• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

تیزرسازی حمید نعمت‌ا.. برای قوه قضاییه/فیلمنامه این تیزرها با همکاری هادی مقدم‌دوست نگاشته شده/نعمت ا..: در این تیزرها به مردم می‌گوییم چه کاری را انجام دهند و از چه کاری پرهیز کنند+عکس

23 اسفند 1393
در گفتگو
1 0
A A
19
تیزرسازی حمید نعمت‌ا.. برای قوه قضاییه/فیلمنامه این تیزرها با همکاری هادی مقدم‌دوست نگاشته شده/نعمت ا..: در این تیزرها به مردم می‌گوییم چه کاری را انجام  دهند و از چه کاری پرهیز کنند+عکس

حمید نعمت ا..

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: حمید نعمت ا.. که امسال درام “آرایش غلیظ” را روی پرده داشت به تازگی کارگردانی 15 تیزر کوتاه حقوقی را برای مرکز رسانه قوه قضاییه انجام داد.

به گزارش سینماژورنال از آنجا که نعمت ا.. معمولا کارگردانی باوسواس و سختگیر است و کمتر پیش آمده که درگیر سفارشی سازی شود حضورش به عنوان کارگردان این آثار کوتاه به شدت سوال برانگیز است.

سوال اصلی درباره دلیل اصلی قبول کارگردانی این آثار کوتاه است که البته پاسخ به آنها هم بعد از کمی کندوکاو در سازوکار مرکز رسانه قوه قضاییه هویدا میشود.

مرکز رسانه قوه قضاییه که معاونت تولید آثار تلویزیونی‌اش را یاسر شاه‌پیری برعهده دارد عموما سعی می کند بجای سفارش کار دادن به کارگردانان فضایی را فراهم کند برای جذب ایده های مختلف فیلمسازان که مرتبط با مسائل حقوقی هستند.

طرحهای ابتدایی آثار کوتاه نعمت ا.. نیز ابتدا از سوی یوسف منصوری و هادی مقدم دوست به این ارگان ارائه شدند و بعد از پذیرفته شدن طرحها نگارش فیلمنامه با نظارت کامل حمید نعمت ا.. توسط منصوری و مقدم دوست انجام شد.

بعد از اتمام نگارش، نعمت ا.. که در مسیر نگارش به طور مستقیم در کنار سناریستهای کار بوده و کار آنها را کنترل می کرده وقتی با پیشنهاد کارگردانی اثر هم مواجه شده خیلی راحت و بدون شبهه درباره کیفیت متن، کار را قبول می کند.

 حمید نعمت ا..: به شهروندان می گوییم چه کاری را انجام دهند و از چه چیز پرهیز کنند

نعمت ا.. درباره مضامین این فیلمهای کوتاه به سینماژورنال می گوید: این آثار که میتوان آنها را تیزر یا فیلم کوتاه قلمداد کرد مضامین مختلفی را دستمایه داستانگویی کرده اند؛ مضامینی که مستقیم یا غیرمستقیم با امور جزا، قضا و مسائل حقوقی مرتبطند.

 این کارگردان ادامه می دهد: در نگارش متن و کارگردانی آثار جنبه آموزشی و کاربردی که آثار برای شهروندان دارند به شدت مورد تاکید بود. سعی کردیم در این آثار به مردم هشدار دهیم که چه کاری را نباید انجام دهند و از چه چیز پرهیز کنند و این را هم بگوییم که بهتر است چه دستورالعملهای حقوقی را مورد توجه قرار دهند.

 

حمید نعمت ا..
حمید نعمت ا.. در پشت صحنه کارگردانی یکی از فیلمها/
عکس: امیر آبشناسان

زمان آثار مابین 5 تا 8 دقیقه است

حمید نعمت ا.. درباره زمان هر کدام از این فیلمها به سینماژورنال می گوید: هر کدام از این فیلمها زمانی بین 5 تا 8 دقیقه دارند و فیلمبرداری کار هم بیشتر به صورت زنده انجام گرفته است و البته که در بخشهایی از کار جلوه های ویژه هم داریم.

 کارگردان “بی پولی” و “بوتیک” درباره اینکه چقدر امکان دارد همکاری با یکی از سه قوه مهم مملکتی به این منجر شود که فیلم بلند بعدی اش هم با حمایت مرکز رسانه قوه قضاییه ساخته شود اظهار می دارد: نمیشود این را پیش بینی کرد. من در فیلمسازی آدمی هستم که به شدت به استانداردهای کاری که انجام میدهم فکر میکنم و البته حتما باید ایده متفاوت و منحصربفردی دستمایه فیلمنامه ام قرار گیرد برای همین اینکه فیلم بعدی ام را چطور می سازم قابل پیش بینی نیست.

  تهیه کننده: سطح این آثار یک سروگردن بالاتر از استاندارد تیزرسازی در تلویزیون است

یوسف منصوری که با کمک هادی مقدم دوست نگارش فیلمنامه این 15 اثر کوتاه حقوقی را برعهده داشته تهیه کننده آثار هم هست. وی از جمله مستندسازان تلویزیونی است که چند سالی است برای شبکه خبر برنامه های ترکیبی می سازد و برای شبکه چهار نیز برنامه سینمایی “ققنوس” را کار کرده است.

 منصوری درباره چگونگی آغاز تولید این کار به سینماژورنال می گوید: به واسطه رفاقت با هادی مقدم دوست طرحهایی را با محوریت گرفت و گیرهای حقوقی مردمان ایران نوشتم و بعد نیز درباره تکمیل این طرحها با نعمت ا.. مشورت کردیم و در نهایت ایشان نیز کارگردانی را پذیرفت.

 این تهیه کننده جوان درباره حمایت مرکز رسانه قوه قضاییه از این آثار بیان می دارد: بعد از نگارش طرحها متوجه شدیم که مرکز رسانه علاقمند است در زمینه تولید اثار حقوقی-آموزشی با طیفهای مختلف کار کند. ما هم طرحی را به مرکز ارائه کردیم و آنها هم استقبال کردند.

 وی ادامه می دهد: وقتی فیلمنامه ها را می نوشتیم یاسر شاه‌پیری معاون مرکز رسانه کنار ما بود و به صراحت نظراتش را از نظر مشکلات حقوقی متنها می گفت و البته با روی باز از پیشنهادات ما نیز استفاده می کرد یعنی همه چیز با تعامل دوطرفه پیش رفت.

حمید نعمت ا..
از راست: حمید نعمت ا.. در کنار شاه‌پیری معاون مرکز رسانه و یوسف منصوری تهیه کننده

 برای هر اپیزود 4 تا 5 لوکیشن مختلف داشتیم

یوسف منصوری با اشاره به کیفیت بالای این 15 فیلم کوتاه به سینماژورنال می گوید: به جز حضور نعمت ا.. و مقدم دوست برای تولید هم از گروهی حرفه ای استفاده کردیم و در کنار آن ابزارهای کاملا استانندارد. هیچ کدام از فیملهای کوتاه ما، تیپیکال نیستند و تمامی دارای شخصیتهای پرداخته شده اند و بلحاظ لوکیشن نیز برای هر اپیزود 4 تا 5 لوکیشن داشتیم.

 منصوری ادامه می دهد: استاندارد کاری این آثار کوتاه بسیاری بالاتر از تلفیلمها یا بعضا سریالهایی است که در تلویزیون می بینید و به جرأت می گویم آثاری که نعمت ا.. کارگردانی کرده یک سر و گردن بالاتر از تیزرهایی است که در تلویزیون می بینید. فیلمها در سطحی است که هر کدام از آنها می تواند در جشنواره های داخلی و خارجی عرضه شود.

 منصوری در پایان به سینماژورنال می گوید: به شدت کنجکاو این هستیم که ببینیم بازخوردهای برآمده از این آثار چیست. این بازخوردها به گروه تولید این کار کمک می کند که برای ادامه کار تصمیم گیری داشته باشد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=1743
image_print
برچسب ها: حمید نعمت ا..هادی مقدم دوستیوسف منصوری
نوشته قبلی

بیانیه نمایندگان توزیع و فروش محصولات نمایش خانگی: موسسات ویدئو رسانه بایستی تقویت شوند

نوشته‌ی بعدی

رقابت علاقمندان بازیگری؛ از هفته دوم نوروز در شبکه “نمایش”

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
رقابت علاقمندان بازیگری؛ از هفته دوم نوروز در شبکه “نمایش”

رقابت علاقمندان بازیگری؛ از هفته دوم نوروز در شبکه "نمایش"

دیدگاه‌ها 19

  1. بینام می‌گوید:
    قبل 11 سال

    عجیبه که نعمت اله داره تیزر میسازه
    معلومه که اوضاع مالی خیلی خرااابه
    وای بر سینمایی که نعمت اله هم نمیتونه فیلم بلند بسازه و باید تیزر بسازه

    پاسخ
  2. لیا می‌گوید:
    قبل 11 سال

    همه جای دنیا کارگردانای سرشناس تیزر هم میسازن و این اصلا ایرادی نداره
    چرا شما از نعمت اله ایراد میگیرین حالا
    پولم گرفته باشه نوش جوووونش

    پاسخ
  3. الی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    هر تیزر 50 تا هم گرفته باشه خوبه دیگه
    اونم مرکز رسانه که میگن وضع مالیش خیلی خوووبه

    پاسخ
  4. اسی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    نه بابا الی جون
    دلت خوشه هاااا
    من یکی از رفقام برای اینا یه مستند ساخته
    تا اینجای کار یک ریال هم نگرفته و همشو از جیب هزینه کرده
    الانم که مدیرای اونجا عوض شدن و همه چی رفته زیر علامت سوال

    پاسخ
  5. حسن ایرایی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    کسی که از جیب واسه دیگران فیلم میسازه خیلی عشق دااره بخدااا
    باید این ادمو به عنوان بزرگتین عاشق معرفی کنن

    پاسخ
  6. نرگس آشتیانی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    به نظرم حداقل یک پیش قسط خوب گرفتن دیگه
    مگه میشه بدون اینکه چیزی بگیری بری جلوی دوربین
    فقط یه سوال
    این نمعت ا.. و مقدم دوست که همیشه با شفیعی کار میکردن چطور شده چند سالیه دیگه اون تهیه کننده شون نیست؟
    فیلم اخرشونم شفیعی نبود
    دلیلش چیه؟

    پاسخ
    • farhud می‌گوید:
      قبل 11 سال

      حتما گرفتاری مالی پیدا کردن دیگه
      وگرنه سابق بر این که همونجا تو دفتر شفیعی مستقر بودن

      پاسخ
  7. لاله می‌گوید:
    قبل 11 سال

    اقای نعمت اله
    شما بهترین کارگردان نسل بعد از انقلابی استاد
    شما هم حیلی سرتر از ادمایی مثل مهرجویی هستی
    اما حیف که قدرتو نمیدونن

    پاسخ
  8. برزو می‌گوید:
    قبل 11 سال

    تیزر؟
    نعمت اله؟
    عجب!!!
    خوبه احمدی نژاد نیست وگرنه اینو هم مینداختن گردنش

    پاسخ
  9. فائزه تخشید می‌گوید:
    قبل 11 سال

    تیررسازی نعمت اله واسه منم خداییش عجیبه
    چرا شما اقای نعمت اله

    پاسخ
  10. غفاری می‌گوید:
    قبل 11 سال

    نظر من اینه که باید به کارگردانای کشورمون احترام بزاریم و اجازه بدیم کارشونو انجام بدن
    الان اقای میرکریمی هم سفارشی از یه ارگان دولیت گرفته و انیمیشن ساخته
    دلیلی نداره که چون سفارشی کار کرده مسخره اش کنیم

    پاسخ
  11. رسول تلیکانی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    تیزرسازی ایرادی نداره
    اما سفارشی سازی ایراد داره

    پاسخ
  12. ثمین می‌گوید:
    قبل 11 سال

    نه تیزرسازی ایراد داره نه سفارشی ساااازی

    پاسخ
  13. ناتاشا می‌گوید:
    قبل 11 سال

    ای بابا ملت ما همچنان دوست دارن سر یه تیکه لحاف دعوا کنن
    اون یارو دااره کارشو میکنه و اصلا نظرات شما مهم نیست براااش

    پاسخ
  14. صادقی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    با اجازه مطلبتونو با ذکر نام تو وبلاگم قرار میدم
    ممنونم

    پاسخ
  15. یاران دیروز می‌گوید:
    قبل 11 سال

    خوشم میاد که هادی و حمید همه جا با همن
    خدااااییش تو تاریخ هنر این مملکت سابقه نداااره این

    پاسخ
  16. شهروز می‌گوید:
    قبل 11 سال

    اقا یا خانم یاران دیروز
    کیوان علیمحمدی و امید بنکدار هم سالهاست که با هم کااار میکنن

    پاسخ
  17. قاف می‌گوید:
    قبل 11 سال

    هنر و هنرمند در هیچ چارچوبی قرار نمیگیرند هنرمند دلش بخواهد فیلم بلند می سازد دلش بخواهد تیزر می سازد شاید سفارشی باشد شاید ترکیبی شاید… ولی چیزی که کاملا مشخصه آقای نعمت اله یکی از بزرگان این عرصه هستند و هر کاری که ایشون انجام میدن حال هوای ایشان است

    پاسخ

پاسخ دادن به حسن ایرایی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم