• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 18 آبان 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

حسین فرحبخش: برای اینکه سیمرغ را به بازیگر فلان پروژه دولتی بدهند ناجوانمردانه فرهاد اصلانی را کنار گذاشتند

22 بهمن 1393
در گفتگو
0 0
A A
1
حسین فرحبخش: برای اینکه سیمرغ را به بازیگر فلان پروژه دولتی بدهند ناجوانمردانه فرهاد اصلانی را کنار گذاشتند

حسین فرحبخش

حسین فرحبخش گفت: فرهاد اصلانی شگفتی “کوچه بی نام” بود و حقش بود که بخاطر بازی در این فیلم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. اما برای اینکه بازیگر فلان پروژه دولتی سیمرغ را بگیرد ناجوانمردانه اصلانی را از فهرست کاندیداهای بهترین بازیگر مرد خارج کرده و او را برای نقش مکمل “دوران عاشقی” کاندیدا کردند.

سینماژورنال/ورتا چمانی: حسین فرحبخش کارگردان و تهیه کننده قدیمی سینمای ایران که همواره پیگیر سینمای روز ایران و جشنواره های فجر بوده است سی و سومین جشنواره فیلم فجر را یکی از بی بو و بی خاصیت ترین دوره های آن قلمداد می کند.

فرحبخش در گفتگو با سینماژورنال با بیان اینکه این جشنواره محصول تمام عیار سیاستهای مدیران سینمایی فعلی است خواستار بازنگری در چینش مدیریت رده بالای سینما شد.

نیاز داریم به مدیران جسور

فرحبخش با اشاره به اینکه در جشنواره بجای اینکه سینما ببینیم تلفیلم دیدیم به سینماژورنال گفت: اغلب آثار سینمایی جشنواره از رده خارج بودند و به نوعی توهین به تماشاگران به شمار می رفتند. این هم محصول سیاستهای مدیران سینمایی کشور است. او که رییس سازمان سینمایی است باید متوجه باشد که این همه فیلم بد ثمره یک مدیریت اشتباه است. مدیر سینمای ما می تواند رایزن فرهنگی خوب و بی حاشیه ای برای کشورمان باشد اما در عرصه سینما نیاز داریم به مدیران جسوری که بتوانند سینما را بالا بکشند.

بدترین و بی خاصیت ترین جشنواره سی و سه سال اخیر را شاهد بودیم

تهیه کننده ای که در کارنامه اش آثار تجاری پررنگتر است ادامه داد: شخصا از دوره اول یعنی بهمن 61 در جشنواره حضور داشتم و طی این سی و سه سال نیز همیشه فیلمهای جشنواره را مرور کرده ام. متاسفم که بگویم جشنواره امسال بدترین و بی خاصیت ترین جشنواره سی و سه سال اخیر بود و البته که آثار این جشنواره نمی توانند آبرویی را هم برای کشورمان به ارمغان آورند.

مدیر باید “نه گفتن” بلد باشد

حسین فرحبخش با بیان اینکه سیاستهای غلط سینمایی باعث شده که فیلمسازان به سمت سوژه های تکراری و فیلمهای آپارتمانی بروند افزود: ساده ترین ویژگی یک مدیر این است که “نه گفتن” بلد باشد. مدیر سینمایی هم باید در برابر فشارهای وارده ایستادگی کند و اجازه ندهد توصیه های این و آن پیش برنده جشنواره اش باشد. اینکه فیلمسازان را به سمت سوژه های مستعمل ببریم و سپس جشنواره ای با حضور فیلمهای تکراری برگزار کنیم که نشد مدیریت سینمایی.

فرحبخش ادامه داد: سیاستگذاری سینمایی یک سال اخیر ما حتما ایراد داشته که در یک جشنواره چندین فیلم با یک سوژه مثلا خیانت زناشویی می بینیم و البته پرداخت تازه ای هم از سوژه ها را شاهد نیستیم.

حسین فرحبخش
حسین فرحبخش

فیلمهایی که یا تکراری اند یا ساختار مالیخولیایی را در اذهان متبادر میکنند

کارگردان “خصوصی” و “عطش” درباره اینکه آیا حضور فیلمهایی مانند “استراحت مطلق” یا “دلم میخواد” میتوانست گرمابخش جشنواره باشد به سینماژورنال بیان داشت: با یک گل که بهار نمیشود و البته این را هم درنظر بگیریم که برخی از فیلمهای جامانده از جشنواره هم آثار قابل تاملی نبوده اند. مشکل این فیلمها این است که براساس سیاستهای غلط ساخته شده اند و همین است که یا تکراری اند یا ساختاری مالیخولیایی و مغشوش را در اذهان متبادر میکنند.

بودجه های دولتی را رانت خواران می بلعند و بخش خصوصی چاره ای ندارد جز ساخت فیلمهای آپارتمانی

این سینماگر با اشاره به عدم رقابت بخش خصوصی واقعی با بخش دولتی که ثمره اش میشود انبوه فیلمهای آپارتمانی بخش خصوصی اظهار داشت: وقتی رانت خواران سینما بودجه های دولتی را می بلعند و چیزی برای بخش خصوصی نمی ماند بدیهی است که سرمایه گذاران هم به سمت پروژه های کم هزینه و با ریسک پایین می روند. همین میشود که یک خانه را اجاره کرده و فیلمشان را پر میکنند از کلوزآپهای بازیگران و شک و تردیدهایی که کاراکترها نسبت به هم دارند. در نتیجه چشم مخاطب جشنواره از دیدن فیلمهای آپارتمانی خسته میشود.

برای اینکه سیمرغ را به بازیگر فلان پروژه دولتی بدهند ناجوانمردانه فرهاد اصلانی را کنار گذاشتند

حسین فرحبخش درباره نامزدیهای جشنواره سی و سوم هم نظر جالبی دارد. او با اشاره به اینکه کاندیداها طوری انتخاب شده اند که به آثار وابسته حال داده شود بیان داشت: این خوب نیست که کاندیداها را طوری بچینیم که ارزشهای هنری آثار دیده نشود. اینکه بازیهای بازیگران خوب را نادیده بگیریم که بازیگر فلان پروژه دولتی دیده شود اخلاقی نیست.

وی با اشاره به بازی فرهاد اصلانی در “کوچه بی نام” ادامه داد: فرهاد اصلانی شگفتی “کوچه بی نام” بود و حقش بود که بخاطر بازی در این فیلم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. اما برای اینکه بازیگر فلان پروژه دولتی سیمرغ را بگیرد ناجوانمردانه اصلانی را از فهرست کاندیداهای بهترین بازیگر مرد خارج کرده و او را برای نقش مکمل “دوران عاشقی” کاندیدا کردند.

ای کاش از همان ابتدا می گفتند “محمد(ص)” در جشنواره به نمایش درنمی آید

فرحبخش درباره عدم نمایش فیلم “محمد(ص)” در جشنواره که از ابتدای جشنواره، وعده حضور آن در این جشنواره داده می شد به سینماژورنال گفت:  ای کاش از همان ابتدا راستش را می گفتند که نمی خواهند فیلم را در جشنواره نشان دهند اما متاسفانه چون تجربه مدیریت در شرایط خاص را ندارند مرتب وعده دادند که امروز یا فردا فیلم را اکران خواهند کرد.

این شریک دفتر پویافیلم افزود: یک مدیر خوب از ابتدا می آید و با بیان صادقانه می گوید فلان فیلم به فلان دلیل در جشنواره به نمایش درنخواهد آمد درست شبیه همان کاری که در همه جشنواره های دنیا انجام میشود. آیا شما دیده اید که مثلا فیلمی را به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن انتخاب کنند و بعد بگویند فیلم در میانه جشنواره به نمایش درخواهد آمد و در نهایت نیز آن را از جشنواره خارج کرده و به اکران خصوصی اش بسنده کنند؟ مطمئنا نه اما در اینجا چون مدیران ما مشاوران متخصص ندارند که در این گونه موارد به آنها مشاوره های مفید دهند همین اتفاقاتی می افتد که می بینید.

95 درصد فیلمهای جشنواره بد بودند/از تماشای “عصر یخبندان” لذت بردم

حسین فرحبخش در انتهای گفتگویش در پاسخ به این پرسش که بهترین و بدترین فیلمهایی که در جشنواره دیده است چه بوده اند بیان داشت: 95 درصد فیلمها بد بودند و اگر نام یکی را بگویم ممکن است از آن بدتر هم وجود داشته باشد که نامش یادم رفته باشد! درباره فیلمهای خوب همین قدر بگویم که از تماشای “عصر یخبندان” و “دوران عاشقی” لذت بردم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=730
image_print
برچسب ها: فرهاد اصلانیمحمدحسین فرحبخش
نوشته قبلی

کپی‌برداری بهرام توکلی از “سام شپارد” بدون ذکر منبع!

نوشته‌ی بعدی

چتربازی که چترش باز نشد!+عکس

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
چتربازی که چترش باز نشد!+عکس

چتربازی که چترش باز نشد!+عکس

دیدگاه‌ها 1

  1. حقنگر می‌گوید:
    قبل 11 سال

    4 نفر ادم صادق و صریح مثل حسین فرحبخش داشتیم، میشد امیدوار بود روزگار سینمامون چند سال دیگه خیلی بمیشهبشه

    پاسخ

پاسخ دادن به حقنگر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    511 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 204 توئیت 128
  • توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

    61 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازداشت پژمان جمشیدی و عروسی‌گیت؛ از آمریکا تا اروپا

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

    25 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6
  • صدور پروانه برای چند ارگانی‌ساز+یک درام زنانه+همسر سابق رویا تیموریان و…

    22 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • دستور اکران «غریزه»، «دو روز دیرتر»، «بچه‌ی مردم» و پنج فیلم دیگر/حذف فیلم نفروش شهاب از اکران

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • مامان‌رضا وارد میشود…⇐رونمایی از تیزر کمدی «خانوم والده» با زن‌پوشی رضا عطاران+فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5

آخرین مطالب

شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!

اختتامیه سومین جشنوارۀ عروسکخونه، متفاوت از سالهای گذشته برگزار شد   

نزول، حرامه؟⇐رونمایی از پوستر فیلم «دو روز دیرتر» با بازی سینا مهراد و پردیس احمدیه و فرهاد آییش و گوهر خیراندیش و…+عکس

معنای متفاوت شهر پس از جنگ دوازده روزه/در نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر چه گذشت؟

رادیو؛ تریبون معرفی ظرفیت‌ها و پیشرفت استان‌ها در خراسان جنوبی

فیلم‌ نت «صددام» را از 20 آبان اکران آنلاین می‌کند

«قصه‌های بی‌کلام» در موزه موسیقی ایران شنیده می‌شوند

مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

مرد عینکی مماس با ۱۸۰میلیارد/زن و بچه ۱۰۰میلیارد/قسطنطنیه در آستانه ۶۳میلیارد/یوز ۵۱میلیارد/کج‌پیله ۳۵میلیارد/ آقای زالو درجهت ۳۰میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۵میلیارد/مجنون ۱۱میلیارد/غریزه ۸میلیارد/بچه‌ی مردم ۶میلیارد+آمار کامل فروش

اعلام اسامی آثار مستند نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 

تبلیغات

ویژه ها

شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!
خبر وسط

شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!

17 آبان 1404

سینماروزان: محمود کلاری سومین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان را با عنوان «تابستان همان سال» ساخت و در فستیوال...

ادامه مطلب
نزول، حرامه؟⇐رونمایی از پوستر فیلم «دو روز دیرتر» با بازی سینا مهراد و پردیس احمدیه و فرهاد آییش و گوهر خیراندیش و…+عکس

نزول، حرامه؟⇐رونمایی از پوستر فیلم «دو روز دیرتر» با بازی سینا مهراد و پردیس احمدیه و فرهاد آییش و گوهر خیراندیش و…+عکس

17 آبان 1404
مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

17 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی مماس با ۱۸۰میلیارد/زن و بچه ۱۰۰میلیارد/قسطنطنیه در آستانه ۶۳میلیارد/یوز ۵۱میلیارد/کج‌پیله ۳۵میلیارد/ آقای زالو درجهت ۳۰میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۵میلیارد/مجنون ۱۱میلیارد/غریزه ۸میلیارد/بچه‌ی مردم ۶میلیارد+آمار کامل فروش

16 آبان 1404
کاظم هژیر آزاد و همسرش زویا امامی

مرگ زویا امامی بازیگر تئاتر و تلویزیون/از جوانمرگ شدن فرزند، دق کرد!

16 آبان 1404
فیلم خواب

دوست داشتن، خواب و بیداری نداره؟⇐اولین تصاویر از فیلم “خواب” با بازی رضا عطاران+ویدئو 

13 آبان 1404
فیلم قرمز یواش

بانوان موتورسوار وارد میشوند!/رونمایی از تیزر فیلم “قرمز یواش” با بازی نیما شعبان‌نژاد، هومن حاجی‌عبداللهی، محیا دهقانی و…+ویدئو

13 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم