• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

علیرضا رییسیان اظهار داشت⇐آقای وزیر! اگر به دنبال تغییرات اساسی در سینما هستید قید مدیران قدیمی و فرسوده را بزنید/مدیران تکراری یک بار برای همیشه بروند و به جای آنها نیروهای تازه نفس و خلاق وارد میدان شوند/جوانی به سن و سال نیست؛ به نگرش به‌روز و تازه است!/در انجمن سینمای جوانان و مرکز گسترش مدیرانی به‌ظاهر جوان داریم که در روش‌ها بسیار پیر، مسن و فرسوده هستند/اگر قرار است روند دو دهه اخیر ادامه داشته باشد بهترین گزینه برای سینما همین محمدمهدی حیدریان است/اما اگر قرار است تغییرات جدی و اساسی در سینما رخ دهد مدیران قدیمی نباید زمام امور را در دست بگیرند

7 شهریور 1396
در گفتگو
0 0
A A
0

علیرضا رییسیان

سینماروزان: درحالی که بعد از چیدن اغلب مدیران زیردستی سازمان سینمایی با مهره های تکراری و سالخورده، برای دبیری جشنواره فجر هم گزینه هایی همچون منوچهر شاهسواری و رضا میرکریمی و محمدمهدی عسکرپور مطرح شده اند که هیچ یک عنصر اصلی مدیریت در دهه نود که پویایی، به‌روز بودن و رویارویی منطقی با انتقادات است را ندارند، علیرضا رییسیان کارگردان سینمای ایران خطاب به وزیر ارشاد توصیه ای جدی به او درباره مدیریت سینمایی مطرح نموده است.

به گزارش سینماروزان رییسیان از این گفته که اگر بناست روال کهنه مدیریتی سینما ادامه یابد بهترین گزینه برای امتداد وضع موجود شخص حیدریان است ولی اگر بناست تغییرات اساسی در سینما ایجاد شود نیاز داریم به ورود نیروهای باانگیزه و دارای ایده.

علیرضا رییسیان که از اعضای شورای راهبردی سینمای ایران است به «سینماپرس» گفت: رئیس سازمان سینمایی باید سینمای کشور را از شرایط اسفبار موجود به وضعیت مطلوب برساند در واقع همان نکاتی که ما در در بیانیه هشتم شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران به آن اشاره کردیم باید مورد توجه رئیس سازمان سینمایی باشد تا شاید شرایط سینما کمی بهتر از قبل شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر تصمیم شخص وزیر محترم ارشاد این است که در عملکردشان رویه ای که طی ۲ دهه گذشته بر سینمای کشور حاکم بوده را ادامه دهند محمدمهدی حیدریان بهترین گزینه برای احراز پست ریاست سازمان سینمایی است اما اگر قرار است تغییراتی جدی و گریزناپذیر و اساسی در سینمای کشور انجام شود مدیران قدیمی نباید زمام امور را در دست بگیرند!

وی ادامه داد: شخص وزیر ارشاد باید به این مسأله توجه کنند که نمی توانند به صورت بینابین برخورد کنند؛ دیگر تجربه به ما ثابت کرده که نمی توان دیدگاه ها و روش های قدیمی را در معادلات امروز سینمای کشور به کار برد. البته تمامی اینها به این مسأله باز می‌گردد که شخص وزیر ارشاد با چه رویکردی و با چه هدفی به سینمای کشور نگاه می کنند و می خواهند سینمای کشور را به کدام سو ببرند؟

رئیسیان خاطرنشان کرد: ما نیاز به جوانگرایی در سیستم مدیریتی سینمای کشور داریم؛ هم دیدگاه های حاکم بر سینما باید جوان شوند و هم دیگر زمان آن فرا رسیده تا افرادی که مرتباً به عنوان مدیر در سینمای ایران حضور دارند و پست های شان با یکدیگر جا به جا می شود یک بار برای همیشه بروند و به جای آن ها نیروهای تازه نفس و خلاقی وارد میدان شوند تا براساس معادلات روز، سینمای ما را در سطوح داخلی و خارجی به تعالی برسانند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه اگر میانسالان هم دارای نگرش و دیدگاه های به‌روز و تازه باشند می‌توان آنها را جوان نامید اظهار داشت: سن و سال در انتخاب مدیران چندان مهم نیست؛ این دیدگاه تازه است که باید در یک مدیر وجود داشته باشد؛ چه بسا که ما در نهادهایی همچون انجمن سینمای جوانان ایران و یا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مدیرانی در ظاهر جوان داریم که در دیدگاه ها و روش های شان بسیار پیر، مسن و فرسوده هستند و با همان ایده ها و روش های کهنه شان نهادهای زیرمجموعه شان را مدیریت می کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «دوران عاشقی» سپس به بخشی از نکات مطرح شده در  بیانیه هشتم شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران اشاره کرد و گفت: سینمای فعلی سینمایی‌ است که دولت‌ها گرایش دارند تمامیت آن را در انحصار و کنترل خود داشته باشند تا به دلخواه خود، فتیله‌ آن را بالا یا ترجیحاً پایین بکشند این نوع سینمای دولتی با ابزارهای نظارت کهنه و ناکارآمد، هستی خود را تداوم داده و در برابر اراده‌ اهالی سینما مقاومت می‌کند. ساختار نامناسب سینمای موجود، عملا گونه‌ها و موضوعات متنوع را قلع‌ و قمع کرده و به جز دو شبه گونه‌ طنز و اجتماعی، هیچ عرصه‌ دیگری را برنمی‌تابد. در این سینما، عملکرد معدودی رانت‌بر و انبوهی ویژه‌خوار آن‌چنان مؤثر شده که در هر دوره، آن‌هایی که لقمه‌ بزرگتری از تن دولت می‌کنند، به عوامل سرکوب همکاران بی‌نصیب خود تبدیل می‌شوند در این سینما که دولت‌ها به اشتباه آن را جزئی از ساختار خود می‌دانند و مجوز دخالت جناح‌ها و ارگان‌های مختلف را فراهم می‌کنند، اصل سینما به محملی برای کشمکش سیاسی بدل می‌شود و اغلب سینماگران به مدعیانی تبدیل می‌شوند با دهان‌های همیشه باز، تا سهمی بگیرند، بربایند یا به چنگ آورند.

رئیسیان در خاتمه این گفتگو متذکر شد: این ها نکاتی است که شخص رئیس جدید سازمان سینمایی باید با دغدغه جلوی شان موضع بگیرد و وضعیت را بهبود بخشد. قطعاً اگر ما بخواهیم به همان روش قدیمی سینمای کشور را اداره کنیم به زودی همین نفس نیمه جان سینما هم خواهد ایستاد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=42165
image_print
برچسب ها: ایستگاه متروکدوران عاشقیشورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایرانعلیرضا رییسیانمحمدمهدی حیدریان
نوشته قبلی

پایان «هزارپا» با بشکن زدن عطاران!+عکس

نوشته‌ی بعدی

گلایه بازیگر «اخراجیها» از ممنوع‌التصویری⇐ احتمالا رانت‌خواری کرده‌ایم یا در پارتی شبانه حضور داشته‌ایم و خودمان خبر نداریم!

مطالب مرتبط

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
گلایه بازیگر «اخراجیها» از ممنوع‌التصویری⇐ احتمالا رانت‌خواری کرده‌ایم یا در پارتی شبانه حضور داشته‌ایم و خودمان خبر نداریم!

گلایه بازیگر «اخراجیها» از ممنوع‌التصویری⇐ احتمالا رانت‌خواری کرده‌ایم یا در پارتی شبانه حضور داشته‌ایم و خودمان خبر نداریم!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    110 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    75 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم