سینماروزان: رسانهها نوشتهاند: ساترا با شکایت از سریال جدید «حامد عنقا» و گرفتن دستور قضایی در آخرین روزهای سال از انتشار قسمت دوم سریال «بدنام» جلوگیری کرد تا تعداد سریالهای در حال پخش در کل رسانههای کشور به کمتر از عدد ۵ برسد (صداوسیما ۲ سریال، پلتفرمها ۲ سریال)!
به گزارش سینماروزان و به نقل از شرق، این در حالی است که شب گذشته برخی رسانههای سینمایی از پروندهسازی یک جریان خاص علیه شبکه خانگی و تعطیلی این رسانهها در همین شرایط جنگی خبر دادند.
بارها عنوان شده که این اقدامات سلبی صداوسیما و ساترا بویژه در این شرایط کشور و نبود اینترنت بینالملل، که مردم به محتوای متنوع، نمایشی و سرگرمکننده نیاز دارند، بازی در زمین ماهوارهها و شبکههای بیگانه است!
این رفتارهای سلبی اگر نگوییم تلاش برای حذف رقیب است، بدون تردید با کوچ مخاطب، کمک به جریان رسانهای دشمن است.
واقعیت این است که در روزهای جنگ، مردم بیش از هر زمان دیگری به سرگرمی و محتوای آرامشبخش نیاز دارند. قطعی اینترنت بینالملل از یک سو و تمرکز صداوسیما بر اخبار از سوی دیگر، نمایش خانگی را به اصلیترین گزینه برای گذران اوقات فراغت خانوادهها تبدیل کرده است. در چنین شرایطی، توقیف یک سریال تازهنفس و پرمخاطب، آن هم بدون هیچ اطلاعرسانی شفاف، عملاً یعنی سنگاندازی در مسیری که خود ساترا وعده حمایت از آن را داده بود.
بعبارتی اقدام ضدامنیتی که مردم را از رسانه داخلی به سمت ماهواره و شبکههای معاند هل میدهد تا روایت جنگ نیز از آنسوی مرزها برای مردم روایت شود.
سریال «بدنام» با ترکیبی از بازیگران توانمند و روایتی جذاب توانست در همان قسمت اول نظر مخاطبان را جلب کند. انتظار طبیعی مردم این بود که در ادامه بتوانند این داستان را دنبال کنند. اما حالا سوال اصلی این است: چه اتفاقی افتاد که یک سریال موفق، ناگهان از پخش بازماند؟ آیا این تصمیم ساترا بوده یا نهادی دیگر در این موضوع دخالت داشته است؟


































