• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

«شعله‌ور»⇐حدیث نفس حمید نعمت‌الله و آقازاده‌اش بامداد یا ذکر مصائب امین حیایی و فرزندش دارا؟/«آینه عبرت» بدون محمود دینی!/خبری از داش‌مشدی‌گری نیست؛ تریاکی‌ها کاملا اهریمنی هستند!!

15 بهمن 1396
در یادداشت
1 1
A A
3

شعله ور

سینماروزان/محمد شاکری:

مثبت: تصویربرداری روزبه رایگا چه زمانی که در تهران است و روی خشکی چه زمانی که در بلوچستان است و در دل کویر چه زمانی که زیر آب میرود و در دل غواصی.

مثبت: امین حیایی ارتباط پدر-فرزندی را خوب درآورده شاید به خاطر اینکه بخشهایی از درام به شدت شبیه است به زندگی اولش! پارتنر هم که دارا فرزندش است که با دل و جان خود واقعی و آنچه در دل زندگی بیرونی برایش رخ داده را ایفا کرده. به ماجرای متادون بازی که میرسیم انگار تجربیات شخصی است که غالب میشود و همه چیز به سمت شخصی شدن پیش می‌رود به خصوص وقتی چالش روابط پدر-فرزندی مدام بر سر پدر کوبیده می‌شود! آیا این حدیث نفس حمید نعمت الله و فرزندش بامداد است؟

مثبت: شجاعت خروج از تهران و نشان دادن تصاویر بکر سینمایی از استان سیستان و بلوچستان اقدام قابل تقدیر سازندگان فیلم است اما…

منفی: مشخص نیست چرا عقب‌مانده‌ترین مناطق بلوچستان به نمایش در میاید. انگار فیلم ساز دوست دارد همان نگاه عقب افتاده و خطرناک را از جنوب شرق ایران تصویر کند؟!

منفی: فیلم دوپارگی نویسندگان را به وضوح نشان میدهد؛ در نماهایی شاهد حضور نعمت‌الله هستیم و در سکانسهای دیگری «سر به مهر» مقدم دوست را به یاد می‌آوریم.

منفی: همکاری دوباره حمید نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست یک قدم رو به عقب یا حداقل یک درجا برای این زوج سینمایی است! چون اساسا جز یک طرح با هیچ سناریویی مواجه نیستیم.

منفی: نعمت الله با حداقل بار داستانی «شعله ور» را پیش برده و بیشتر دل داده به موقعیتهای مختلفی که پیش روی کاراکترها پیش می آید. برای همین است که در اوج بحران هم این مثل «هر چه کنی به خود کنی» است که بر نماها مستولی میشود درست به مانند «آینه عبرت»؛ منتها تفاوت اینجاست که در اینجا محمود دینی به عنوان رفیق بی کلک شخصیت معتاد حضور ندارد.

منفی: اهریمنی نشان دادن کاراکتر معتاد آن هم معتاد به تریاک! ار ابتدای فیلم وجود دارد و مدام دوزش بالا میرود تا انتهای فیلم که با یک موجود کاملا اهریمنی مواجه میشویم که در بروز نامردی هیچ کس جلودارش نیست! این تصویرسازی با داش مشدی گردی که از مصرف کنندگان تریاک در ذهن داریم فرسنگها فاصله دارد!

منفی: پای «شعله ور» هم نام «توسعه اقتصاد هنر آتیه» منسوب به صندوق اعتباری هنر به عنوان سرمایه گزار آمده و هم فارابی! این یک تناقض با ادعاهای تهیه کننده ایست که مدام مدعی فعالیت در بخش خصوصی است.

 دیالوگ:
–همه بدبختیات تقصیر منه!این پسرت خوبه؛ کلاهبردار اعظم!
–نیروهای خوب همه تو شهرستانن!!
–این روزا دختر خوب و پسر خوب بابا و مامام بودن جواب نمیده!!
–خسته شدم از بس دویدم! باید استراحت کنم! باید از پله ها بالا برم

پلان:
سکانس به عمق زدن نوید و نجات در آستانه مرگ توسط الگوی غواصی.

کاراکتر:
یک پسر دهه هفتادی به نام «نوید» با بازی دارا حیایی که صدالبته به واسطه پدرش امین حیایی وارد کار شده اما نقشش که خیلی شباهت دارد به خود واقعیش را درست ایفا کرده.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=47265
image_print
برچسب ها: امین حیاییبامداد نعمت اللهتوسعه اقتصاد هنر آتیهحمید نعمت اللهدارا حیاییشعله ور
نوشته قبلی

«به وقت شام»⇐بازی کامپیوتری حاتمی‌کیا با پاشنه آشیلی به نام هادی حجازی‌فر!!/انبوهی از c.g.i بی‌منطق در جاده بی‌دست‌انداز اوج؟!/نقطه قوت، یک بازیگر لبنانی است که کمتر از یک ربع در فیلم حضور دارد!!

نوشته‌ی بعدی

یک منتقد سینما با طعنه به برافروختگی منیژه حکمت⇐وقتی می‌بیند فیلمش محکم نیست از حاشیه استفاده می‌کند

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
یک منتقد سینما با طعنه به برافروختگی منیژه حکمت⇐وقتی می‌بیند فیلمش محکم نیست از حاشیه استفاده می‌کند

یک منتقد سینما با طعنه به برافروختگی منیژه حکمت⇐وقتی می‌بیند فیلمش محکم نیست از حاشیه استفاده می‌کند

دیدگاه‌ها 3

  1. توانگر می‌گوید:
    قبل 8 سال

    ارتباط پدری و پسری رو خوب درآورده
    ولی فیلم به شدت کش میآآآآآآد
    چراااااا؟

    پاسخ
  2. مجید محسنی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    بهترین فیلم نعمت الله بی پولی بود
    اونم نیمه اولش
    نیمه دومش کند بود

    پاسخ
    • مجید محسنی می‌گوید:
      قبل 8 سال

      رگ خواب هم خوب بود

      پاسخ

پاسخ دادن به توانگر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم