• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

جزییات خوانندگی کویتی‌پور برای مدافعان حرم⇔روایت پراحساس عشق با حضور گیتار اسپانیش

28 مرداد 1395
در گفتگو
0 1
A A
1
غلام کویتی‌پور: وقتي اجاره خانه‌ام شش ماه، شش ماه عقب مي‌افتاد، از اين دنيا بدم مي‌آمد/فقط دو نفر را می شناسم که واژه “مداح” برازنده آنهاست؛آن دو نفر هم معروف نیستند!/خرمشهر، ول مانده؛ باید زودتر و زیباتر ساخته شود

غلام کویتی پور

سینماژورنال: غلام کویتی‌پور از مداحان دوران دفاع مقدس بود که با نوای «ممد نبودی» خاطره ساز دوران سلحشوری شد. سال‌ها بعد وقتی وارد خوانندگی در موسیقی پاپ شد هم آلبوم‌هایی نظیر «غریبانه» و «خاموش» را به بازار ارائه داد که خیلی زودتر از حد تصور قطعات این آلبوم به دل مخاطبان ایرانی نفوذ کردند و از آن سو به بخشی از بهترین قطعات مناسبتی رادیو و تلویزیون در ایامی چون محرم و صفر بدل شدند.

به گزارش سینماژورنال کویتی‌پور که همواره خود را حماسی خوان قلمداد کرده و نه خواننده، 2 سال قبل بنا داشت کنسرت‌هایی زنده را هم در تالار کشور برگزار کند اما فقط ساعاتی پیش از برگزاری این کنسرت‌ها، خبر لغو آنها به گوش رسید.

حالا اما غلام کویتی‌پور، زاده خاک پاک خرمشهر در تدارک آماده‌سازی قطعه‌ای است برای مدافعان حرم. قطعه‌ای با نام «حریم» که شعر این اثر از سروده‌های علیرضا آذر است و بهنام صبوحی کارهای ساخت و تنظیم و میکس و مسترینگ قطعه را انجام می‌دهد. محمود سراجی نیز به عنوان دکلمه کننده در قطعه حضور دارد.

تجربه فضایی متفاوت
بهنام صبوحی آهنگساز مستعد وطنی درباره نوع خواندن کویتی‌پور در «حریم» و اینکه آیا مانند گذشته آوای حماسی او را خواهیم شنید به “صبح نو” بیان داشت: فضا کمی متفاوت‌تر از آثار گذشته ایشان است و سعی کردیم هم در لحن و هم در خوانش قدری متفاوت‌تر عمل کنیم. از نظر تنظیم هم مثل آثار گذشته ایشان نیست؛ از جهت ملودی و حتی نوع اجرا هم تفاوت‌ها آشکارند. فقط همین‌قدر بگویم که یکی، 2 نفر از همکاران موزیسین که این قطعه را شنیدند باورشان نمی‌شد که کویتی‌پور قطعه را خوانده چون لحن اثر متفاوت است.

صبوحی درباره چگونگی تنظیم اثر و اینکه چقدر منطبق است با نوعی از موسیقی پاپ که پیشتر و در آلبوم‌هایی مانند «غریبانه» از کویتی‌پور شنیده بودیم اظهار داشت: شعر اثر طوری است که فضای ایثار و مردانگی دارد و از عشق می‌گوید؛ از عشق به اعتقادات و آرمان‌ها. سعی کردیم مدل تنظیم آهنگ نیز در خدمت همین مفهوم باشد یعنی فضایی سراسر احساس که کلمات را به دل مخاطب بنشاند. در تنظیم «حریم» یک سولو(تکنوازی) گیتار اسپانیش می‌شنویم که به شدت به فضاسازی کمک کرده است و می‌تواند نوعی ساختارشکنی در کارنامه کویتی‌پور باشد.

بهنام صبوحی
بهنام صبوحی

سازها در خدمت کلام
بهنام صبوحی با اشاره به چینش سازها در تنظیم این قطعه، به کارگیری سازهای آکوستیک را ارجحیت تنظیم دانست گفت: اغلب سازها به صورت آکوستیک ضبط شده‌اند؛ از گیتار اسپانیش گرفته تا سازهای زهی و از جمله ویولن‌ها. با این حال برای برخی سازها مانند ویولنسل یا هورن از سمپل‌هایی استفاده کرده‌ایم که به شدت به صدای ساز نزدیک‌اند.

این روزها تب شنیدن قطعات با تنظیم‌های الکترونیک در جوانان و نوجوانان به شدت بالاست. صبوحی درباره اینکه آیا برای جلب توجه مخاطبان جوان‌تر چنین تأثیرپذیری را در ساخت «حریم» داشته است گفت: در موسیقی‌هایی مانند رپ و هیپ‌هاپ که اخیراً در میان نوجوانان بیشتر شیوع یافته است نوعی ساختار و الگوی ریتمیک تکراری می‌بینیم و به لحاظ سازبندی نیز کمتر شاهد استفاده از سازهای زنده هستیم. یک دلیل این است که اغلب فعالان این نوع موسیقی از لحاظ مالی درآمد چندانی ندارند و مجبورند با حداقل هزینه کار را ضبط کنند که نتیجه‌اش هم مشخص است اما این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که حتی در حیطه موسیقی پاپ خوانندگانی پرطرفدار مانند احسان خواجه امیری یا سیروان خسروی را داریم که در عین استفاده از تنظیم‌های الکترونیک از سازهای زنده هم استفاده می‌کنند و بنابراین نمی‌توان گفت مخاطبان طرفدار قطعات صرفاً الکترونیک هستند. شخصاً سلیقه من و کویتی‌پور هم این بوده که بکوشیم در خدمت کلام، موسیقی پر احساسی را بسازیم و در این بین سازها به کمک ما آمده‌اند.

تو با من چه کردی که یادم نمی‌ره؟
بهنام صبوحی درباره زمان انتشار این قطعه گفت: تقریباً از سه هفته پیش ضبط سازها را آغاز کرده‌ایم و فکر می‌کنیم یک هفته زمان لازم داریم برای میکس و تا انتشار نهایی قطعه هم یک ماهی زمان لازم است.

صبوحی با بیان اینکه انتشار «حریم» می‌تواند آغازی بر تولید آلبومی جدید با حضور غلام کویتی‌پور باشد اظهار داشت: «حریم» نخستین قطعه از آلبوم جدیدی خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با انتخاب به موقع اشعار تا پایان سال آن را به تولید برسانیم. بلافاصله بعد از انتشار آلبوم هم کنسرتی را برگزار خواهیم کرد.

صبوحی در پایان گفت‌وگوی خود مطلع آغازین قطعه «حریم» را خواند؛ مطلعی با این عبارات: تو با من چه کردی که یادم نمی‌ره/ جهان بی تو، دردی، غم و ناگزیره.

بهنام صبوحی در کنار کویتی پور و محمود سراجی
بهنام صبوحی در کنار کویتی پور و محمود سراجی
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=27264
image_print
برچسب ها: بهنام صبوحیحریمغلام کویتی پورمدافعان حرم
نوشته قبلی

اظهارنظر بخردانه غلامرضا موسوی⇐ حوزه هنری به‌جای تحریم فیلمهای مجوزدار، فکری کند به حال سالنهای مخروبه‌اش!

نوشته‌ی بعدی

مشتری چندصدمیلیونی برای رایت ویدیویی “نهنگ عنبر2″+عکس

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
مشتری چندصدمیلیونی برای رایت ویدیویی “نهنگ عنبر2″+عکس

مشتری چندصدمیلیونی برای رایت ویدیویی "نهنگ عنبر2"+عکس

دیدگاه‌ها 1

  1. هادی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    غریبانه یکی از بهترین البومهای مذهبی ه عرضه شده به بازاره
    به همه مداحان پیشنهاد میکنم این البومو تهیه کنن و گوش بدن تا بفهمن فرق اهنگسازی مذهبی با اینکه هر ملودی ولو شش و هشت رو ربطش بدن به نوحه خوانی چیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

منوچهر شاهسواری-دبیر جشنواره فیلم فجر- ریاست هیات مدیره صندوق هنر را برعهده گرفت!/امید به حل دو مشکل اساسی

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

«استندآپ ابوطالب حسینی» در فیلم‌نت

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

یلدا روی موج رادیو

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تبلیغات

ویژه ها

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟
خبر وسط

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

ادامه مطلب
تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم