• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

تازه‌ترین اظهارات سیدضیاءالدین دری عضو سابق شورای پروانه نمایش⇐«خانه پدری» بنا بود با درجه‌بندی سنی اکران شود اما ایوبی بخاطر دخترش فیلم را توقیف کرد!/شمقدری خیلی از کاهانی حمایت کرد اما کاهانی فکر میکرد با رفتن شمقدری اوضاع برای او خیلی بهتر خواهد شد ولی نشد/كاهاني بعدتر فكر مي‌كرد با رفتن ايوبي و ايل‌بيگي كارش راحت‌تر مي‌شود ولي نشد/کاهانی الان نمی‌تواند به حیدریان بپرد پس به من گیر می‌دهد

17 مرداد 1396
در رک و راست
0 0
A A
1
سینماژورنال: چرا از شورای پروانه نمایش حذف شدید؟ ⇐سیدضیاءالدین دری: عروس‌دار شده‌ام و خوشحالتر از همیشه!

سیدضیاءالدین دری

سینماروزان/جواد محرمی: «اين فيلم ظاهري خانوادگي دارد ولي مناسب خانواده نيست، اين را مخاطب سينما بايد پيش از رفتن به سينما يا خريد از سوپرماركت بداند وگرنه نوعي كلاهبرداري محسوب مي‌شود. من خودم موافق اكران خانه پدري با قيد رده سني بالاي 20 سال بودم و اين تقريباً در شوراي نمايش حتي از سوي اعضاي ارزشي، مورد اجماع بود و آقاي عياري هم جايي به من گفت كه من با نظر شما موافقم ولي آقاي ايوبي بعداً آمد و گفت: «من فيلم را ديدم و دخترم حالش بد شد و به نظرم قابل پخش نيست» و فیلم توقیف شد وگرنه همان سال 92 به اصطلاح قال قضيه با رده‌بندي سني كنده شده بود. وقتي موضوعي ملتهب سوژه فيلمي مي‌شود تهيه‌كننده و كارگردان بايد از قبل آماده باشند كه فيلم‌شان قيد رده‌بندي بخورد. با اين قيود مي‌شود بخشي از توقيف‌ها را سامان داد.»

 ضياء‌الدين دري عضو سابق شورای مجوز نمایش با مرور خاطره توقیف «خانه پدری» درباره كمپيني كه چندي پيش با عنوان «هنر توقيف شدني نيست» در فضاي مجازي ايجاد شد به «جوان» گفت: عده‌اي آمدند كمپيني راه انداختند و حتي بهروز وثوقي را نيز متقاعد كردند از امريكا به آن بپيوندد و البته كمپين‌شان شكست خورد چون حرف‌شان خيلي كلي بود، البته اينكه هيچ فيلمي توقيف نشود، آرزوي خوبي است و اگر محقق شود براي سينما اتفاق مباركي است اما اين ايده‌آل با قوانين غيرشفاف و اين وضعيت حاكم بر سينما محقق نمي‌شود.
وي به اين اشاره كرد كه رده‌بندي سني براي سينما در همه دنيا وجود دارد و توضيح داد: در امریکا فیلم را براي توده‌هاي مردم مي‌سازند و آنجا چون بسياري از مردم مذهبي هستند، موضوع اخلاق اهميت زيادي دارد. اولين جايي كه فيلم‌ها را كنترل مي‌كند خود جامعه است، مثلاً اگر فيلمي اكران شود كه مناسب 12 سال به پايين نيست و اطلاع‌رساني نشده باشد، جامعه عكس‌العمل نشان داده و پاي مجامع قانوني وسط كشيده مي‌شود كه اين فيلم درست رده‌بندي نشده. خود تهيه‌كنندگان به دليل اينكه بر كار مشرفند مجبورند به طور خودكار آثارشان را با رده‌بندي سني هماهنگ كنند، رسانه‌ها آنجا خيلي پيگير رده‌بندي سني هستند، البته برخي مصداق‌هاي اخلاق در آنجا با ايران به طور طبيعي متفاوت است اما به روح متعارف حاكم بر جامعه پايبندي وجود دارد.
به گفته اين فيلمساز و عضو سابق شوراي مجوز نمايش، مسائل اخلاقي تنها معيار براي رده‌بندي سني فيلم‌ها در غرب نيست بلكه معيارهاي ديگري هم وجود دارد، براي مثال ممكن است سريالي ظاهراً خانوادگي باشد و درون خانواده اتفاق بيفتد ولي ديالوگ‌ها و ارجاعاتي مثلاً سياسي يا فلسفي داشته باشد كه براي سنين پايين و حتي مخاطب عام مفهوم نباشد، اين موارد هم در رده‌بندي لحاظ مي‌شود كه مخاطب بداند نبايد با كودك يا نوجوان يا آدمي كه به اين فيلم‌ها علاقه ندارد به سينما برود. در واقع مخاطب‌شناسي و احترام به سليقه مخاطب با رده‌بندي سني اعمال مي‌شود. اين موضوع بايد در سينماي ما هم سامان پيدا كند، الان براي فروش روي پوستر برخي فيلم‌ها عكس‌هايي مي‌زنند كه با محتواي حقيقي اثر مغايرت دارد، در واقع مخاطب را ترغيب مي‌كنند فيلمي را ببيند كه سليقه او نيست. اينها در سينما به بي‌اعتمادي و آشفتگي منجر مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش از كاهاني به عنوان فيلمسازي كه در دوره احمدي‌نژاد كارگردان شد ياد كرده و گفت: شمقدري خيلي از او حمايت مي‌كرد، او با رفتن شمقدري فكر مي‌كرد در دولت روحاني اوضاع براي امثال او خيلي بهتر خواهد شد و مي‌تواند جوهر اصلي خود را به لحاظ فكري در سينما بيرون بريزد، همين كار را هم كرد و حتي ايوبي شخصاً براي مجوز گرفتن فيلمنامه‌اش پادرمياني كرد ولي فيلمش نتوانست مجوز اكران بگيرد. كاهاني فكر مي‌كرد با رفتن ايوبي و ايل‌بيگي كارش راحت‌تر مي‌شود ولي نشد. الان هم چون نمي‌تواند به حيدريان بپرد به من انتقاد مي‌كند، حرف‌هايي كه درباره مخالفت من با فيلمش هم ‌زده شد و مي‌شود درست نيست چون من اصلاً فيلم آخر او را نديده‌ام كه بخواهم مخالفتي داشته باشم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=41392
image_print
برچسب ها: ارادتمند نازنین بهاره تیناجواد شمقدریسیدضیاءالدین دریعبدالرضا کاهانیکلاه پهلویکیف انگلیسیمحمدمهدی حیدریان
نوشته قبلی

پرسشهایی از یک رییس 3شغله⇐ چگونه از سرداران دفاع دم می‌زنید اما سورپرایز نشست‌تان آهنگساز پویا و گیتا است؟/آیا سردارانی که مدام از آنها دم می‌زنید را به واسطه تعدد مشاغل شناختیم یا به‌خاطر یکی بودن حرف با عمل؟/تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» یعنی پذیرفتن همزمان 3 مسئولیت در روزگاری که کلی جوان مستعد بیکار داریم؟/چرا به‌مانند مدافعان حرم پشت نمی‌کنید به منابع ارگانی و توسل نمی‌کنید بر داشته‌های شخصی؟

نوشته‌ی بعدی

«کایه دو فیلم» روی پرده‌ می‌رود⇔مجله‌ای برای تماشا و نه برای ورق زدن+عکس و تیزر

مطالب مرتبط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404

سینماروزان: فروش بالای فیلم "پیرپسر" قابل پیش بینی و متاثر از دو عنصر است؛ یکی فضای تبلیغاتی موثری که در...

از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

11 خرداد 1404

سینماروزان/حامد مظفری: سالها پیش و در برخوردهایی معدود که با همایون شهنواز داشتم وقتی درباره چرایی کم‌کاری بعد از گل...

نوشته‌ی بعدی
«کایه دو فیلم» روی پرده‌ می‌رود⇔مجله‌ای برای تماشا و نه برای ورق زدن+عکس و تیزر

«کایه دو فیلم» روی پرده‌ می‌رود⇔مجله‌ای برای تماشا و نه برای ورق زدن+عکس و تیزر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    110 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    75 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم