• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 6 دی 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

علیرضا رییسیان اظهار داشت⇐آقای وزیر! اگر به دنبال تغییرات اساسی در سینما هستید قید مدیران قدیمی و فرسوده را بزنید/مدیران تکراری یک بار برای همیشه بروند و به جای آنها نیروهای تازه نفس و خلاق وارد میدان شوند/جوانی به سن و سال نیست؛ به نگرش به‌روز و تازه است!/در انجمن سینمای جوانان و مرکز گسترش مدیرانی به‌ظاهر جوان داریم که در روش‌ها بسیار پیر، مسن و فرسوده هستند/اگر قرار است روند دو دهه اخیر ادامه داشته باشد بهترین گزینه برای سینما همین محمدمهدی حیدریان است/اما اگر قرار است تغییرات جدی و اساسی در سینما رخ دهد مدیران قدیمی نباید زمام امور را در دست بگیرند

7 شهریور 1396
در گفتگو
0 0
A A
0

علیرضا رییسیان

سینماروزان: درحالی که بعد از چیدن اغلب مدیران زیردستی سازمان سینمایی با مهره های تکراری و سالخورده، برای دبیری جشنواره فجر هم گزینه هایی همچون منوچهر شاهسواری و رضا میرکریمی و محمدمهدی عسکرپور مطرح شده اند که هیچ یک عنصر اصلی مدیریت در دهه نود که پویایی، به‌روز بودن و رویارویی منطقی با انتقادات است را ندارند، علیرضا رییسیان کارگردان سینمای ایران خطاب به وزیر ارشاد توصیه ای جدی به او درباره مدیریت سینمایی مطرح نموده است.

به گزارش سینماروزان رییسیان از این گفته که اگر بناست روال کهنه مدیریتی سینما ادامه یابد بهترین گزینه برای امتداد وضع موجود شخص حیدریان است ولی اگر بناست تغییرات اساسی در سینما ایجاد شود نیاز داریم به ورود نیروهای باانگیزه و دارای ایده.

علیرضا رییسیان که از اعضای شورای راهبردی سینمای ایران است به «سینماپرس» گفت: رئیس سازمان سینمایی باید سینمای کشور را از شرایط اسفبار موجود به وضعیت مطلوب برساند در واقع همان نکاتی که ما در در بیانیه هشتم شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران به آن اشاره کردیم باید مورد توجه رئیس سازمان سینمایی باشد تا شاید شرایط سینما کمی بهتر از قبل شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر تصمیم شخص وزیر محترم ارشاد این است که در عملکردشان رویه ای که طی ۲ دهه گذشته بر سینمای کشور حاکم بوده را ادامه دهند محمدمهدی حیدریان بهترین گزینه برای احراز پست ریاست سازمان سینمایی است اما اگر قرار است تغییراتی جدی و گریزناپذیر و اساسی در سینمای کشور انجام شود مدیران قدیمی نباید زمام امور را در دست بگیرند!

وی ادامه داد: شخص وزیر ارشاد باید به این مسأله توجه کنند که نمی توانند به صورت بینابین برخورد کنند؛ دیگر تجربه به ما ثابت کرده که نمی توان دیدگاه ها و روش های قدیمی را در معادلات امروز سینمای کشور به کار برد. البته تمامی اینها به این مسأله باز می‌گردد که شخص وزیر ارشاد با چه رویکردی و با چه هدفی به سینمای کشور نگاه می کنند و می خواهند سینمای کشور را به کدام سو ببرند؟

رئیسیان خاطرنشان کرد: ما نیاز به جوانگرایی در سیستم مدیریتی سینمای کشور داریم؛ هم دیدگاه های حاکم بر سینما باید جوان شوند و هم دیگر زمان آن فرا رسیده تا افرادی که مرتباً به عنوان مدیر در سینمای ایران حضور دارند و پست های شان با یکدیگر جا به جا می شود یک بار برای همیشه بروند و به جای آن ها نیروهای تازه نفس و خلاقی وارد میدان شوند تا براساس معادلات روز، سینمای ما را در سطوح داخلی و خارجی به تعالی برسانند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه اگر میانسالان هم دارای نگرش و دیدگاه های به‌روز و تازه باشند می‌توان آنها را جوان نامید اظهار داشت: سن و سال در انتخاب مدیران چندان مهم نیست؛ این دیدگاه تازه است که باید در یک مدیر وجود داشته باشد؛ چه بسا که ما در نهادهایی همچون انجمن سینمای جوانان ایران و یا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مدیرانی در ظاهر جوان داریم که در دیدگاه ها و روش های شان بسیار پیر، مسن و فرسوده هستند و با همان ایده ها و روش های کهنه شان نهادهای زیرمجموعه شان را مدیریت می کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «دوران عاشقی» سپس به بخشی از نکات مطرح شده در  بیانیه هشتم شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران اشاره کرد و گفت: سینمای فعلی سینمایی‌ است که دولت‌ها گرایش دارند تمامیت آن را در انحصار و کنترل خود داشته باشند تا به دلخواه خود، فتیله‌ آن را بالا یا ترجیحاً پایین بکشند این نوع سینمای دولتی با ابزارهای نظارت کهنه و ناکارآمد، هستی خود را تداوم داده و در برابر اراده‌ اهالی سینما مقاومت می‌کند. ساختار نامناسب سینمای موجود، عملا گونه‌ها و موضوعات متنوع را قلع‌ و قمع کرده و به جز دو شبه گونه‌ طنز و اجتماعی، هیچ عرصه‌ دیگری را برنمی‌تابد. در این سینما، عملکرد معدودی رانت‌بر و انبوهی ویژه‌خوار آن‌چنان مؤثر شده که در هر دوره، آن‌هایی که لقمه‌ بزرگتری از تن دولت می‌کنند، به عوامل سرکوب همکاران بی‌نصیب خود تبدیل می‌شوند در این سینما که دولت‌ها به اشتباه آن را جزئی از ساختار خود می‌دانند و مجوز دخالت جناح‌ها و ارگان‌های مختلف را فراهم می‌کنند، اصل سینما به محملی برای کشمکش سیاسی بدل می‌شود و اغلب سینماگران به مدعیانی تبدیل می‌شوند با دهان‌های همیشه باز، تا سهمی بگیرند، بربایند یا به چنگ آورند.

رئیسیان در خاتمه این گفتگو متذکر شد: این ها نکاتی است که شخص رئیس جدید سازمان سینمایی باید با دغدغه جلوی شان موضع بگیرد و وضعیت را بهبود بخشد. قطعاً اگر ما بخواهیم به همان روش قدیمی سینمای کشور را اداره کنیم به زودی همین نفس نیمه جان سینما هم خواهد ایستاد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=42165
image_print
برچسب ها: ایستگاه متروکدوران عاشقیشورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایرانعلیرضا رییسیانمحمدمهدی حیدریان
نوشته قبلی

پایان «هزارپا» با بشکن زدن عطاران!+عکس

نوشته‌ی بعدی

گلایه بازیگر «اخراجیها» از ممنوع‌التصویری⇐ احتمالا رانت‌خواری کرده‌ایم یا در پارتی شبانه حضور داشته‌ایم و خودمان خبر نداریم!

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
گلایه بازیگر «اخراجیها» از ممنوع‌التصویری⇐ احتمالا رانت‌خواری کرده‌ایم یا در پارتی شبانه حضور داشته‌ایم و خودمان خبر نداریم!

گلایه بازیگر «اخراجیها» از ممنوع‌التصویری⇐ احتمالا رانت‌خواری کرده‌ایم یا در پارتی شبانه حضور داشته‌ایم و خودمان خبر نداریم!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

آقای زالو ۱۱۵میلیارد/یوز ۸۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۷میلیارد/کفایت مذاکرات به سمت ۴۰میلیارد/بچه مردم ۱۴میلیارد/دو روز دیرتر ۱۳/۵میلیارد/طهران۵۷ حوالی ۱۳میلیارد/دختر برقی ۱۰میلیارد/احمد دوروزه نیم میلیارد رد کرد/افسانه سپهر دوروزه مماس با ۴۰۰میلیون+آمار کامل فروش 

فقط 4k⇐پوستر فیلم کمدی «جهیزیه» با بازی مهران احمدی، بیژن بنفشه خواه، الیکاعبدالرزاقی، حامد وکیلی، یوسف صیادی و… منتشر شد

«لباس عروسی» به جشنواره بین‌المللی فولکلور هند رفت

پرتاب سه ماهواره ایرانی موضوع نمایش رادیویی شد

نمایش «آقا نعمت» در برنامه «کافه مستند»/ رزاق کریمی از خاطره کار با مرحوم احمد پژمان می‌گوید

«در انتهای روز» در جشنواره فیلم جافنا رقابت می‌کند

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

راهیابی «آخرین شیهه…» به جشنوارهٔ شنژن چین/ نامزدی جایزه بهترین فیلم‌برداری 

اکران و نقد «خاکِ سَر به مُهر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

تبلیغات

ویژه ها

رابعه مدنی(چپ) در کنار شیرین یزدان بخش و شیدا خلیق در "بوسیدن روی ماه"
خبر

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

5 دی 1404

سینماروزان/حامد مظفری: شیرین یزدان بخش بازیگر سینما و تلویزیون در ۷۷ سالگی مرحوم شد.   شیرین یزدان‌بخش متولد ۱۳۲۷ اصفهان...

ادامه مطلب
سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

4 دی 1404
فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

3 دی 1404
اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

3 دی 1404
عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

1 دی 1404
واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

1 دی 1404
فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

30 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم