• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

در گزارش یک رسانه مستقل از اتفاقی پارادوکسیکال مطرح شد⇐چطور میشود کارگردانی فیلمش را به طور کامل(به مبلغ 385 میلیون در سال92) به فارابی بفروشد و بعد مدعی توقیف فیلمش شود؟/چطور میشود که فارابی نزدیک به 385 میلیون صرف خرید فیلمی کند و بعد مدعی کیفیت پایین اثر شود؟

11 مهر 1397
در گزارش
0 0
A A
0
دستیار سابق ده‌نمکی حمایت دولتی را آفت می‌داند اما خود به‌دنبال حمایت دولتی است!+عکس

داوود توحیدپرست

سینماروزان: انتشار لیست حمایتهای مالی فارابی همان قدر که برخی از فیلمسازان مدام متشبث به ژست اپوزیسیون را رسوا کرد اسباب شکل گیری پرسشهایی در چرایی اتلاف بیت المال برای پروژه هایی شد که کمترین عایدی را در گیشه داشته اند.

از جمله فیلمهایی که در لیست حمایتی فارابی نامش ذکر شده بود “شیرین قناری بود” به کارگردانی فردیست به نام داوود توحیدپرست که در ماههای اخیر مدام از توقیف شدن فیلمش گلایه کرده بود!! با این حال نام فیلم  بعنوان اثری که کل مالکیتش به مبلغ 385 میلیون تومان در سال92 خریداری شده در لیست فارابی ذکر شده!! و فارابی هم چرایی عدم اکران فیلم را به کیفیت پایینش نسبت داده!

اینکه چطور میشود کارگردانی فیلمش را به فارابی بفروشد و بعد مدعی توقیف فیلمش شود و اینکه چطور میشود فارابی رقمی چشمگیر برای فیلمی پرداخت کند و خود مدعی کیفیت پایینش شود تناقضیست که دستمایه گزارشی در رسانه مستقل “ستاره سینما” شده است.

متن گزارش “ستاره سینما” را بخوانید:

هفته گذشته «داود توحیدپرست» تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «شیرین قناری بود» با انتشار نامه‌ای خطاب به علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نسبت به آنچه توقیف فیلمش
می‌نامید، معترض شد.

پیش از این نیز توحیدپرست به دفعات اعلام کرده بود که فیلمش توسط وزارت ارشاد توقیف شده است و با شانتاژ رسانه‌ای تلاش نمود که فیلمش را در ردیف آثار توقیفی قرار دهد، ادعایی که با توجه به رزومه لاغر نامبرده با ۵۷ سال سن، کمی با شک و تردید به آن نگریسته می‌شد، تا اینکه بنیاد سینمایی فارابی طی جوابیه‌ای به ادعاهای توحیدپرست واکنش نشان داد.

روابط‌عمومی فارابی در جوابیه‌ای که در منتشر گردید، اعلام کرده که مبلغ 385 میلیون تومان بابت خرید کلیه حقوق فیلم مذکور پرداخت شده است.

اسفندماه سال گذشته نیز وقتی «فارابی» جدول حمایت‌های این زیر مجموعه سازمان سینمایی وزارت ارشاد را منتشر نمود، بابت فیلم «شیرین قناری بود» در سال ۹۲ مبلغ ۳۸۵ میلیون تومان پرداخت کرده بود که با محاسبه دلار ۳۶۰۰ تومان آن زمان، مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار دلار و به قیمت روز حداقل یک میلیاردی میشود!!

اما آنچه جلب توجه می‌کند، آن بخش اطلاعیه «فارابی» است که اعلام کرده به علت کیفیت پایین اثر یاد شده، علیرغم تلاش‌های تیم بازاریابی فارابی، هیچ‌کدام از موسسات نمایش‌خانگی هم حتی حاضر به خرید و پخش فیلم ساخته شده توسط داود توحیدپرست نشده‌اند و وی نیز پیشنهاد خرید ۱۵ میلیون تومانی نمایش‌خانگی اثری را به فارابی داده که خود بابت آن قبلاً حدود ۱۰۰ هزار دلار آن زمان از بیت‌المال دریافت کرده است!

سوال اینجاست که «فارابی» بر چه اساسی بابت این فیلم کم هزینه که فاقد عوامل شناخته‌شده در پشت دوربین و بازیگران چهره است، بدون کارشناسی هزینه‌های تولید، مبلغ ۳۸۵ میلیون تومان پرداخت نموده و آیا هزینه تولید این فیلم در سال ۹۱ به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است؟؟؟

و سوال دیگر اینکه، آیا فارابی سازنده را بابت تولید اثری که با توجه به اعلام فارابی قابلیت پخش ندارد به سود رسانده است؟!

رزومه داود توحیدپرست پیش از این فیلم چه بوده که فیلم اخیرش مشمول حمایت شده؟؟؟ فیلم قبلی نامبرده به نام «نامزد آمریکایی من» در سال ۹۱ با عدم استقبال مردم روبرو شد و در گیشه بعنوان یکی از کم فروش‌ترین فیلم‌های سال، تنها به فروش ۷۱ میلیون تومانی رسید!!!

آیا بهتر نیست که موسساتی مانند فارابی در پرداخت‌ها به افراد دقت بیشتری داشته باشند بلکه منابع محدود موجود صرف افراد مستعد گردد و بازدهی بیت‌المال را به دنبال داشته باشد؟؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=52703
image_print
برچسب ها: داوود توحیدپرستشیرین قناری بودفارابی
نوشته قبلی

حمله رسانه اصلاح طلب به رخوت دامنگیر ارگانهای متولی سینمای جنگ⇐چرا ارگانهای سیاستگزار سینمای دفاع مقدس ، منافع فردی را بر منافع ملی ترجیح میدهند؟/عملکرد نامطلوب همین ارگانها بوده که مخاطبان را از سینما فراری داده/همین روند غلط بوده که منجر شده به تولید «پیک نیک در میدان جنگ» و «خاکستر و برف»!!!

نوشته‌ی بعدی

صدور حکم مدیریتی برای کارگردان «کوپال» در جشنواره کیش

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
صدور حکم مدیریتی برای کارگردان «کوپال» در جشنواره کیش

صدور حکم مدیریتی برای کارگردان «کوپال» در جشنواره کیش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم