• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

جوانگرایی به شبکه دوم میرسد⇐جایگزینی جعفری جلوه با یک نواصولگرا؟

27 شهریور 1398
در تیتر 1
0 0
A A
6
مدیر شبکه دوم: «کلاه قرمزی» به تلویزیون و شبکه دو تعلق دارد/ مشکلات مربوط به «کلاه قرمزی96» مربوط به خارج از رسانه ملی است⇔پرسش: آیا منظور از «خارج»، تهیه‌کننده است؟

محمدرضا جعفری جلوه

سینماروزان: ساختار حاکم بر رسانه ملی به سمت جوانگرایی-البته جوانگرایی مطلوب یک جناح خاص-پیش میرود و بعد از علی فروغی و تیمش که در شبکه سوم مستقر شدند به نظر میرسد به زودی تغییرات به دیگر شبکه ها خواهد رسید.

علیرغم آن که فروغی از همان ابتدای ورود به سازمان از یک سو به خاطر ژن خوب بودن و از سوی دیگر به خاطر جذب برخی نیروهای رسانه ای تندروی اصولگرا مورد نقد قرار گرفت با این حال بعد از ماهها ثباتی نسبی در جایگاهش ایجاد شده تا زمزمه به کارگیری این الگوی مدیریتی در دیگر شبکه های تلویزیونی هم شنیده شود.

شبکه دوم سیما از جمله شبکه هایی است که شائبه تغییر و تحولات در مدیریت این شبکه بیش از دیگر شبکه ها به گوش میرسد. محمدرضا جعفری جلوه مدیر این شبکه که سالیان سال است در حلقه مدیران متبوع ساختار فرهنگی قرار دارد بیش از مدیران دیگر شبکه ها در معرض تغییر است.

جعفری جلوه در حضور اخیرش به عنوان مدیر شبکه دو نتوانست چنان که باید اسباب رونق این شبکه و ایجاد نوآوری در آن را موجب شود و حتی یکی از بهترین برندهای این شبکه که “کلاه قرمزی” باشد هم به محاق رفت.

همین باعث شده که پرسشهایی جدی درباره جانشینی جعفری جلوه با یک چهره جوان شنیده شود.

درباره گزینه های جانشینی جعفری جلوه حرف و حدیث فراوان است ولی اصلی ترین گزینه ها از چهره های فرهنگی جریان موسوم به اصولگرایان هستند و در میان آنها هم جدی ترین اش یکی از منتسبین به یک مقام بالادستی.

باید اندکی صبر کرد و دید عاقبت شبکه دوم چه خواهد شد و کدام نواصولگرا جای جعفری جلوه را خواهد گرفت؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=57397
image_print
برچسب ها: سینماروزانسینماژورنالشبکه دوم سیمامحمدرضا جعفری جلوه
نوشته قبلی

تناقضات سینمای کودک از منظر یک رسانه اصلاح طلب⇐چرا تهیه کننده ای که از دولتی بودن سینمای کودک انتقاد دارد برای تبلیغات فیلمش هم دست در جیب دولت میکند؟؟/چرا فارابی همچنان اصرار دارد از فیلمسازانی حمایت کند که منتقد دولتی بودن سینمای کودکند؟؟

نوشته‌ی بعدی

یک تهیه‌کننده باتجربه سینما با مرور نقاط ضعف مهمترین ارگان زیرمجموعه سازمان سینمایی بیان داشت⇐وضعیت فارابی شبیه توصیفی شده که حجت الاسلام قرائتی از برخی ادارات دولتی ارائه داد!/یکی پیدا شود و بگوید خروجی فارابی طی سالهای اخیر چه بوده؟/این مکان بزرگ و این بودجه عظیمی که به فارابی رسیده چه دستاوردی برای سینما داشته؟/چرا اغلب فیلمهای فارابی یا اکران نمیشود یا در اکران شکست میخورد؟؟/چرا فارابی بودجه ها را به باد میدهد و کمکی به گیشه سینماها و افزایش مخاطب نمیکند؟؟

مطالب مرتبط

حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404

سینماروزان: اینکه در نیمه‌ی دوم سال به ناگاه با انبوهی فیلم روی پرده مواجهیم درظاهر معلولِ سیاست غلط تنگ کردن...

مهدی نقویان

آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

23 آبان 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: یکی از سنت‌هایی که در سینما و تلویزیون اغلب کشورهای صاحب صنعت سینما دنبال می‌شود بحث ادامه تولید...

سعید مظفری، محمد کاسبی و ناصر تقوایی

امان از این مهر لعنتی⇐کدام ارگانی‌ساز زیرآب «چای تلخ»تقوایی را زد؟/چرا کاسبی ترجیح میداد کارمند بانک باشد؟/همه‌ی حرفِ سعید مظفری چه بود؟

26 مهر 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی(منتقد سینما): تا اینجای کار مهر امسال بسیار تلخ و تکان دهنده برای اهالی هنر بوده است و در...

نوشته‌ی بعدی
حقایقی تراژیک از روزگار سینمای گلخانه‌ای⇐عبدالله علیخانی: حین شلاق خوردن داد می‌زدم امام خمینی(ره) کجایی که دارند جهود را مسلمان می‌کنند+فیلم

یک تهیه‌کننده باتجربه سینما با مرور نقاط ضعف مهمترین ارگان زیرمجموعه سازمان سینمایی بیان داشت⇐وضعیت فارابی شبیه توصیفی شده که حجت الاسلام قرائتی از برخی ادارات دولتی ارائه داد!/یکی پیدا شود و بگوید خروجی فارابی طی سالهای اخیر چه بوده؟/این مکان بزرگ و این بودجه عظیمی که به فارابی رسیده چه دستاوردی برای سینما داشته؟/چرا اغلب فیلمهای فارابی یا اکران نمیشود یا در اکران شکست میخورد؟؟/چرا فارابی بودجه ها را به باد میدهد و کمکی به گیشه سینماها و افزایش مخاطب نمیکند؟؟

دیدگاه‌ها 6

  1. الهه ج. می‌گوید:
    قبل 6 سال

    خیلی بهتر بود که مدیرانی در سن و سال اقای جلوه خودشون استعفا بدن و برن
    تا جا باز بشه واسه جوونا

    پاسخ
    • ر.ا می‌گوید:
      قبل 6 سال

      البته منظور از جوون که خواهرزاده ایشون نیست؟؟

      پاسخ
  2. مجید نظری می‌گوید:
    قبل 6 سال

    این یک واقعیت خیلی خیلی تلخ هست
    که شبکه دوم یک برند درست و حسابی داشت فقط به نام کلاه قرمزی
    که اونو هم راحت به فنا داد
    اگه روی کلاه قرمزی سرمایه نزارن پس کجا میره این بودجه ها؟؟

    پاسخ
  3. الی می‌گوید:
    قبل 6 سال

    جلوه مدیر خوبی هست ولی دیگه با سازوکار دهه نود جور درنیماد
    الان وقتش ایشون بره در دانشگاه صداوسیما تدریس کنه
    البته ادبیات و حافظ خوانی

    پاسخ
  4. علیرضا تنکابنی می‌گوید:
    قبل 6 سال

    نواصولگراها همه جا رو دارن میگیرن سنگر به سنگر
    امیدواریم اگه دوباره جنگی هم درگرفت
    همین نواصولگرایان تشنه مدیریت برن بجنگن
    و ما تحصیلکرده های بیکار نظاره گر هنرنمایی ایشون باشیم و یاد بگیریم

    پاسخ

پاسخ دادن به مجید نظری لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم