• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

قابل توجه رییس جمهور آینده⇐با شعرخوانی، سلفی گرفتن و مزدور خواندن منتقدان، نمی‌توان سینما را اداره کرد

3 اردیبهشت 1396
در یادداشت
0 0
A A
5
جشنواره فیلمهای ایرانی، کنسرت‌گزار لس‌آنجلسی، خرده‌بورژوای مقیم آلمان و مخاطبانی که تحمیق می‌شوند

سینما جشنواره کارگردان

سینماروزان: با مشخص شدن شش کانديداي نهايي انتخابات رياست جمهوري رفته‌رفته رقابت‌ سياسي ميان شهروندان له يا عليه يک کانديداي خاص صورت می‌گیرد و از آن سو سينماگران هم در حمايت از نامزدي خاص احتمالاً شاهد رقابت‌هايي ميان خود خواهند بود.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «جوان» مهم‌تر از اين رقابت‌ها که در ذات هر انتخاباتي نهفته است هر کدام از کانديداهاي انتخاباتي بايد به دقت برنامه‌هاي خود را براي عرصه‌هاي فرهنگ و هنر و به‌خصوص مقوله سينما مشخص کنند.  در سال‌هاي اخير و با روي کار آمدن دولت اعتدال هرچند پيش‌بيني مي‌شد براي تحقق شعار تدبير هم که شده اين سينماگران باشند که مديريت سينماي ايران را در دست گيرند، اما اتفاقي که افتاد استفاده از چهره‌هاي با حداقل رزومه سينمايي در حيطه مديريت سينمايي بود، اتفاقي که البته مهم‌ترين نتيجه‌اش تغيير رئيس سازمان سينمايي در هفته‌هاي انتهايي سال گذشته بود.

در انتخابات پيش‌رو و به‌خصوص در مناظرات انتخاباتي کانديداهاي مختلف حتماً بايد درباره برنامه‌اي که براي فرهنگ و هنر و سينما دارند به صراحت سخن گويند و در صورت امکان حتي گزينه‌هايي را که براي مديريت وزارت ارشاد و البته زيرمجموعه‌هايي مانند معاونت هنري و سازمان سينمايي دارند، به طور کاملاً شفاف اعلام کنند.

 با کلی‌گویی، شعرخوانی و سلفی گرفتن نمیتوان سینما را مدیریت کرد
کانديدايي که برنامه‌اي قطعي براي راهبردهاي فرهنگي ندارد و البته منتظر است ببيند انتخاب مي‌شود يا نه تا تازه بعد از آن به فکر پيدا کردن وزير و مدير فرهنگي باشد، قطعاً نخواهد توانست در اين حيطه‌هاي مهم اثرگذار باشد.
اين يک واقعيت است، حتي اگر بناست در مقولاتي مانند صنعت، اقتصاد و تجارت هم پيشرفت کنيم به ايجاد زيرساخت‌هاي فرهنگي نياز داريم و اين زيرساخت‌هاي فرهنگي ايجاد نمي‌شود مگر با کمک يک سلسله مديران فرهنگي درجه يک و البته داراي رزومه در حيطه فرهنگ.
تجربه اين سال‌ها نشان داد که صرفاً با کلي‌گويي، شعرخواني و سلفي گرفتن با هنرمندان نمي‌توان مديريت هنري قابل قبولي داشت و اينکه کوشش شود صداهاي منتقدان عارضه‌هاي فرهنگي با انگ‌هايي چون مزدوري زير سؤال رود، روشي منطقي براي مديريت فرهنگي لااقل در دهه 90 نيست.
دهه 90 خورشيدي از ميانه گذشته است و حالا هر دولتي که روي کار مي‌آيد بايد حتماً از چهره‌هاي داراي رزومه فرهنگي مؤثر و نه حاشيه‌اي براي مديريت فرهنگي استفاده کند. اگر بناست معاونت هنري انتخاب شود بايد به سراغ چهره‌هايي رفت که در شاخه‌هايي چون موسيقي و هنرهاي تجسمي صاحب کارنامه مؤثر بوده‌اند و اگر بناست رئيس سازمان سينمايي انتخاب شود قطعاً بايد به سراغ آنها رفت که لااقل بيشتر از يک دهه در سينما حضوري مثمرثمر داشته‌اند!
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=37297
image_print
برچسب ها: رییس جمهوررییس سازمان سینماییسینمامعاونت هنری
نوشته قبلی

ادعای خبرگزاری اصولگرا⇐پذیرایی ویژه از تهیه‌کننده فیلمی پیرامون دغدغه‌های جنسی در جشنواره جهانی(؟) فجر!!!+عکس

نوشته‌ی بعدی

پرسشهای کلیدی یک رسانه فرهنگی⇐چطور شد که فیلم مردمی جشنواره به قعر جدول فروش رفت؟/آیا این تناقض محصول نظارت خانه سینماست؟

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
رونمایی از پوستر «آباجان»؛ فیلم نوروزی معتمدآریا+عکس

پرسشهای کلیدی یک رسانه فرهنگی⇐چطور شد که فیلم مردمی جشنواره به قعر جدول فروش رفت؟/آیا این تناقض محصول نظارت خانه سینماست؟

دیدگاه‌ها 5

  1. لیا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    شعرو که رییس معزول سینما میخوند
    خیلی هم خوب حفظ کرده بود
    اگه میرفت مسابقه مشاعره نفر اول می شد خدایی
    ههههههههههههههههههههههه

    پاسخ
  2. رها می‌گوید:
    قبل 9 سال

    مدیر سینما باید سینماگر باشه
    اونم سینماگری که لااقل بیست سال تو سینما بوده باشه
    مدیر دفتر موسیقی باید موزیسین
    باز هم با سابقه بیست ساله

    پاسخ
  3. نسیم می‌گوید:
    قبل 9 سال

    این شعرخوانی که گفتین برای ایوبی بود دیگه
    بیچاره ایوبی
    بیچاره

    پاسخ
    • رضا باکیده می‌گوید:
      قبل 9 سال

      چرا بیچاره؟؟
      بدون دانش سینمایی اومد و سینما رو گرفت و عاقبتشو هم که دیدیم چی شد

      پاسخ
  4. علیرضا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    سینما همیشه بی کس و کاره
    و هر کی هم بخواد بهش گیر میده

    پاسخ

پاسخ دادن به علیرضا لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم