• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 23 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

زندگی با خاطرات «هفت»؟⇐گبرلو به دنبال اجرای برنامه‌ای سینمایی-تلویزیونی در شبکه «شما»

18 شهریور 1396
در گزارش
0 0
A A
7
مرحبا به این همه اعتماد به نفس⇔گبرلو: “هفت” من بسيار جذاب و چالشي به روي آنتن مي‌رفت/من شيوه مديريت پنهان را اجرا مي‌كردم/برنامه من حلقه بسیار وسیع‌تری از “هفت” جیرانی و افخمی را دربرگرفته بود

محمود گبرلو

سینماروزان: هرچند «هفت» را فریدون جیرانی و تیمش بودند که در شبکه سوم سیما روی آنتن بردند و کوشیدند برند «هفت» را بسازند اما با حذف فریدون جیرانی این محمود گبرلو بود که به ناگاه و با حداقل تجربه اجرا در برنامه های تصویری در قامت مجری و تهیه کننده این برنامه ظاهر شد اما همان طور که روزی جیرانی حذف شد، زمین چرخید و چرخید تا گبرلو هم حذف شده و بهروز افخمی جایش را گرفت؛ البته که افخمی هم بعد از مدتی حذف شد و حالا صحبتهایی طرح شده درباره حضور مهدی کرم پور به عنوان مجری «هفت».

به گزارش سینماروزان نه جیرانی و نه افخمی هیچ کدام آن قدرها از حذفشان ناراحت نشدند یا لااقل در ظاهر امر هم که شده از این حذف ابراز ناراحتی نکردند. جیرانی زودتر از حد تصور به سراغ راه اندازی یک برنامه اینترنتی رفت و افخمی هم همین روزهاست که فیلم تازه اش را جلوی دوربین ببرد. در این بین اما گبرلو در همه بیش از دو سالی که از حذفش از «هفت» می گذرد هر زمان که صحبت تغییر و تحول در این برنامه میشد خود را به عنوان گزینه ای برای حضور در برنامه می دید و انگار با خاطرات «هفت» زندگی میکرد.

تلاش برای اجرای برنامه ای استانی با نام «هدهد» که البته هیچ گاه یک‌دهم «هفت» هم دیده نشد و حالا هم تلاش برای راه اندازی برنامه ای سینمایی-تلویزیونی در شبکه «شما» را باید در امتداد خاطره بازی با روزگار حضور در «هفت» دید.

برنامه ای که بناست با اجرای گبرلو در شبکه «شما» روی آنتن برود قرار نیست از منتقد ثابتی برخوردار باشد و به بیان ساده تر این گبرلوست که باید دیده شود و درباره مسائلی مانند اکران، سالنهای سینمایی و فروش بلیت طرح موضوع کند. این برنامه قصد دارد به مسائل و معضلات سینماهای شهرستانها بپردازد.

این برنامه سینمایی که به مسایل اکران، سالن های سینمایی، فروش بلیت و سایر موضوعات مرتبط با سینمای ایران می پردازد بیشتر حوزه شهرستان ها و استان های کشور را شامل می شود؛ این برنامه به نقد و بررسی سریال های تلویزیونی هم می‌پردازد و احتمالا اولین برنامه ای است که به صورت منسجم نقد سریال های تلویزیون را در دستور کار قرار می دهد.

اینکه در تلویزیون بتوانیم شاهد نقد جدی سریالهای تلویزیونی باشیم امری بعید است آن هم با حضور محافظه‌کاری همچون گبرلو اما اینکه برنامه ای بخواهد مشکلات سینما در شهرستانها را به طور تخصصی بررسی کند خیلی هم خوب است البته به شرطی که گبرلو قدری اعتماد به نفس خود را افزایش داده و با راحتی بیشتری مقابل دوربین بنشیند و سعی کند صرفا در حیطه ای که اطلاعات دارد سخن گوید.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=42561
image_print
برچسب ها: شبکه شمامحمود گبرلوهدهدهفت
نوشته قبلی

آیا شوهر دوم بهاره رهنما فرزند حسن عباسی است؟!+فیلم

نوشته‌ی بعدی

در خانه سینما چه می‌گذرد؟⇐ابراز تأسف انجمن مستندسازان از برگزاری جشن مستند!!!

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
«لولوهراسی» تجمع مستندسازان مقابل خانه سینما را به بن‌بست کشاند⇐تجمع بعدی مقابل ارشاد!

در خانه سینما چه می‌گذرد؟⇐ابراز تأسف انجمن مستندسازان از برگزاری جشن مستند!!!

