• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 22 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

به هر دري مي‌زنند تا ديده شوند؟؟؟⇔ اگر آوینی زنده بود حاضر بود نامش مجالی شود برای حمایت از چنین جشنواره‌ای؟

30 فروردین 1396
در یادداشت
0 0
A A
6

جشنواره سما

سینماروزان: جشنواره سما از جمله جشنواره های ارزشی است که با محوریت آثار کوتاه برگزار میشود و دوره اخیر آن نیز به سبک زندگی ایرانی-اسلامی اختصاص داده شده! با این حال این دوره از جشنواره شامل اتفاقاتی بوده بی ربط با اهداف.

به گزارش سینماروزان از جمله این اتفاقات نکوداشت مجری «خندوانه» در اختتامیه این جشنواره است که مشخص نیست با کدام ملاکی صورت گرفته است؟ آیا این مسأله در این جهت است که رامبد جوان هم در برنامه اش به پرزنت جشنواره بپردازد؟ یا آن که رامبد در حیطه فیلمهای کوتاه مرتبط با سبک زندگی ایرانی-اسلامی فعالیتی داشته که نادیده مانده است؟

آخرین اثر سینمایی رامبد جوان «نگار» که اتفاقا بلحاظ تکنیکی در حیطه اکشن اثری قابل ملاحظه است کاملا بی‌ربط بود با سبک زندگی ایرانی-اسلامی و اتفاقا فضاسازیهای زندگی آدمیان آن کاملا متأثر از آنچه بود که سالها در آثار آمریکایی می بینیم. نکوداشت رامبد چه ربطی دارد به جشنواره ای با محوریت سبک زندگی ایرانی-اسلامی؟

از آن سو در آخرین روز از جشنواره سما فیلمی رونمایی میشود به نام «کاکا» به کارگردانی علی سرآهنگ و تهیه کنندگی امیر سماواتی از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که درباره میزان ممیزیهای وارده به اثر به خاطر مضمونش فراوان حرف و حدیثها شنیده شده و حتی برخی رسانه ها از اصلاحیه های نزدیک به 40 موردی اثر سخن گفته اند!

حجم ممیزی «کاکا» آن قدر بوده که نزدیک به دو سال بعد از تولید هنوز شرایط اکران آن فراهم نشده است؛ چرا؟ مضمون فیلم مبتنی بر یک مثلث عاشقانه است که دو ضلع آن یک جوان و پدرش هستند! این خط داستانی هم حکایت از آن دارد که نه با محصولی بکر و ویژه که اتفاقا با فیلمی روبروییم که بیش از هر چیز خط داستانی فیلمی به نام «طوقی» از ساخته های علی حاتمی را یادآور می شود.(اینجا را بخوانید)

اینکه فیلم «کاکا» در جشنواره رونمایی شود چه ارتباطی دارد با اهداف چنین جشنواره ای؟

اینها همه عناصر بی ربطی که در این جشنواره گردهم آمده اند نیستند و کافیست نگاهی بیندازیم به هیأت داوران یا سخنرانان جشنواره تا چشممان به نامهایی بخورد کاملا بی ربط با اهداف! مثلا هیأت داوران بخش فیلمنامه جشنواره با افرادی پر شده که در طی سه دهه روی هم رفته حتی ده فیلمنامه مطرح در کارنامه شان به چشم نمی خورد! یا سخنرانان مراسم که با حداقل کارنامه مرتبط با محوریت «سبک زندگی ایرانی-اسلامی» برگزیده شده اند.

اگر همه این اتفاقات در جشنواره ای برگزار میشد متعلق به بخش خصوصی شاید می شد ساده تر از کنار آن گذشت اما در مورد جشنواره سما که با حمایت موسسه ای برگزار میشود که نام شهید آوینی را بر خود دارد این اتفاقات ناراحت کننده است! آیا انصافا اگر خود آوینی در قید حیات بود موافق بود نامش مجالی شود برای حمایت از چنین جشنواره هایی!؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=37213
image_print
برچسب ها: جشنواره سمارامبد جوانعلی سرآهنگکاکامجتبی امینیموسسه فرهنگی هنری شهیدآوینینگار
نوشته قبلی

برنامه بهروز بقایی برای ساخت یک فیلم سینمایی⇐فیلمی درباره اولین روز جنگ در آبادان

نوشته‌ی بعدی

اقرار آقای چندشغله سینما به نقش مهم GEM در رونق گیشه‌95⇐امسال فرصت خوبی مانند «جم» را نداشتیم

مطالب مرتبط

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

پیرپسر+ پسرکشی

تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

4 آذر 1404

سینماروزان/رضا فرج پور: هر چند که تقابل پدر و پسر در تاریخ و ادبیات کشورهای عالم هستی قدمتی دیرینه و...

نوشته‌ی بعدی
چرا کارگردان “بوسیدن روی ماه” مراسم تشییع شهدای غواص را ترک کرد؟!

اقرار آقای چندشغله سینما به نقش مهم GEM در رونق گیشه‌95⇐امسال فرصت خوبی مانند «جم» را نداشتیم

دیدگاه‌ها 6

  1. نسترن چکانی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    شهید آوینی جاودانه ماند چون سالم زیست و دنبال دگردیسی و نه در جازدن بود
    ابدا خوب نیست که دوستان اسم اون شهید فرهنگ رو این طوری وجه المصالحه میکنن برای موسسه ای که پارسال یه فیلم ضعیف توی جشنواره داشت و حالا هم با این جشنواره سما و اون فیلم پر از خط قرمز کاکا

    پاسخ
  2. علیرضا تنابنده می‌گوید:
    قبل 9 سال

    جالبه که در ویژه برنامه جشنواره میرن با تهیه کننده ای مصاحبه میکنن که اخیرا به خاطر درگیری با شهاب حسینی اونم برای اینکه رایت ویدیویی یک فیلمو به دو تا شرکت فروخته بود وجهه بدی در سینما پیدا کرد و خیلیها حتی نزدیک دفترش هم نمیرن

    پاسخ
  3. نظرعلیان می‌گوید:
    قبل 9 سال

    سما هم مخفف نام سید مرتضی آوینی است
    و افسوس…

    پاسخ
  4. رفیع می‌گوید:
    قبل 9 سال

    بودجه ای که برای این جشنواره میگیرن دقیقا چقدره؟
    جالبه که اسم صداوسیما و یک روزنامه سینمایی ارگانی هم به عنوان حامیان جشنواره اومده
    تا کی بناست بودجه های فرهنگی صرف همچین حشنواره هایی بشه

    پاسخ
  5. الی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    موسسه آوینی بجای جشنواره برگزار کردن بره فیلم به تهران خوش آمدید و گامهای شیدایی رو اکران کنه که سالها از تولیدشون میگذره و معلوم نیست چرا اکران نمیشن

    پاسخ

پاسخ دادن به علیرضا تنابنده لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    354 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

«شَبِ‌ موسیقی جنوبی» در پنجاهمین شب از سلسله شب‌های دلکوک خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «پنج امضاء» در شاهرود

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

نقش‌آفرینی بانیپال شومون و رویا جاویدنیا در «خاکستر خیال»

بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی» در خانه هنرمندان ایران 

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

تبلیغات

ویژه ها

پردیس اکومال کرج
خبر

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

ادامه مطلب
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم