سینماروزان: انتشار یادداشتی گزنده از سوی روزنامه کیهان در نقد سریال بدنام با واکنش کارگردان سریال، مواجه شد.
کیهان با تیتر «وهن حکم شرعی…» نوشته بود: در قسمت چهارم سریال «بدنام»، گرهای نمایشی باز میشود که نه تنها شبکه نمایش خانگی را با رسوایی تام مواجه کرده، بلکه به مثابه وهن احکام روشن دین مبین اسلام تلقی میشود. این سریال از قسمت اول با مطرح کردن جدایی اسماعیل و یلدا و ابهام تعلق فرزند به پدر یا مادر، در قسمت چهارم به وضوح نشان میدهد که یلدا پس از جدایی از شوهرش، به عقد موقت (صیغه) ابراهیم- پدر شوهر سابق خود- درآمده است! این درحالی است که بر اساس شریعت اسلام، زن پس از عقد با مرد، تا پایان عمر نسبت به پدر شوهر خود «محرم ابدی» است و هرگونه رابطه عاطفی یا زناشویی با او مطلقاً حرام و از مصادیق زنا محسوب میگردد. نکته تأملبرانگیز این است که ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) به این سریال مجوز نداده و مشخص نیست کدام نهاد یا ارگان مسئول صدور مجوز انتشار آن شده است.
احسان سجادی حسینی مجبور شده جهت پاسخگویی مستدل به کیهان، بخشی از داستان سریال خود را لو دهد و توضیحاتی درباره شخصیت اصلی آن-با بازی ستایش رجائی نیا- دهد و در عین حال تاکید نماید که سریالش مجوز دارد و قانونی عرضه شده.
کارگردان سریال «بدنام»، احسان سجادی حسینی، اذعان کرد که داستان «بدنام» حول تحول و توبه شخصیتها بازی میکند و یکی از اخلاقیترین سریالهای تولید شده در شبکه نمایش خانگی است.
او همچنین، به انتشار یادداشتهایی با محوریت بیاخلاقی و حرمتشکنی علیه «بدنام» اشاره کرد و گفت که این اقدام ممکن است با هدف فشار برای توقیف مجدد سریال باشد به خصوص که سریال «بدنام» نیز با پخش چهار قسمت، مخاطبان را در شرایط قطع اینترنت برای ساعاتی سرگرم کرد.
احسان سجادی حسینی در گفتوگو با خبرآنلاین اعلام کرد: ادعای عجیب یادداشتی که اخیرا با عنوان وهن دین منتشرشد، کاملا دروغ و فراتر از آن است، و مصداق بارز تهمت به تیم سازنده این اثر. داستان بدنام درباره تحول و توبه است که در کنار نهی از ریاکاری و کاسبی با دین، روایت میشود. این سریال احتمالا از اخلاقی ترین و مذهبیترین سریال هایی است که تا به حال در شبکه نمایش خانگی ساخته شده، «یلدای» این سریال چون یک دستیار باهوش امر وکالت است، دقیقا با شناخت درست از حقوق و قوانین اسلامی،برای اینکه برای همیشه و با اتکا به موازین شرعی، از شر ابراهیم خلاص شود، تمام تلاش خود را می کند تا به عقد پسر او درآید و در این مسیر به کل آدم دیگری میشود، این اتفاق دقیقا ۱۸۰ درجه با اتهامی که این یادداشت به محتوای سریال زده متفاوت است.
او همچنین باگلایه از برخی انتقادها به پخش این سریال گفت: «بدنام» مجوز رسمی تولید دارد و اکنون نیز با رفع برخی موانع با طی موازین قانونی و از مجرای قانونی منتشر میشود.
بنابراین گزارش، در چندهفته اخیر و پس از رفع توقیف سریال، یادداشت هایی علیه “بدنام” با محوریت بی اخلاقی و حرمت شکنی در فضای مجازی منتشر شده که شاید با هدف فشار برای توقیف مجدد سریال باشد. سریالی که در شرایط فعلی کشور میتواند هم مردم را پای رسانههای داخلی بنشاند و هم فضاسازی مسموم ماهوارههای فارسی زبان را کمرنگ کند. ضمن آنکه با پخش چهار قسمت از این سریال، نه تنها هیچ اتفاق خاصی که برخی فضاسازیها آن را نوید داده بودند، نیافتاد بلکه اتفاقا مردم را در شرایط قطعی اینترنت بین الملل و زیر بمباران رسانهای دشمن برای ساعاتی سرگرم کرده است.

