دیدگاه‌ها 7

  1. احسان متولی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    سلام.
    این تحلیل خیلی مقرضانه و بدون در نظر گرفتن انصاف نوشته شده.
    از یک خبرنگار بعیده اینقدر نگاه سطحی به این مسئله بزرگ و حاشیه دار داشته باشه.
    اگرچه هفت را جیرانی پایه گذاری کرد اما برنامه جیرانی برنامه ای سینمایی نبود و با کمی اختلاف برنامه افخمی هم برنامه ای سینمایی نبود و دنبال منافع خود بود. تنها هفتی که برنامه ای سینمایی برای سینما شد هفت گبرلو بود که آن هم متاسفانه دستخوش کج سلیقگی و بی درایتی مدیران وقت شد و تعطیل شد.
    متاسف شدم وقتی این تحلیل رو خوندم.
    بهتره که به عنوان یک خبرنگار اصل عدالت رو در تحلیل خودتون رو رعایت میکردین و بی جهت به محمود گبرلوی باسواد اتهام نمیزدید.
    خودتان قضاوت کنید که محتوای هفت گبرلو بیشتر بود یا جیرانی و افخمی؟!
    در زمان گبرلو هفت برای سینمای ایران تلاش میکرد و در سایر دوره ها (بیشتر دوره افخمی) هفت برای سرانجام رساندن مقاصد خاص و جناحی تلاش کرد.
    علت برکناری جیرانی مشخص است، علت برکناری افخمی هم مشخص است!
    اما علت برکناری گبرلو مشخص نیست!
    محمود گبرلو تنها مجری و تهیه کننده برنامه هفت است که با سرافرازی برنامه را ترک کرد و علت ناراحتی های مداوم او از برکناری فقط دلسوزی برای سینما و اهالی سینماست.
    پایان.

    پاسخ
    • علیرضا معتمدنژاد می‌گوید:
      قبل 8 سال

      سلام محمودجان
      مغرضانه با غین هست
      مشکل هوادارای نامبرده دقیقا سطح سواده
      دقیقا همین جا
      سطح سوادی که در اون حد که افخمی را جناحی میدونه اما نمیگه جناح مخالف زیرآب جیرانی رو زد و همون جناح یک خبرنگار درجه دو رو هل داد بره بشینه تو هفت و از شدت استرس به کاظم راست گفتار بگه آقای چک!!!

      پاسخ
      • احسان متولی می‌گوید:
        قبل 8 سال

        مغرضانه با غین هست . یعنی نمیشه تو یه متن و یادداشت اشکال تایپی داشت ؟!
        هوادارهای محمود گبرلو سطح سوادشون با اشکال های تایپی مشخص نمیشه. همینقدر که افخمی برنامه هفت رو تبدیل کرد به کانونی غیر موجه برای رای آوری انتخاباتی و شکست عجیبی هم خورد یعنی سواد!
        محمود گبرلو شاید در عرصه اجرا تجربه آنچنانی نداشت، اما منتقدی باسواد و فهیمی هست که ندیده فیلمی رو نقد نمیکنه.
        محمود گبرلو اگرچه الان ناراحت از تفکر حاکم بر برنامه سازی در تلویزیون هست اما هیچ وقت در برنامه خودش شخصیتی مثل فریماه فرجامی رو به سخره نگرفت، هیچ وقت اجازه نداد منتقدی فیلمی را ندیده نقد کند، هیچ وقت اسیر بی تدبیری مدیران وقت تلویزیون نشد و مهمان آفیش شده برنامه خودش رو بدون آنتن رفتن راهی منزل نکرد!
        هیچ وقت بدون در نظر گرفتن عدالت در مورد فیلم سازها نظر نداد و هیزم به آتش مخالفان سینما در تلویزیون نریخت و بلخره هیچ وقت باعث جنگ و نزاع میان اهالی سینما نشد!

        خبرنگار درجه دو هم باید مراحلی رو طی کنه تا مثل شما بشه بشه درجه یک دیگه! همه واقف هستند که برنامه زنده استرس قابل تاملی رو برای مجری و مهمان میاره. پس اشتباهات کلامی دلیل بر درجه دو بودن یا بیسواد بودن یک خبرنگار نمیتونه باشه. کما اینکه بسیاری از مجریان باسابقه تلویزیون هنوز روی آنتن زنده تپق میزنن!
        به هر حال خیلی خوشحالم که فرصت داشتید و نقد بنده بر یادداشت خودتون رو خوندید.
        اما به جای جواب سلام به بنده، به جناب گبرلو سلام کردید!
        یا حق

        پاسخ
        • علیرضا معتمدنژاد می‌گوید:
          قبل 8 سال

          سلام دوباره محمودجان یا محمودخواه جان
          در اثبات سواد نامبرده به جای این همه شرح و بسط دو کار ساده میشه کرد
          با گسترش فضای مجازی فقط یک برنامه تولید کنند و در فضای مجازی بازنشر و ببینند رفلکت مخاطب چیه؟
          دوم چند تا از نمونه متن هاشون و در یک کانال ساده بزارن و ببینن چقدر مخاطب داره
          به غیر از این
          متاسفانه محمود یا محبوبتان بیشتر از اون که دنبال جریان سازی در سینما باشه دنبال دیده شدنه که اگه نبود علیرغم ادعای شما درباره ناراحتی از تفکر حاکم بر تلویزیون مجددا به اجرا در حد استانها نمی پرداخت
          ضمنا
          اشتباهات کلامی یا بهتر بگیم سوتیها دلیلی بر سطح سواد نیست و ربط مستقیم داره به نبود اعتماد به نفس اما در همه جای دنیا و از جمله همین جا یکی از مهمترین اله مانها در انتخاب مجری تست اعتماد به نفسه! بدون اعتماد به نفس مجری شبیه میشه به کشتی که سکان نداره و باید منتظر وزش باد بشینه که ببردش به این ور یا آن ور

          پاسخ
          • احسان متولی می‌گوید:
            قبل 8 سال

            تولید محتوا در فضای مجازی بیشتر به درد اشخاصی میخوره که دنبال دیده شدن هستند و بر نمیتابند که تلویزیون آنتن در اختیارشان قرار نمیدهد.
            محمود گبرلو نیازی به این ماجرا نداره .
            اجرای برنامه در شبکه شما و به قول حضرتعالی در حد استانی چیزی از ارزش های ایشون رو کم نمیکنه و تازه به این معناست که ایشون بسترها و زیرساخت هارو خوب میشناسه و براش محتوای برنامه مهمه نه سطح استانی یا پایتختی اون چه بسا که تهران و تهرانی ها هم از مجموع همین استانها ایجاد شده!
            شما اول استناد میکنید به اشکالات کلامی برای تعیین سطح سواد و بعد خودتان منکر حرف خودتان میشوید؟(مغرضانه با غین هست
            مشکل هوادارای نامبرده دقیقا سطح سواده)(اشتباهات کلامی یا بهتر بگیم سوتیها دلیلی بر سطح سواد نیست)!!
            دوست عزیز، علت بداخلاقی رسانه ای شما رو در مورد محمود گبرلو نمیدونم. اما بهتره به جای پیشنهاد تولید محتوا در فضای مجازی یا قرار دادن یادداشت های گبرلو در کانال تلگرامی، یه نظر سنجی خیلی ساده از اهالی سینما بکنید! به درستی متوجه اشتباهات خودتون خواهید شد.
            امیدوارم همه ما یاد بگیریم شایسته سالاری در هر بخشی از کشور به سود مردم همان زمان و نسل های بعدی خواهد بود.
            ممنونم ازینکه پاسخگو بودید.
            خدانگهدار

          • رهی می‌گوید:
            قبل 8 سال

            فقط گبرلو
            فقط محمود گبرلو
            فقط محمود گبرلوی مجری
            فقط محمود گبرلوی مجری هفت
            ننگ بر فری
            ننگ بر بهروز
            درود بر محمود
            محمود مجری ماست..تا جان در تن ماست

    • مرضیه ر. می‌گوید:
      قبل 8 سال

      کبرلو برای هفت تلاش میکرد؟؟؟
      هاهاهاهاهاها
      خخخخخخخخ
      حتما اون موقع هم که مدیر چاپخونه بود برای کمک به ارتقای صنعت چاپ تلاش میکرد
      و الان هم که مجری هدهده برای کمک به زیست بوم پرندگان
      باور کن خود گبرلو هم اینقدر براش جدی نیست این ماجراها
      یو چطوری جدیش گرفتی
      الله علم…

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    354 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

«شَبِ‌ موسیقی جنوبی» در پنجاهمین شب از سلسله شب‌های دلکوک خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «پنج امضاء» در شاهرود

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

تبلیغات

ویژه ها

پردیس اکومال کرج
خبر

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

ادامه مطلب
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم