سینماروزان: قابل پیش بینی بود استارت اکران نوروزی با معدودی سینما و محدودی فیلم، نمیتواند شروع گرمی برای سینماها رقم بزند.
به غیر از درگیری در جنگ رمضان، از یک طرف بخش عمده سینماهای پایتخت هنوز باز نشدهاند و از طرف دیگر قرارگیری چهار فیلم کاملا جدی در سبد اکران، باعث شده آن قدرها رغبت برای تماشای فیلم ایجاد نشده باشد.
وقتی حتی تلویزیون هم برنامهای مفرح مثل کاپیتان را مجددا در کنداکتور قرار میدهد یعنی مدیران سینمایی هم باید لااقل یک یا دو فیلم مفرح را وارد چرخه اکران میکردند؛ هنوز هم دیر نشده…
در میان فیلمهای اکران نوروز، فروش اصلی برای فیلم نیم شب است که کمی بیش از ۴۰ میلیون فروخته، بعد از آن قمارباز قرار دارد که حدود ۱۳ میلیون فروخته، بهشت تبهکاران ۵میلیون و قعرنشین هم خط نجات است که فقط حدود ۱میلیون فروخته؛
جمع فروش این چهار فیلم رویهم میشود کمتر از ۷۰میلیون که احتمالا رکورد کمفروشترین افتتاحیه گیشه نوروزی را از آن خود میکند.

آمار کامل #فروش_سینماهای_ایران تا ابتدای اول فروردین ۱۴۰۵ به شرح زیر است:
(تمام ارقام به تومان است و منهای اکران سیار)
— #نیمشب ۴۵میلیون(۴روز/۹۰ سانس)
— #قمارباز ۱۳میلیون(۴روز/۵۰سانس)
— #بهشت_تبهکاران ۵میلیون(۴روز/۲۰سانس)
— #خط_نجات ۱میلیون(۴روز/۵سانس)
































