• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

رئیس سازمان سینمایی در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد⇐منطقه برای آینده سینما نقشه‌های ویژه دارد!/عربستان و امارات، بودجه‌های هنگفتی را برای توسعه سینما صرف کرده‌اند!/از مجلس درخواست کرده‌ایم هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی و کمک به معیشت اهالی سینما درنظر گرفته شود

7 دی 1400
در خبر
0 0
A A
0
محمد خزاعی+کمیسیون اقتصادی مجلس

محمد خزاعی+کمیسیون اقتصادی مجلس

سینماروزان/مهدی فلاح: به منظور بررسی راهکارهای دستیابی کمک و حمایت از اقتصاد هنر و سینمای ایران نشست مشترکی میان مسئولان فرهنگی و سینمایی با محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و اعضای کمیسیون، رئیس کمیسیون بودجه مجلس، معاون سازان برنامه و بودجه، معاون وزارت تعاون و کار و امور اجتماعی، معاون بانک مرکزی، مدیرعامل بانک کارآفرین، و …  برگزار شد.

در این نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، سید محمود اسلامی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ و از سینماگران منوچهر شاهسواری، غلامرضا موسوی، سیدضیاء هاشمی، سیدجمال ساداتیان، و محمدیاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت حضور داشتند.

محمد خزاعی در خصوص این نشست مشترک گفت: در این جلسه به بررسی راهکارهای دستیابی حمایت از اقتصاد سینمای ایران پرداخته شد و گزارشی از فعالیت های جاری، برنامه‌های آتی، مشکلات و کمبودها ارائه کردیم و به مسائل مهم و مباحث کلان اقتصاد سینما  پرداخته شد.

وی ادامه داد: البته پیش از این نیز نشست‌های مشترک و جلسات متعددی برای برنامه ریزی، زمینه سازی و بررسی اختصاص تسهیلات به سینمای ایران در سطوح دیگر برگزار شده بود که فرایندهای مطالعاتی مطلوب و خوبی شکل گرفت.

رئیس سازمان سینمای کشور، با بیان اینکه اقتصاد سینما بسیار ضعیف و شکننده است، تصریح کرد: قطعا، یکی از مهم ترین اولویت ها و محورهای فعالیت و سیاستگذاری سینمایی ترسیم وضعیت، چالش ها، نیازسنجی، ظرفیت شناسی و تعریف و شناسایی منابع و امکانات برای پویایی سینما و رونق و تقویت آن در سطوح مختلف است.

به گفته وی بدون تردید، با عزم و نگاه ملی و عدالت محورانه ای که هم در دولت و هم در مجلس شاهد بودم به وضعیت آینده سینما و بهبود و روند رشد آن خوش بین هستم.  این گونه نشست ها و کارگروه های تخصصی و موضوعی کمک می کند تا چالش ها، راه حل ها و ساز و کارهای گوناگون شناسایی بررسی و عملیاتی کنیم.

وی افزود: در جمع برنامه ریزان اقتصادی گزارش و چشم اندازی از وضعیت زیرساخت های سینمای کشور و همچنین، مقایسه ای با صنعت سینماسازی در جهان و کشورهای منطقه ارائه دادم و جایگاهی که ما قرار داریم اصلا قابل مقایسه با این کشورها نیست.

خزاعی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه سینمای ایران نیروی انسانی و توانمندی و غنای آن هاست خاطر نشان ساخت: در کشورهای منطقه امروز می‌بینیم سرمایه گذاری کلانی برای حوزه سینما، سالن سازی و برگزاری جشنواره های سینمایی در حال انجام است. به عنوان مثال عربستان سعودی جشنواره “دریای سرخ” را با بودجه‌های هنگفت طراحی و برگزار کرده است و برای آن برنامه توسعه هم دارد یا کشور امارات متحده عربی جشنواره فیلم دبی را برگزار می‌کند. این نشان می دهد منطقه برای آینده سینما نقشه‌های ویژه دارد.

وی اضافه کرد: کشور ما با این غنای محتوایی و نیروی انسانی ارزشمند در عرصه هنر و سینما متاسفانه به لحاظ زیرساخت بسیار ضعیف است. اگر بخواهیم در چشم انداز آینده سینمای منطقه در محاق قرار نگیریم ناچاریم برغم همه مشکلاتی که داریم – هم، در زمینه تقویت منابع برای امور رفاهی و معیشتی سینماگران و هم در زمینه توسعه سالن ها و ظرفیت های زیرساختی گامهای اساسی بر داشته شود.

وی با اشاره به خانواده 10 هزار نفری سینمای ایران در تهران و شهرستان ها تاکید کرد: این ظرفیت انسانی سرمایه غنی فرهنگی و اجتماعی به شمار می آیند و باید برنامه ریزی پایداری برای بهره گیری از این پتانسیل بالقوه صورت گیرد.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: خوشبختانه این همت و عزم راسخ در مدیران حوزه فرهنگ و هنر و سینما بویژه  وزیر محترم و همکارانش وجود دارد. باید کمک کنیم با همگرایی و هم افزایی یک دوره طلایی برای سینمای ایران رقم بخورد.

وی ادامه داد: سینما مانند پارک که مکانی تفریحی و از پیوست های ضروری زندگی شهری است  و یا دانشگاه که جایگاه راهبردی در عرصه آموزش است یک ضرورت و نیاز ملی و حاکمیتی است و باید برای آن سرمایه گذاری شود. سرمایه گذاری در این حوزه کارکردها و دستاوردهای ماندگار دارد و این دستاوردها هم شامل داخل کشور می شود و هم در زمینه تقویت دیپلماسی عمومی و مناسبات فرهنگی بین المللی تاثیرگذار است.

به گفته وی، تشریح وضعیت بغرنج سینما از لحاظ اقتصادی و فقدان منابع  و اعتبارات مهم ترین محور و موضوع این نشست بوده و امیدواریم به نتایج ملموس و واقعی برسد.

وی اظهار داشت: در این جلسه هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام های کم بهره برای سرمایه گذاری و سینماسازی، تولید آثار سینمایی، حمایت از محصولات سینمایی، و بحث های حمایتی در زمینه معشیت و کارگشایی مشکلات خانواده سینما و …  درخواست کرده ایم.

وی عنوان کرد: همچنان که وزیر محترم اشاره کردند چهارصد سالن سینما در حال ساخت و احداث داریم که امیدواریم با کمک موثر مجلس و کمیسیون اقتصادی این تعداد سینما را تکمیل کرده و تا پایان سال 1401به تعداد هزار سینما در کشور، برسیم.

وی گفت: با چشم انداز ترسیم شده می‌توان خوش‌بین بود با کمک سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس و منابع بانکی تحولات چشمگیری در حوزه عمران و توسعه زیرساخت های سینمایی ایجاد شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=66946
image_print
برچسب ها: سایت سینماروزانسینماروزانکمیسیون اقتصادی مجلسمحمد خزاعی
نوشته قبلی

رقبای اصغر فرهادی در اسکار خارجی کیستند؟⇐از زندانی غیرمتعارف آلمانی تا فراری افغان!/از دخترکی که آزار برادرش را دیده تا همراهی زن و مردی بی‌ربط!/از معاشقه با ربات تا تولد یک گونه انسان-حیوان!/از بیوه خیارفروش تا اختلالات هورمونی و بلوغ پردردسر!

نوشته‌ی بعدی

سوژه‌یابی یا کپی-پیست؟!/چرا تنبلی در رسانه‌های ارگانی بیداد می‌کند!/چطور شد که گزارش سینماروزان بدون ذکر منبع تمام رسانه‌ها را درنوردید؟/بهتر نیست مدیران مطبوعات به‌جای الزام بر کارگاه‌داری، بر رعایت حق مولف در رسانه‌ها تاکید کنند؟

مطالب مرتبط

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «آقای زالو» به کارگردانی مهران احمدی پس از چند هفته پیاپی صدرنشینی در جدول فروش هفتگی توانست...

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم «یازده یازده» با بازی فرزاد حسنی به طور اختصاصی در فیلم نت اکران آنلاین می شود.   فیلم...

نوشته‌ی بعدی
شماری از رسانه‌های بازنشرکننده گزارش سینماروزان

سوژه‌یابی یا کپی-پیست؟!/چرا تنبلی در رسانه‌های ارگانی بیداد می‌کند!/چطور شد که گزارش سینماروزان بدون ذکر منبع تمام رسانه‌ها را درنوردید؟/بهتر نیست مدیران مطبوعات به‌جای الزام بر کارگاه‌داری، بر رعایت حق مولف در رسانه‌ها تاکید کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم