سینماروزان: در حالی که برخی از هنرمندان داخلی و به خصوص برخی از آقازاده های مرغ سحری و تیتراژخوانهای دهشبه، یک ماه و خرده ای بعد از جنگ علیه ایران، هیچ موضعگیری شفاف و روشنی علیه جنگطلبان نداشتهاند، یک خواننده مشهور لسآنجلسی، به ترامپ حمله کرد.
نصرالله معین خوانندهای که چه در داخل و از افتخاری تا قربانی و اصفهانی و… و چه در خارج از امید و پویا و جمشید و…، پیروان سبک خود را داشته، در واکنش به حرفهای ترامپ درباره زدن زیرساختهای ایران به او تاخت.
معین نوشت: ایران فقط یک اسم نیست، ریشه است، هویت است، نفس است.ایران، خانه همه ماست، با همه تفاوتهای قومی، زبانی، مذهبی و سیاسی. این خاک با تاریخش قرن ها ایستاده است. زیرساختهای یک سرزمین، دارایی مردم آن است. این زیرساختها نه متعلق به حکومتها، بلکه متعلق به مردمیاند که این سرزمین را خانه خود میدانند. نابودی این زیرساختها در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست و نمیتوان با توهین یا تهدید، بقای این زیرساخت ها را هدف گرفت.
معین در بالای این متن هم دکلمهی خود از سرودهی معروف حسین پژمان بختیاری را قرار داد: اگر ایران به جز ویران سرا نیست/من این ویران سرا را دوست دارم/اگر آب و هوایش دلنشین نیست/من این آب و هوا را دوست دارم/به شوق خار صحراهای خشکش/من این فرسوده پا را دوست دارم/اگر تاریخ ما افسانهرنگ است/من این افسانهها را دوست دارم…
برای تماشای ویدئو اینجا را ببینید.

































