی جنتی را “غیرفرهنگی” می دانستند در جلسه رای اعتماد وزیر جدید ارشاد هم احسان قاضی زاده نماینده مجلس با بیانی صریح دلیل استعفای جنتی را بی ربط به ماجرای کنسرتها و دغدغه فرهنگی مراجع دانسته و البته بر “عبرت آموز بودن” آن تاکید کرد.

به گزارش سینماروزان این موضوع را که بگذاریم کنار اخبار تلگرامی درباره دلایل استعفا و ردپای برخی تله فیلمسازان که به دنبال مجوز پخش بودند(!) در این ماجرا، حجم پرسشها دوچندان می شود.

در این اوضاع حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی در یادداشتی تلگرامی، به حمایت از جنتی برخاسته و شایعات تلگرامی را این طور پاسخ داده که حمایت وزیر ارشاد از یک کارگردان که او را به وقار می شناسند، طبیعی است!

البته که ایوبی از این کارگردان باوقار نامی نبرده اما اگر اخبار تلگرامی پیرامون استعفا را رصد کنیم برخلاف گفته ایشان با “کارگردان باوقاری”به معنای واقعی کلمه روبرو نمی شویم و فقط برخورد می کنیم با تعدادی نام اختصاری بانوان که هیچ کدام از این اسامی هم کمترین انطباقی با کارگردانان زن شناخته شده سینمای ایران ندارند.

از آن گذشته ایوبی چه پاسخی دارد بر سخنان قاضی زاده هاشمی نماینده فریمان در مجلس، که خطاب به وزیر جدید ارشاد گفت: شما امروز می‌خواهید سکان‌دار اموری باشید که داستان‌های عبرت‌آموزی داشته است؛ آقای علی جنتی نه شهید کنسرت هستند و نه برای دغدغه دولت نسبت به سخنان مراجع کنار گذاشته شدند که اگر قرار بود اینطور باشد، باید سه سال پیش کنار گذاشته می‌شد. اما امروز چیزی نمی‌گویم چرا که از رهبر انقلاب آموخته‌ام که مراقب نگفته‌ها و گفته‌هایم باشم!

آیا متن ایوبی نوعی پاسخگویی غیرمستقیم و توام با محافظه کاری به سخنان علنی این نماینده است؟

متن حامیانه ایوبی در باره شایعات پیرامون استعفای جنتی را با این توضیح بخوانید که این رییس در ظاهر علاقمند به شعر و ادب و مولانا، یک غلط املایی فاحش هم در یادداشت خود دارند و “بی محابا” را با “ه” نگاشته اند:

عالمی را یک سخن ویران کند روبهان مرده را شیران کند گویی دیگر رسم شده که پس از جابجایی یک مدیر به هر بهانه ای باید پچ پچه ها آغاز شود. بدگمانی، بدگویی و اتهام و افترا گویی قبح گذشته را از دست داده. و چه مصیبتی بالاتر از این. هیچ دلیلی ندارد که وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قاعده بد استثناء شود. در شرائطی که اهالی فرهنگ و هنر روزگار تازه ای از ادب و احترام و رونق را می آزمودند، تلاطم و حرف و حدیث و سنت ناپسند پشت سرگویی آغاز شد. در این جهانِ جهانی شده که فرصتی بی مانند برای ارتباطات پدید آمده برخی اما ویروس گونه به جانِ آبروی مردم افتاده اند. می تازند، محکوم می کنند و شنیده ها و نشنیده ها را وسیله ای برای عقده گشایی ها خود قرار می دهند. خبرهایی که ازناکجاآبادها می آید و در فضاهای مجازی و غیرمجازی آنقدردست به دست می شود تا بی اصالتی اش در لابلای این همه غوغا گم شود.
 در این بین از ناکجایی خبری بر حمایت وزیر محترم پیشین از کارگردانی که او را به وقار و احترام می شناسند منتشر و حمایت طبیعی وزیر از اهالی هنر را در کارگاه ذهن و جان بدگمان خود به گونه ای دیگر تفسیر و زبان به بهتان و ناسزا گشوده اند.
دستور وزیر برای حمایت از هنرمندان در چارچوب ضوابط امری پیوسته و دائمی است در وزارت فرهنگ. رسیدگی به امور کسانی که در لابلای بوروکراسی پیچیده و هزار توی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سازمان سینمایی گرفتار می شوند همواره بوده، هست و خواهد بود. آنها که بی مهابا{بی محابا} تیر از کمان سخن می کشند بخوانند یک بار دیگر این سخن مولانای بزرگ را که: نکته ای کان جست ناگه از زبان همچو تیری دان که آن جست از کمان چون گذشت از سر جهانی را گرفت گرجهان ویران کند نبود شگفت و بدانند که این طوفانها فروخواهد نشست. غبارها خواهد رفت و حقایق می ماند. فرهنگ و دین و سنتهای ما نکوهش می کند این بی اخلاقی ها را به هر نامی که باشد. بدگمانی، اتهام و پشت سرگویی به هر نامی و به هر شیوه ای محکوم است و ناپسند. و تلاش های علی جنتی و دیگر خادمان سربلندی کشور در جای خود محفوظ است و ماندگار.

تصویری از متن تلگرامی ایوبی
تصویری از متن تلگرامی ایوبی
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=30478
image_print
برچسب ها: احسان قاضی زاده هاشمیاستعفاحجت ا.. ایوبیعلی جنتی
نوشته قبلی

صالحی امیری وزیر ارشاد شد⇐آیا سازمان سینمایی دستخوش تحول خواهد شد؟

نوشته‌ی بعدی

سریال‌سازی کارگردان “خانه پدری” برای شبکه اول سیما

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
کیانوش عیاری: اگر مجلس تغییر کند، ممکن است مشکل "خانه پدری" حل شود!/اگر پدر خانواده که دخترش را می‌کشد شغلی به جز فرش‌فروشی داشت شاید مشکلات فیلم حل می‌شد/مرا بدون باج دادن راحتتر می‌شود خرید تا با ارقام و اعداد!

سریال‌سازی کارگردان "خانه پدری" برای شبکه اول سیما

دیدگاه‌ها 2

  1. تکاری می‌گوید:
    قبل 9 سال

    ایوبی هم رفتنی شده انگار
    ایوبی جان بای بای

    پاسخ
  2. رضایار می‌گوید:
    قبل 9 سال

    همه آدمای نامشهور میان تو مدیریت سینما
    و یه اسم و رسمی به هم میزنن
    و همچین هم مغرور میشن که انگار تا ابد بناست بمونن اونجا

    پاسخ

پاسخ دادن به رضایار لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم