• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

جزییات خوانندگی کویتی‌پور برای مدافعان حرم⇔روایت پراحساس عشق با حضور گیتار اسپانیش

28 مرداد 1395
در گفتگو
0 1
A A
1
غلام کویتی‌پور: وقتي اجاره خانه‌ام شش ماه، شش ماه عقب مي‌افتاد، از اين دنيا بدم مي‌آمد/فقط دو نفر را می شناسم که واژه “مداح” برازنده آنهاست؛آن دو نفر هم معروف نیستند!/خرمشهر، ول مانده؛ باید زودتر و زیباتر ساخته شود

غلام کویتی پور

سینماژورنال: غلام کویتی‌پور از مداحان دوران دفاع مقدس بود که با نوای «ممد نبودی» خاطره ساز دوران سلحشوری شد. سال‌ها بعد وقتی وارد خوانندگی در موسیقی پاپ شد هم آلبوم‌هایی نظیر «غریبانه» و «خاموش» را به بازار ارائه داد که خیلی زودتر از حد تصور قطعات این آلبوم به دل مخاطبان ایرانی نفوذ کردند و از آن سو به بخشی از بهترین قطعات مناسبتی رادیو و تلویزیون در ایامی چون محرم و صفر بدل شدند.

به گزارش سینماژورنال کویتی‌پور که همواره خود را حماسی خوان قلمداد کرده و نه خواننده، 2 سال قبل بنا داشت کنسرت‌هایی زنده را هم در تالار کشور برگزار کند اما فقط ساعاتی پیش از برگزاری این کنسرت‌ها، خبر لغو آنها به گوش رسید.

حالا اما غلام کویتی‌پور، زاده خاک پاک خرمشهر در تدارک آماده‌سازی قطعه‌ای است برای مدافعان حرم. قطعه‌ای با نام «حریم» که شعر این اثر از سروده‌های علیرضا آذر است و بهنام صبوحی کارهای ساخت و تنظیم و میکس و مسترینگ قطعه را انجام می‌دهد. محمود سراجی نیز به عنوان دکلمه کننده در قطعه حضور دارد.

تجربه فضایی متفاوت
بهنام صبوحی آهنگساز مستعد وطنی درباره نوع خواندن کویتی‌پور در «حریم» و اینکه آیا مانند گذشته آوای حماسی او را خواهیم شنید به “صبح نو” بیان داشت: فضا کمی متفاوت‌تر از آثار گذشته ایشان است و سعی کردیم هم در لحن و هم در خوانش قدری متفاوت‌تر عمل کنیم. از نظر تنظیم هم مثل آثار گذشته ایشان نیست؛ از جهت ملودی و حتی نوع اجرا هم تفاوت‌ها آشکارند. فقط همین‌قدر بگویم که یکی، 2 نفر از همکاران موزیسین که این قطعه را شنیدند باورشان نمی‌شد که کویتی‌پور قطعه را خوانده چون لحن اثر متفاوت است.

صبوحی درباره چگونگی تنظیم اثر و اینکه چقدر منطبق است با نوعی از موسیقی پاپ که پیشتر و در آلبوم‌هایی مانند «غریبانه» از کویتی‌پور شنیده بودیم اظهار داشت: شعر اثر طوری است که فضای ایثار و مردانگی دارد و از عشق می‌گوید؛ از عشق به اعتقادات و آرمان‌ها. سعی کردیم مدل تنظیم آهنگ نیز در خدمت همین مفهوم باشد یعنی فضایی سراسر احساس که کلمات را به دل مخاطب بنشاند. در تنظیم «حریم» یک سولو(تکنوازی) گیتار اسپانیش می‌شنویم که به شدت به فضاسازی کمک کرده است و می‌تواند نوعی ساختارشکنی در کارنامه کویتی‌پور باشد.

بهنام صبوحی
بهنام صبوحی

سازها در خدمت کلام
بهنام صبوحی با اشاره به چینش سازها در تنظیم این قطعه، به کارگیری سازهای آکوستیک را ارجحیت تنظیم دانست گفت: اغلب سازها به صورت آکوستیک ضبط شده‌اند؛ از گیتار اسپانیش گرفته تا سازهای زهی و از جمله ویولن‌ها. با این حال برای برخی سازها مانند ویولنسل یا هورن از سمپل‌هایی استفاده کرده‌ایم که به شدت به صدای ساز نزدیک‌اند.

این روزها تب شنیدن قطعات با تنظیم‌های الکترونیک در جوانان و نوجوانان به شدت بالاست. صبوحی درباره اینکه آیا برای جلب توجه مخاطبان جوان‌تر چنین تأثیرپذیری را در ساخت «حریم» داشته است گفت: در موسیقی‌هایی مانند رپ و هیپ‌هاپ که اخیراً در میان نوجوانان بیشتر شیوع یافته است نوعی ساختار و الگوی ریتمیک تکراری می‌بینیم و به لحاظ سازبندی نیز کمتر شاهد استفاده از سازهای زنده هستیم. یک دلیل این است که اغلب فعالان این نوع موسیقی از لحاظ مالی درآمد چندانی ندارند و مجبورند با حداقل هزینه کار را ضبط کنند که نتیجه‌اش هم مشخص است اما این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که حتی در حیطه موسیقی پاپ خوانندگانی پرطرفدار مانند احسان خواجه امیری یا سیروان خسروی را داریم که در عین استفاده از تنظیم‌های الکترونیک از سازهای زنده هم استفاده می‌کنند و بنابراین نمی‌توان گفت مخاطبان طرفدار قطعات صرفاً الکترونیک هستند. شخصاً سلیقه من و کویتی‌پور هم این بوده که بکوشیم در خدمت کلام، موسیقی پر احساسی را بسازیم و در این بین سازها به کمک ما آمده‌اند.

تو با من چه کردی که یادم نمی‌ره؟
بهنام صبوحی درباره زمان انتشار این قطعه گفت: تقریباً از سه هفته پیش ضبط سازها را آغاز کرده‌ایم و فکر می‌کنیم یک هفته زمان لازم داریم برای میکس و تا انتشار نهایی قطعه هم یک ماهی زمان لازم است.

صبوحی با بیان اینکه انتشار «حریم» می‌تواند آغازی بر تولید آلبومی جدید با حضور غلام کویتی‌پور باشد اظهار داشت: «حریم» نخستین قطعه از آلبوم جدیدی خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با انتخاب به موقع اشعار تا پایان سال آن را به تولید برسانیم. بلافاصله بعد از انتشار آلبوم هم کنسرتی را برگزار خواهیم کرد.

صبوحی در پایان گفت‌وگوی خود مطلع آغازین قطعه «حریم» را خواند؛ مطلعی با این عبارات: تو با من چه کردی که یادم نمی‌ره/ جهان بی تو، دردی، غم و ناگزیره.

بهنام صبوحی در کنار کویتی پور و محمود سراجی
بهنام صبوحی در کنار کویتی پور و محمود سراجی
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=27264
image_print
برچسب ها: بهنام صبوحیحریمغلام کویتی پورمدافعان حرم
نوشته قبلی

اظهارنظر بخردانه غلامرضا موسوی⇐ حوزه هنری به‌جای تحریم فیلمهای مجوزدار، فکری کند به حال سالنهای مخروبه‌اش!

نوشته‌ی بعدی

مشتری چندصدمیلیونی برای رایت ویدیویی “نهنگ عنبر2″+عکس

مطالب مرتبط

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
مشتری چندصدمیلیونی برای رایت ویدیویی “نهنگ عنبر2″+عکس

مشتری چندصدمیلیونی برای رایت ویدیویی "نهنگ عنبر2"+عکس

دیدگاه‌ها 1

  1. هادی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    غریبانه یکی از بهترین البومهای مذهبی ه عرضه شده به بازاره
    به همه مداحان پیشنهاد میکنم این البومو تهیه کنن و گوش بدن تا بفهمن فرق اهنگسازی مذهبی با اینکه هر ملودی ولو شش و هشت رو ربطش بدن به نوحه خوانی چیه

    پاسخ

پاسخ دادن به هادی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    110 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    75 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم