• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

خطر ممنوع الکاری بیخ گوش کارگردان “بدون شرح”

8 آذر 1394
در یک سکانس سینمایی
0 0
A A
5
خطر ممنوع الکاری بیخ گوش کارگردان “بدون شرح”

بدون شرح

سینماژورنال: روی آنتن رفتن تیزر فیلمی ویدیویی با عنوان “منو تنها نذار” از شبکه جم که نام مهدی مظلومی به عنوان کارگردان آن آمده بود از یک طرف عجیب بود و از طرف دیگر سوال برانگیز.

به گزارش سینماژورنال عجیب از آن جهت که چطور میشود کارگردانی که آخرین محصولاتش یعنی “سیگنال موجود است” و “یه شام خوب” از محصولات شکست خورده شبکه خانگی هستند برای تولید فیلم در شبکه ای انتخاب میشود که ادعایش سرگرم سازی مخاطبان است.

چطور سریالی غیرمتعارف تولید می کنید؟؟
وجه سوال برانگیز کار آنجاست که چطور میشود کارگردانی که سالها در رسانه ملی کار کرده و سریالهایی چون “بدون شرح” و “کمربندها را ببندیم” را ساخته است محصولی را برای شبکه ای ماهواره ای تولید می کند که استانداردهای متعارف تصویرسازی در داخل کشور در آنها رعایت نشده است؟

آیا این فیلمسازی بی توجه به قواعد داخل با ممنوع الفعالیت شدن مظلومی مواجه نخواهد شد؟؟

مظلومی خودش در این باره به “هفت صبح” اظهار می دارد: دوستان اگر بخواهند در برابر این مساله واکنش نشان دهند مطمئنا خامی کرده اند چون من شغلم فیلمسازیست و هیچ قانونی نداریم که به عنوان کارگردان موظف به کار در ایران باشم.

من برای “جم” نساختم!
مهدی مظلومی در جایی دیگر از گفتگویش اما اصلا فیلمسازی برای “جم” را رد کرده!!! و می گوید: بنده چند ماه پیش این فیلم را برای تهیه کننده ای به نام “زاراوان” که یکی از دفاتر پخشش در دوبی است ساختم و قرار است در 14 شبکه عربی، هندی، ایرانی و اروپایی پخش شود.

وی در توجیهی آشکار ادامه می دهد: “جم” هم یکی از خریداران فیلم است که مسئولیتش با من نیست و به خواست من از شب دوم اسمم از تیزر حذف شد.

این کارگردان درباره پوشش غیرمتعارف بازیگران در فیلم مذکور می گوید: نوع پوششها به دلیل بین المللی بودن باید مختصات خودش را میداشت!!

البته مظلومی گویا همچنان به تولید چنین محصولاتی ادامه خواهد داد. خودش می گوید: تا انتهای سال 2016 تعهد ساخت شش فیلم دیگر را هم دارم.

حتی فرهادی هم مجبور به رعایت قواعد است
ادعای مظلومی در طرح این نکته که نوع پوششها باید مختصات خودش را میداشت کاملا سفسطه برانگیز است بخصوص که در سالهای اخیر کارگردانانی چون اصغر فرهادی و عباس کیارستمی را داشته ایم که حتی آثارشان در آن سوی آبها نیز کمابیش منطبق بر محدودیتهای داخلی تولید شده است.

واکنش ارشاد چه خواهد بود؟
طرح نقطه نظر حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد درباره ماجرای مهاجرت برخی چهره ها  و کشف حجاب آنها نیز می تواند مکمل بحث باشد.
نوش آبادی بعد از کشف حجاب بازیگرانی که این روزها در سریالهای “جم” مشغول به کارند گفته بود: ما انتظار نداریم هنرمندانی که از کنار همین مردم معروف شدند و جایگاهی پیدا می کنند حالا بخواهند به باورها و اعتقادات همین مردم بی توجه باشند.(متن کامل را اینجا بخوانید)

حالا باید منتظر ماند و واکنش سخنگو را به فیلمسازی برای شبکه های ماهواره ای بدون توجه به قواعد متعارف و هنجارهای شناخته شده داخلی، نظاره کرد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=14126
image_print
برچسب ها: بدون شرحجمسیگنال موجود استکمربندها را ببندیممهدی مظلومییه شام خوب
نوشته قبلی

محسن رضايي در قاب نمايش/وجود سكانس هايي بازسازي شده از گذشته “آقا محسن” در محصولات نمايشي سازمان اوج

نوشته‌ی بعدی

انتصاب یکی دیگر از مدیران جشنواره فیلم فجر

مطالب مرتبط

اصغر نصیری کارگردان

فوت اصغر نصیری؛ کارگردانی که عاشق سعید راد بود! 

11 آذر 1404

سینماروزان: اصغر نصیری کارگردان سینما و تلویزیون در ۵۷ سالگی مرحوم شد.   اصغر نصیری متولد ۱۳۴۷ میانه در آذربایجان شرقی و...

ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404

سینماروزان: ناصر مسعودی خواننده خوش‌صدای موسیقی گیلکی در ۹۰ سالگی فوت شد. ناصر مسعودی متولد فروردین سال ۱۳۱۴ در محله صیقلان شهرستان...

هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404

سینماروزان: هادی مرزبان کارگردان و بازیگر در ۸۱سالگی درگذشت.   هادی مرزبان متولد ۱۳۲۳ سبزوار بود و دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی...

نوشته‌ی بعدی
معرفی عنقریب مدیر روابط عمومی جشنواره فجر و معرفی مدیران بخشهای مختلف بعد از دهه اول محرم

انتصاب یکی دیگر از مدیران جشنواره فیلم فجر

دیدگاه‌ها 5

  1. نادر طریقت می‌گوید:
    قبل 10 سال

    با عرض سلام و ادب
    من نادر طریقتروزنامه نگار و فیلمساز سینمای ایران هستم . من کار اقا مهدی مظلومی را تایید میکنم و برایش ارزوی موفقیت دارم . در سینمایی که عدالت فرهنگی در این کشور به هیچ وجه رعایت نمیشود و فیلمسازانی امثال من که یک عمر کارهای ارزشی و انسانی ساخته و تن به کارهای سخیف وغیر اخلاقی نداده باید بالای پنج سال به دنبال ساخت فیلم شریف خوداسیرشود و بیکار بماند و به دلیل اینکه فیلمساز مستقلی هستم و معترض به بیعدالتی فرهنگی میباشم ,نگذارم که کار کنم .
    والله اگر از هر نقطه ای از این جهان به من هم پیشنهاد کارشودنم هم قبول میکنم . این متصدیان فرهنگی درک نمیکنند که ما شغلمان فیلمسازی اسب و کاری جز این بلد نیستیم و خرج زندگیمان از این راه میگذرد و عمر دویست ساله هم نداریم که صبور بمانیم . یا علی

    پاسخ

پاسخ دادن به نادر طریقت لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم